اخبار ایران

تا آخر سال ۵G به ایلام می‌رسد؛ ۳۴۹ کیلومتر فیبر نوری راه‌اندازی شد

تا ۲ سال آینده، ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در استان ایلام به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از کابل‌کشی ۳۴۹ کیلومتر فیبر نوری در این استان اجرایی شده است و اینترنت ۵G تا پایان سال به ایلام خواهد رسید.

استان ایلام در چند ساله اخیر، یکی از اهداف توسعه فیبر نوری و اینترنت پر سرعت بوده است و دائما در اخبار، پروژه‌های فیبر نوری آن به گوش رسیدند.

اینک، «علی کریمی»، مدیرکل شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام می‌گوید طی ۲ سال، نزدیک به ۳۴۹ کیلومتر فیبر نوری در این استان‌ها کشیده شده که بخشی از آن سهم روستاها است.

او می‌گوید: «در این راستا سال گذشته ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاها اجرایی شده که برای سال جاری نیز ۲۶۵ کیلومتر اجرای فیبر نوری در دستور کار قرار گرفته که به شرکت مخابرات استان واگذار شده است.»

کریمی پیش‌بینی می‌کند تا ۲ سال آینده، بیش از ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرایی شود که از آن فعلا ۳۴۹ کیلومتر محقق شده است.

۵G ایلام تا پایان سال

مدیر کل شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام درباره اینترنت ۵G و توسعه شبکه نسل پنجم هم خبر داده تا پایان سال، شهروندان ایلامی می‌توانند به اینترنت ۵G با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند:

«۱۲ سایت به طور کامل در سطح شهر ایلام نصب شده و زیرساخت های آن نیز برای سرویس‌دهی فراهم است و تا پایان سال جاری مشترکان اینترنت می‌توانند در مرکز استان از این تکنولوژی استفاده کنند. مشترکان می‌توانند ۳۰۰ مگابایت در بستر شبکه ۵G استفاده کنند.»

سریع‌ترین اینترنت 5G

اتصال روستاهای زیر ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، از دیگر اهداف شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام است:

«علاوه بر توسعه ارتباطی شهری برنامه ما توسعه روستاها با همان کیفیت ارتباطی در شهرها است، برنامه ما در فاز اول روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال جاری است که به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند و سپس تا پایان سال آینده بتوانیم روستاهای زیر ۲۰ خانوار را نیز به شبکه ملی ارتباطات متصل کنیم.»

بیشتر بخوانید: جدیدترین جدول مناطق تحت پوشش فیبر نوری + اپراتورهای مجری هر شهر و استان

چندی پیش، شرکت های وب اعلام کرد در شهر ایلام، بیش از ۴۰۰ کیلومتر فیبرکشی کرده است و اینترنت پرسرعت FTTH با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه تا پایان تابستان ۱۴۰۲ در اختیار این کاربران قرار می‌گیرد.

اینترنت فیبر نوری های وب

های وب در اطلاعیه خود گفته بود مودم و هزینه راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری به صورت اقساطی از مردم دریافت می‌شود تا بابت هزینه‌های زیاد اولیه، مشکلی نداشته باشند.

این شرکت می‌گوید کل شهر ایلام را زیر پوشش فیبر نوری برده است و امکان ارائه سرویس اینترنت FTTH برای هر شهروندی که تقاضا داده و ثبت‌نام کرده است؛ وجود دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا