اخبار ایران

اپراتورها به ازای اتصال هر خانواده به فیبر نوری، یک میلیون تومان وام می‌گیرند

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۵۳ خود پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را تایید کرد

اپراتورهای فیبر نوری برای اتصال هر خانواده به اینترنت FTTH وام میلیون تومان وام کمک هزینه توسعه شبکه دریافت می‌کنند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیشنهاد داده بود یکی از مصارف حساب توسعه فیبر نوری، پرداخت وام ۱۰ میلیون ریالی (یک میلیون تومان) به دارندگان پروانه UNSP برای اتصال هر خانواده به اینترنت FTTH باشد.

امروز، خبر رسیده، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۵۳ با این پیشنهاد موافقت کرده است. البته، ظاهرا این مصوبه در ۱۳ اسفند ماه سال گذشته به تصویب رسیده اما اکنون روی سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته است.

وام یک میلیون تومانی برای اتصال هر خانواده به فیبر نوری

این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات به منظور اجرایی شدن بند س تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ است.

در این بند به دولت اجازه داده شده است در سال ۱۴۰۲ به منظور توسعه شبکه فیبر نوری، حسابی تحت عنوان «حساب توسعه شبکه تار (فیبر) نوری»، با منبع اولیه ۱۰ هزار میلیارد ریال (هزار میلیارد تومان) از محل اعتبارات مصوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر منابع قانونی مربوط ایجاد کند.

وام برای اتصال فیبر نوری

در همین بند آمده است که مانده منابع این حساب قابل انتقال به سال بعد است و بدین ترتیب وزارت ارتباطات می‌تواند در سال جاری و سال‌های بعد براساس همین بند به اپراتورها تسهیلات ارائه کند.

آیین‌نامه اجرایی این بند در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسید که براساس آن وزارت ارتباطات بابت ایجاد پوشش به اپراتورها مبالغی را پرداخت کرد.

اکنون کمیسیون تنظیم مقررات براساس همین بند قانون و مصوبه هیات دولت، تصمیم گرفته است علاوه بر مشوق‌هایی که به اپراتورها بابت ایجاد پوشش، پرداخت می‌کند، مبلغی را نیز به صورت وام و به ازاء ایجاد اتصال در اختیار اپراتورها قرار دهد.

براساس بند ۲ مصوبه شماره ۳ جلسه ۳۵۳، اپراتورهای فیبر نوری علاوه بر پرداخت اصل تسهیلات، تنها مکلف به پرداخت سود مربوط به تسهیلات ارائه شده از سوی بانک هستند و بخشی از تسهیلات که از اعتبار ارائه شده از سوی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می‌شود، شامل سود نیست.

نکته مهم در این مصوبه، بحث »اتصال» به جای «پوشش» است. اپراتورها برای دریافت این وام باید کاربر را به اینترنت فیبر نوری متصل کنند و صرفا ایجاد پوشش‌دهی فیبر نوری کافی نیست.

بیشتر بخوانید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

  1. به زودی شرکت‌ها آمار مشترکین میلیونی به وزارت می‌دن، تهش می‌بینی گفتن خانهٔ پیرزن روستایی به اینترنت وصل کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا