اخبار ایران

تاریخ و نحوه برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال مشخص شد؛ شروع ثبت‌نام از اواخر اردیبهشت ماه

الکامپ ۲۴ همانند سال گذشته، در تابستان و از ششم الی نهم مردادماه ۹۷ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به طور اختصاصی برگزار می‌شود. امسال هم خبری از ادغام دو نمایشگاه الکامپ و تلکام نیست.

امروز، اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور طی نشست خبری جزییات بیشتری درباره زمان و نحوه برگزاری نمایشگاه الکامپ به خبرنگاران ارایه دادند.

نمایشگاه الکامپ بزرگ‌ترین رویداد فناورانه کشور است که هر ساله به صورت نمایشگاه و چندین نشست و همایش جانبی به مدت ۴ روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. صدها شرکت حوزه IT و ICT داخلی در این نمایشگاه حضور دارند و از برخی شرکت‌ها و نمایندگی‌های خارج از کشور هم دعوت به عمل می‌آید.

نمایشگاه الکامپ امسال نیز توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار می‌شود. امسال، سومین سال متوالی است که این سازمان مجری برگزاری الکاپ است و در این مدت شاهد بهبود روند برگزاری و رشد این نمایشگاه بودیم.

رشد الکام‌استارز

ناصرعلی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این نشست خبری عنوان کرد برای مجوز برگزاری الکامپ در سال‌های آتی تا ۱۴۰۰ نیز اقدام شده است که در صورت موافقت؛ می‌توان برنامه بلندمدت سه ساله‌ای برای ارتقا و رشد کیفی این نمایشگاه تدارک دید.

در این نشست خبری عنوان شد شروع ثبت‌نام شرکت‌ها در الکامپ ۲۴ از اواخر اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

یکی از محورهای اصلی الکامپ ۲۴ همانند دو سال گذشته به استارتاپ‌ها و سالن الکام‌استارز اختصاص دارد. محمدباقر اثنی‌عشری، رییس شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت:

«الکام استارز هر سال رشد چشمگیری را تجربه کرده است. در اولین دوره، ۸۰ الی ۱۰۰ استارتاپ در الکام استارز شرکت کردند که در دوره گذشته به ۴۵۰ استارتاپ رسید. امسال نیز انتظار داریم که استقبال بیشتری داشته باشیم.»

امسال قرار است متراژ و سال‌های بیشتری به استارتاپ‌های ایرانی اختصاص داده شود.

در این نشست خبری، موضوع ادغام دو نمایشگاه تلکام و الکامپ نیز مطرح شد که رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور آن را رد کرد. سال گذشته، مدیران نمایشگاه وعده دادند از سال ۹۷ شاهد ادغام این دو نمایشگاه هستیم ولی آقای سعات امروز در نشست خبری خود بیان کردند چنین توافقی حاصل نشده است و هر دو نمایشگاه ماهیتی متفاوت دارند؛ اگرچه شرکت‌کننده‌های یکسانی خواهند داشت.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا