اخبار ایران

امسال سالن الکام استارز ۴ هزار متری با امکانات حرفه‌ای نمایشگاهی است

در روزهای گذشته، مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ نشست هم‌اندیشی با شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در حوزه شرکت‌های نوپا داشتند تا برنامه‌ها و هماهنگی‌های بهتری برای سالن الکام استارز نمایشگاه الکامپ امسال صورت بگیرد. 

نمایشگاه الکامپ از ۳۰ تیرماه الی ۲ مردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و یکی از برنامه‌های اصلی آن حضور استارتاپ‌های ایرانی در کنار یکدیگر در سالنی به نام «الکام استارز» است. 

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید درباره نمایشگاه الکامپ امسال بدانیم

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور؛ باقر بحری مدیر اجرایی الکامپ گزارشی از آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه ۲۳ ارایه کرده و توضیح داد: 

امسال تغییرات عمده‌ای در سالن الکام استارز در نظر گرفته‌شده است. اختصاص فضای چهار هزار متری در سالن ۸ و ۹ به استارتاپ‌ها موجب شد مرحله داوری اولیه که در سال گذشته به دلیل محدودیت فضای نمایشگاهی وجود داشت، حذف شود. امکانات و تجهیزات حرفه‌ای در فضایی استاندارد در اختیار استارتاپ‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ به موضوع حضور شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در کنار شرکت‌های نوپا در الکامپ امسال هم اشاره کردند و بیان داشتند:

در الکام استارز این دوره فرصت حضور شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران را در کنار استارتاپ‌هایی که تاکنون از آن‌ها حمایت کرده‌اند، فراهم ساختیم. آن‌ها می توانند به‌طور کامل جزیره‌ای در اختیار داشته باشند.

بحری به امکاناتی که در این دوره از نمایشگاه برای سالن الکام استارز پیش‌بینی‌شده است، اشاره کرد و افزود:

سه استیج برای سه مدل ارائه ایده در نظر گرفته‌شده است تا این بخش‌های بدون تداخل با یکدیگر فعالیت کنند. فضای کافی‌شاپ هم نسبت به افزایش متراژ سالن، بزرگ‌تر خواهد شد.

بحری به گروه‌بندی استارتاپ‌ها بر اساس حوزه فعالیت و صنعت  اشاره کرد و افزود:

این نوع تقسیم‌بندی دسترسی به هر گروه از استارتاپ‌ها و شرایط بازدید از آن‌ها را تسهیل کرده و ازدحام بی‌مورد جلوگیری می‌کند.

در این نشست هم‌اندیشی؛ شرکت‌کنندگان نیز پیشنهادهایی برای بهتر شدن سالن الکام استارز و بازدید بیشتر ارایه دادند. از جمله این پیشنهادها؛ 

در سالن نقشه جانمایی استارتاپ‌ها توزیع شود

پنل‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای استارتاپ‌ها در نظر گرفته شود

در صورت اعزام استارتاپ‌های برنده به نمایشگاه‌های بین‌المللی؛ دوره‌های فشرده برای آن‌ها از سوی سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها برگزار شود

تیم داوری برای تمام استارتاپ‌ها در مدل رقابتی یکسان باشد و داوران از میان کسانی باشند که کسب‌وکارشان داوری و سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها باشد. امتیازهای داوری به‌صورت شفاف و عمومی منتشر شود تا هر استارتاپ موقعیت خود را نسبت به دیگر رقبا بشناسد.

گفتنی است که سال گذشته؛ سالن الکام استارز شلوغ‌ترین، جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین سالن نمایشگاه الکامپ بود و بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه تمام چهار روز برگزاری نمایشگاه را در این سالن گذراندند. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا