اخبار ایران

ایرانسل ۱۶۰ سایت ۵G فعال در سراسر کشور دارد؛ جدیدترین آمار از سایت‌های ایرانسل

آمارهایی از ایرانسل در شانزدهمین سالگرد تاسیس

دیروز ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۱، ایرانسل ۱۶ ساله شد.

ایرانسل به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس، گزارش و آمارهایی از فعالیت‌ها و وضعیت خود در صنعت مخابرات و موبایل کشور ارائه کرد؛ از جمله به راه‌اندازی ۱۶۰ سایت ۵G اشاره کرده و هنوز روی هدف بهره‌برداری از ۴۶۰ سایت فایوجی تا پایان امسال تاکید کرد.

اپراتور ایرانسل در ۲۹ مهر ۱۳۸۵ به طور رسمی وارد بازار شد و اولین سیم‌کارت خود را ارائه کرد. ایرانسل همیشه در ارائه فناوری‌های روز دنیا پیشتاز بوده است و برای اولین بار در ایران، شبکه نسل ۲.۷۵ تلفن همراه (EDGE) را با ویژگی دسترسی به اینترنت همراه ارائه کرد یا اولین اپراتوری بود که سرویس اینترنت «وایمکس» را راه‌اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بسته اینترنت موبایل ایرانسل در سال ۱۴۰۱

همین‌طور، در ادامه سرویس اینترنت TD-LTE را جایگزین وایمکس کرد تا مشتریان و کاربرانش بتوانند علاوه بر اینترنت موبایل، به اینترنت بی‌سیم ثابت نیز دسترسی داشته باشند.

آخرین آمار ۵G ایرانسل

نسل سوم و چهارم اینترنت همراه نیز اولین بار توسط ایرانسل در ایران راه‌اندازی شد و اکنون به نسل پنجم شبکه‌های موبایل رسیده است. ایرانسل می‌گوید همزمان با سالگرد شانزدهمین تاسیس خود، از یکصد و شصتمین سایت نسل پنج بهره‌برداری می‌کند تا به هدف خود برای راه‌اندازی ۴۶۰ سایت فایوجی در سال ۱۴۰۱ برسد.

اینترنت 5g ایرانسل

به گزارش ایرانسل، اینترنت ۵G تا کنون در شهرهای تهران، مشهد، ارومیه، اهواز، ایلام، بندرعباس، تبریز، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، ساری، سنندج، شیراز، قم، کرج، گرگان، آمل، بندرانزلی و کیش افتتاح شده و توسعه سایت‌های ۵G در چندین شهر دیگر کشور با سرعت ادامه خواهد داشت.

آخرین آمار سایت‌های ایرانسل و فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز

همچنین، ایرانسل موفق شده طی یک سال گذشته، ۹۴۰ سایت ارتباطی جدید راه‌اندازی و ۳۲۰۰ سایت را به‌روزرسانی و افزایش ظرفیت دهد.

در پروژه توسعه اینترنت روستایی نیز ایرانسل، موفق به راه‌اندازی ۲۸۰ سایت ارتباطی جدید و ارتقای سایت‌های موجود شده که به این ترتیب، در مجموع، ۵۱۴ روستا و جمعیتی در حدود ۱۳۵هزار و ۴۸ نفر، برای اولین بار تحت پوشش اینترنت پرسرعت ایرانسل قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بسته اینترنت TD-LTE ایرانسل در سال ۱۴۰۱

ایرانسل در ارتباط با فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز نیز گزارش داده در دهه فجر ۱۴۰۰ از ۵۰ سایت مجهز به تجهیزات باند فرکانسی ۴۰ رونمایی کرده و در هفته دولت نیز ۷۰۰ سایت دیگر به تجهیزات بهره‌برداری از این فرکانس مجهز شدند.

توسعه شبکه فیبر نوری درون اپراتوری و همکاری برای توسعه اینترنت FTTH از دیگر اقدامات ایرانسل طی یک سال اخیر بوده است. ایرانسل طی امضای قراردادی با رگولاتوری، متعهد شده است تا پایان سال ۱۴۰۳، حدود ۵ میلیون پورت FTTH ارائه دهد.

تعداد کاربران فعال موبایل و تی دی ایرانسل

ایرانسل در پایان سه ماهه نخست امسال، بیش از ۶۰ میلیون کاربر فعال داشته و ۴۲.۹۳۲ درصد سهم بازار موبایل را از آن خود کرده بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین اینترنت TD LTE نامحدود

هم‌اکنون نیز برآورد می‌شود بیش از ۶۱ میلیون کاربر فعال در شبکه موبایل ایرانسل حضور داشته باشند که از میان آن‌ها، ۴۳ میلیون کاربر دیتا و ۷۵۰ هراز نفر کاربر اینترنت ثابت (TD-LTE) هستند.

پوشش جمعیتی شبکه ۴G به ۸۲.۵ درصد، پوشش جمعیتی شبکه ۳G به ۹۱.۷۶ درصد و پوشش شبکه ۲G به ۹۰.۲۷ درصد رسیده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا