اخبار ایران

تکمیل چتر وای‌فای در مرزهای خروجی اربعین

کمتر از یک ماه به اربعین حسینی باقی مانده است و اپراتورهای موبایل کشور در حال تدارک برای سرویس‌دهی به بزرگ‌ترین ترافیک شبکه‌ای در سال هستند. 

هر سال میلیون‌ها زائر از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه برای شرکت در مراسم اربعین اباعبدالله(ع) وارد کشور عراق می‌شوند. در فاصله‌ای چند روزه؛ میلیون‌ها نفر همزمان در مناطق کوچک و متراکم نیاز به شبکه موبایل و اینترنت دارند. 

هر سال؛ شاهدیم که اپراتورهای موبایل در تدارک سرویس‌دهی بهتر در این ایام به زائرین هستند و البته هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی وجود دارد. امسال، اپراتورهای موبایل باز هم سعی می‌کنند سایت‌های سیار موبایل و آنتن‌های بی‌سیم وای‌فای بیشتری در مرزها نصب کنند تا دسترسی به موبایل و اینترنت راحت‌تر و بهتر صورت بگیرد. 

هر سه اپراتور موبایل پروژه نصب ایستگاه‌های BTS را در مرز مهران آغاز کردند. در همین راستا، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از آغاز نصب و راه‌اندازی بیش از ۱۱ سایت BTS پرتابل (قابل حمل و سیار) خبر داد.

در همین حال مطابق اعلام این اداره کل، کانکس‌های اینترنت وای‌فای این اپراتورها نیز برای ایجاد «چتر اینترنت وای‌فای» در منطقه مرزی مهران در حال آماده‌سازی و راه‌اندازی است.

وزیر ارتباطات قرار است به دعوت وزیر ارتباطات عراق، برای مذاکره و رایزنی درخصوص کیفیت ارتباطی اربعین حداکثر تا ۱۰ روز دیگر به کشور عراق سفر کند.

امیدواریم که امسال شبکه موبایل و اینترنت بی‌سیم به مراتب بهتری نسبت به سال گذشته برای مسافرین و زائرین ایام اربعین حسینی (ع) فراهم شود. در سال گذشته؛ به خاطر ازدحام و تراکم جمعیت در مرزها؛ بسیاری از مسافرین نمی‌توانستند از موبایل و اینترنت استفاده کنند و با خانواده‌های خود در ارتباط باشند. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا