اخبار جهان

وای فای ۶ به کامپیوتر رزبری پای افزوده شد

برد Pico W با پشتیبانی از WiFi 6 به قیمت ۶ دلار رونمایی شد

قطعا کاربران کامپیوترهای کوچک و ارزان قیمت رزبری پای (Raspberry Pi) خوشحال می‌شود بشنوند که اتصالات وای فای ۶ برایشان فراهم شده است.

چند روز پیش، این شرکت از یک برد جدید به نام Pico W رونمایی کرد که یک نسخه جدید از برد اصلی Pico به قیمت ۶ دلار است ولی از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند.

شما اگر بخواهید ارزان‌ترین آداپتور وای فای ۶ دنیا را هم خریداری کنید؛ باید نزدیک به ۵۰ دلار بپردازید ولی اینک با ۶ دلار می‌توانید کامپیوتر یا پروژه مبتنی بر رزبری پای خود را به روتر وای فای ۶ وصل کنید.

رزبری پای Pico W

بنیاد رزبری پای توانسته تراشه قدیمی Infineon CYW43439 که از وای فای ۴ پشتیبانی می‌کند را به برد Pico W اضافه کرده ولی به طوری که از وای فای ۶ و باند رادیویی ۵ گیگاهرتز نیز پشتیبانی کند. این چیپ‌ست امکان دسترسی به ارتباطات بلوتوث را نیز فراهم می‌کند ولی هنوز روی این برد فعال نشده است و در آینده‌ای نزدیک، وای فای ۶ و بلوتوث همزمان در برد Pico W وجود خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر فرکانس وای‌فای از ۲.۴ گیگاهرتز به ۵ گیگاهرتز در ویندوز ۱۰

برد جدید دیگری به نام Pico H نیز معرفی شده است که فقط ۵ دلار قیمت داشته ولی هدر و یک کانکتور اشکال‌زدایی ۳ پین به نسخه اصلی Pico اضافه می‌کند. برد Pico WH تمام این ویژگی‌ها را با هم خواهد داشت و قیمت آن به ۷ دلار می‌رسد.

بنیاد Raspberry Pi می‌گوید تا کنون بیش از ۲ میلیون برد Pico فروخته است. این برد از میکروکنترلر RP2040 سود می‌برد و توسط محصولات و اپلیکیشن‌های شخص ثالث به طور کامل مورد پشتیبانی واقع می‌شود.

بیشتر بخوانید: ویدیو: آیا دستگاه‌های قدیمی‌تر با روتر وای فای ۶ اینترنت سریع‌تری دارند؟ (تست عملی)

میکروکنترلر RP2040 شامل یک جفت هسته پردازشی +Arm Cortex-M0 با فرکانس ۱۴۴ مگاهرتز و ۲۶۴ کیلوبایت حافظه است که در اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه شد. این برد کم مصرف و کم‌انرژی برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء (loT) تک منظوره مانند حسگرها، موتورها و سایر لوازم جانبی ساخته شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
gizmodo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا