اخبار ایران

کاربران ایرانی می‌توانند با اینترنت نیم بها بازی‌های آنلاین ایرانی را بازی کنند

وزیر ارتباطات از کاهش تعرفه اینترنت سایت‌ها و بازی‌های آنلاین داخلی خبر داد و گفت کاربران ایرانی می‌توانند تا دو هفته دیگر بازی‌های ایرانی را بب اینترنت نیم‌بها بازی کنند.

این روزها در تهران نمایشگاه بازی‌ گیم کانونشن در جریان است و اتفاقا نمایشگاه خوبی از آب درآمده و همه بازدیدکنندگان راضی هستند. مدیران و وزیران دولت نیز این فرصت تجمع و گردهمایی بزرگان بازی‌ساز دنیا و ایران و همین‌طور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی را از دست نداده و با سر زدن به نمایشگاه گیم کانونشن؛ خبرساز می‌شوند و وعده‌ها و خبرهای جدید خود را رسانه‌ای می‌کنند. 

محمود واعظی، وزیر ارتباطات نیز امروز به نمایشگاه گیم کانونشن سری زده و درباره حمایت دولت از بازی‌سازی ایرانی و بهبود کیفیت پهنای‌باند و اینترنت داخل صحبت کرده است و البته وعده داده تا دو هفته دیگر قیمت اینترنت برای سایت‌های داخلی به نصف کاهش پیدا می‌کند. وزیر ارتباطات می‌گوید:

استفاده از شبکه ملی اطلاعات باعث می‌شود مردم با هزینه کمتری از بازی‌های داخلی استفاده کنند. تعرفه ترافیک بیش از ۵۰۰ سایت ایرانی که سرورشان در داخل کشور است، نیم‌بها شده است و تا دو هفته‌ دیگر این موضوع شامل همه‎ی سایت‎های ایرانی می‌شود. بدین ترتیب مردم برای استفاده از بازی‎های آنلاین تعرفه ترافیک نیم‌بها پرداخت خواهند کرد.

محمود واعظی می‌گوید وزارت ارتباطات با تلاش برای بهبود پهنای‌باند و اینترنت ارزان‌تر گام بزرگی در حمایت از بازی‌های ایرانی برمی‌دارد چون در این صورت کاربران ایرانی راحت‌تر و ارزان‌تر می‌توانند به سراغ بازی‌های ایرانی بروند. 

وزیر ارتباطات اعتقاد دارد بازی‌های ایرانی با کیفیتی که می‌خواهند در بازارهای جهانی حضور داشته باشند؛ می‌توانند سرورهای ایرانی داشته ولی دسترسی برای کاربران خارجی ایجاد کنند. وی بازی ایرانی «شوفر» را مثال زده است که در بیش از ۷۷ کشور دنیا کاربر دارد ولی سرورهای آن در ایران است. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا