اخبار ایران

نگاهی به تعرفه اینترنت فیبر نوری صبانت + تست سرعت و پینگ

آیا خرید سرویس اینترنت FTTH برای کاربران خانگی به صرفه است؟

فیبر نوری صبانت در شهرهای بوشهر، قم، تهران و استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود. سرعت فیبر نوری صبانت از ۲۰ مگابیت تا ۳۰۰ مگابیت و با هزینه نصب و راه‌اندازی اولیه ۸۰۰ هزار تومانی است.

ابتدا به سایت iranfttx.ir سری بزنید و ببینید آیا تحت پوشش‌دهی فیبر نوری صبانت در شهرتان هستید یا خیر!

تعرفه فیبر نوری صبانت

جدیدترین تعرفه فیبر نوری صبانت در اسفند ۱۴۰۲ را می‌توانید مشاهده کنید (برای بزرگ‌نمایی جدول روی آن کلیک کنید):

تعرفه فیبر نوری صبانت

همان‌طور که مشاهده می‌شود؛ صبانت اینترنت FTTH خود را با سرعت‌های ۲۰ مگ تا ۳۰۰ مگ و ۱ ماهه تا ۱۲ ماهه با حجم‌های مختلف ارائه کرده است.

این قیمت‌ها برای تمام شهرهای ایران هستند و باید به آن هزینه نصب و راه‌اندازی ۸۰۰ هزار تومانی را هم اضافه کرد. البته، اگر منزل شما کابل‌کشی فیبر نوری نیاز داشته باشد؛ یک هزینه جداگانه نیز برای کابل کشی اخذ می‌شود.

همچنین، باید هزینه خرید مودم فیبر نوری را هم کنار بگذارید. برای شروع، اینترنت فیبر هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد ولی قطعا ارزشش را دارد؛ چون الان بهترین و سریع‌ترین اینترنت ایران به‌ویژه برای گیم و استریم و دانلود است.

فیبر نوری صبانت بوشهر

شرکت صبانت، اولین شهر، بوشهر را برای ارائه سرویس اینترنت فیبر نوری خانگی یا FTTH انتخاب کرد و در حضور وزیر ارتباطات، به طور رسمی از سرویس اینترنت فیبرنوری خود در بوشهر و با همکاری شرکت خلیج فارس آنلاین رونمایی کرد و در یک تست سرعت نمایشی، سرعت ۹۶۰ مگابیت بر ثانیه را به نمایش گذاشت.

یکی از خوانندگان عزیز سایت شبکه‌چی نیز به ما خبر داد که مدت‌ها است صبانت و خلیج فارس آنلاین در بوشهر مشغول ارائه پورت‌های فیبرنوری با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه هستند. همین‌طور، شرکت مخابرات نیز در این شهر تعدادی پورت فیبرنوری ارائه کرده است.

به استناد فایل‌هایی که برایمان ارسال شده است؛ تعرفه‌های ثبت‌نام اینترنت فیبرنوری صبانت در بوشهر به شرح زیر است:

اینترنت فیبر نوری صبانت

به طور خلاصه برای سرویس ۵۰ مگابیت با ۶۰۰ گیگابایت اینترنت بین‌الملل باید حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنید. هزینه نصب و کابل‌کشی فیبرنوری نیز ۱۰۰ هزار تومان است.

تعرفه‌های تمدید اینترنت فیبرنوری صبانت در بوشهر:

اینترنت فیبر نوری صبانت

برای یک سرویس ۳۰ مگابیت با حجم ۵۰۰ گیگابایت نیز باید ۲۲۰ هزار تومان پرداخت کرد. یک ماهه ۵۰ مگابیت با ترافیک ۱۰ گیگابایت نیز ۳۵ هزار تومان می‌شود.

در مقایسه با هزینه سرویس اینترنت ADSL یا TDLTE و حتی اینترنت موبایل، هزینه اینترنت فیبرنوری بیشتر است اما نباید فراموش کرد که داریم یک سرویس اینترنت ثابت پایدار و پرسرعت با سرعتی نزدیک به ۱۰۰ مگابیت استفاده می‌کنیم که در کمتر نقطه‌ای از ایران دست‌یافتنی است.

این نکته را باید یادآوری کنیم که با افزایش شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت فیبرنوری و شکسته شدن انحصار، قیمت‌های اینترنت FTTH نیز کاهش پیدا خواهند کرد. این قیمت‌های فعلی شاید برای کاربران خانگی بسیار بالا باشند ولی کاربران حرفه‌ای که واقعا به اینترنت پرسرعت نیاز دارند و با اینترنت کسب درآمد می‌کنند یا کسب‌وکارهای خانگی و تجاری کوچک، به صرفه است.

تست سرعت فیبر نوری صبانت

حداکثر سرعتی که صبانت در فیبرنوری تضمین کرده است ۵۰ مگابیت است ولی تست‌های سرعت این سرویس نشان می‌دهند که سرعت تا حدود ۱۰۰ مگابیت نیز خواهد رفت که برای سرعت اینترنت ایران بسیار خوب است:

به‌ویژه سرعت آپلود در این سرویس بسیار ارزشمند و طلایی است؛ چون عمده مشکلات کسب‌وکارها در اینترنت ایران، برای سرعت آپلود پایین در اینترنت ADSL است.

پینگ ۴۰ و ۳۵ میلی‌ثانیه گرفته شده برای یک سرویس اینترنت فیبرنوری نسبتا زیاد است. معمولا در اینترنت فیبرنوری انتظار پینگ‌های تک رقمی یا نهایتا ۱۰ الی ۱۵ میلی‌ثانیه را داریم.

برخی از کاربران فیبر نوری صبانت می‌گویند سرعت‌های این اپراتور بسته و محدود شده هستند و مثلا اگر سرویس ۱۰۰ مگ را خریداری کردید؛ سرعت بالاتر از ۱۰۰ مگ دریافت نمی‌کنید.

نظر شما درباره سرعت و قیمت اینترنت فیبر نوری صبانت چیست؟ در مقایسه با فیبر نوری مخابرات ارزان‌تر یا گران‌تر است؟

برخی تعرفه‌های فیبر نوری شرکت‌های دیگر را هم در زیر ببینید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا