اخبار ایران

تاکید ویژه بر توسعه پروژه فیبر نوری منازل در استان فارس

توسعه پروژه فیبر نوری در ۶۵ شهر و ۱۰ استان؛ ترمیم فیبر دریایی برای افزایش ظرفیت اینترنت کشور

وزیر ارتباطات در دیدار با استاندار فارس، بر ضرورت توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها تأکید کردند و ازشان خواستند پروژه فیبر نوری منازل در اولویت برنامه‌های این استان باشد.

وزارت ارتباطات به جد پیگیر پروژه توسعه فیبر نوری است و در اکثر دیدارها و برنامه‌های عیسی زارع‌پور و معاونانش با استاندارها، روی اهمیت آن تاکید می‌شود.

به گفته روابط عمومی وزارت ارتباطات، تا کنون پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۶۵ شهر و ۱۰ استان پیش می‌رود و باید در پایان امسال نزدیک به ۵ میلیون پورت FTTH راه‌اندازی شده باشد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به تعرفه اینترنت فیبر نوری صبانت در بوشهر + تست سرعت و پینگ

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در دیدار با استاندار فارس در روز هفتم آذرماه، از ایشان درخواست کردند پروژه فیبر نوری منازل را با اولویت بالا در این استان پیگیری کنند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر این موضوع که توسعه فیبر نوری باعث رشد بسترهای ارتباطی کشور و بهبود کیفیت اینترنت می‌شود؛ گفتند: «منابع اجرای این پروژه تأمین شده است و تمام ظرفیت‌های موجود را برای اجرای این پروژه به کار گرفته‌ایم.»

پروژه فیبر نوری منازل فارس

او همچنین با اشاره به مصوبه دولت برای همکاری دستگاه‌های مختلف و نهادهای عمومی در این طرح، همکاری شهرداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور برای اجرای این پروژه را مهم و ضروری خواند.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار پیشرفت پروژه فیبر نوری FTTH اپراتورها در استان‌های مختلف

زارع‌پور از استاندار استان فارس درخواست کرد تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های استانی را برای این پروژه ملی و راهبردی به کار بگیرد و افزود: «باید به این پروژه در استان ها به‌عنوان یک پروژه ملی و زیرساختی پرداخته شود و از نگاه اقتصادی صرف به آن پرهیز شود.»

گفتنی است تا حدود ۱۰ شرکت و اپراتور از جمله ایرانسل به پروژه فیبر نوری منازل پیوستند و توسعه شبکه فیبرنوری را در ۶۵ شهر و ۱۰ استان پیش می‌برند.

با توجه به اشاره استاندار فارس به آمار بالای عشایر این استان که در مسیر تردد خود با مشکلات ارتباطی روبه‌رو هستند، وزیر ارتباطات اعلام کرد «بعد از اجرای پروژه‌های توسعه ارتباطات در روستاها امیدواریم بتوانیم ارتباطات نقاط گردشگری و عشایری را نیز در برنامه قرار دهیم.»

امیر لاجوردی، مدیرعامل شرکت زیرساخت نیز از تعمیر کابل‌های فیبر نوری دریایی به طور ۴ کیلومتر خبر داد که باعث افزایش ۷۲۰ گیگابیت ظرفیت پهنای‌باند اینترنت کشور شده است.

یک شرکت ایرانی موفق شده کابل‌های فیبر نوری دارای برق در بستر خلیج فارس را، که اوایل سال جاری آسیب دیده بود، تعمیر کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا