اخبار جهان

اولین روتر مش وای فای گیمینگ ROG Rapture ایسوس معرفی شد

روتر گیمینگ ROG Rapture GT6 اواخر امسال وارد بازار می‌شود

روترهای گیمینگ ایسوس معروف هستند؛ به‌ویژه روترهایی که تحت برند ROG Rapture عرضه می‌شوند و هارمونی و سازگاری کاملی با دیگر تجهیزات گیمینگ ROG ایسوس دارند.

اما ایسوس تا کنون در برند ROG Rapture روتر مش وای فای معرفی نکرده بود؛ روتری که شامل چندین هاب و نود است و می‌توانید آن‌ها را در هر کجای خانه قرار دهید تا با اتصال به روتر اصلی، نقاط کور وای فای خانه را از بین برده و یک پوشش شبکه گسترده و یکسان در سراسر خانه داشته باشید.

روتر گیمینگ ایسوس ROG Rapture GT6

حالا، ایسوس در مراسم گیمزکام ۲۰۲۲ از اولین روتر مش وای فای گیمینگ خود به نام ROG Rapture GT6 رونمایی کرد؛ با طراحی عجیب و فانتزی، پشتیبانی از سه باند رادیویی وای فای و دارای بودن سریع‌ترین وای فای ۶. اصلا هم قیمت این روتر جذاب، پایین یا معقول نیست و برای خرید بسته دو تایی آن باید ۶۰۰ دلار بدهید.

قیمت و خرید روتر ایسوس

چون روتر ایسوس ROG Rapture GT6 از استاندارد وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند؛ پس فاقد کانال رادیویی ۶ گیگاهرتز است و از دو کانال رادیویی ۵ گیگاهرتز با سرعت ۴۸۰۰ مگابیت در هر کانال و یک فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۵۷۴ مگابیت سود می‌برد.

در این روتر، می‌توان یکی از کانال‌های رادیویی ۵ گیگاهرتز را به عنوان لینک backhaul استفاده کرد تا سرعت بالایی بین دو روتر مش وای فای ایسوس برقرار شود. بهتر از آن، اتصال دو روتر از طریق کابل شبکه اترنت است.

روتر گیمینگ ROG

روتر گیمینگ ROG Rapture GT6 دارای یک درگاه شبکه WAN مالتی گیگ با حداکثر سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه است. این درگاه از فناوری LAN aggregation پشتیبانی می‌کند که اجازه می‌دهد چندین اتصال اترنت را با هم ترکیب کنید و سرعت بیشتری روی یک درگاه شبکه RJ45 داشته باشید.

طراحی خاص و لینک backhaul قدرتمند

طراحی این روتر، شبیه به یک مینی کامپیوتر است. وقتی از نمای جلو به روتر مش وای فای جدید ایسوس نگاه می‌کنید؛ بیشتر شبیه به یک کیس گیمینگ است و لوگوی قرمز و معروف ROG در وسط خودنمایی می‌کند. در هر گوشه این روتر، یک طراحی مشبکی را شاهد هستیم تا بالاترین تهویه هوا و خنک‌سازی درون جعبه روتر اتفاق بیفتد.

پرونده ویژه: راهنمای خرید مودم و روتر گیمینگ

همه ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزاری و گیمینگی که در روترهای پرچم‌دار ایسوس شاهد هستیم؛ در روتر GT6 نیز در دسترس هستند؛ از جمله تنظیم کلاینت و سرور VPN، پورت فورواردینگ، اولویت‌بندی دستگاه‌ها برای ترافیک گیمینگ، مانیتور ترافیک هر دستگاه، مدیریت روتر با اپ موبایل Asus Router، تعریف شبکه میهمان روی هر کانال وای فای، کنترل والدین، نرم‌افزار امنیتی و ضد ویروس AiProtection و …

روتر ایسوس

این روتر از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز به طور کامل پشتیبانی می‌کند که روی باند ۵.۹ گیگاهرتز است و ایسوس آن را کاملا برای روترهای جدید در نظر گرفته است تا از تداخل فرکانسی جلوگیری کند. به‌ویژه، در محیط‌های آپارتمانی و اداری که شلوغ هستند؛ از این باند رادیویی می‌توان برای لینک backhaul استفاده کرد.

با ویژگی جدید Asus Instant Guard این شرکت نیز می‌توانید در طول سفر، از طریق VPN به شبکه خانگی خود وصل شوید. ایسوس همانند روتر  GT-AXE16000 در این محصول جدید خود نیز از فناوری اختصاصی RangeBoost Plus استفاده کرده است. در این فناوری، در هر اینچ از روتر یک آنتن قدرتمند نصب شده است و در مجموع روتر ما دارای ۹ آنتن های گین است.

هریک از این روترها می‌توانند آزادانه به هر سو، پرتوافکنی کنند و قابلیت‌های هوشمندی دارند تا به صورت آرایه‌ای، سیگنال‌های هدف‌داری را به یک جهت ارسال کرده و توان آنتن‌دهی آن نقطه را افزایش دهند.

چندی پیش نیز ایسوس اولین روتر گیمینگ ۴ بانده دنیا را معرفی کرد. روتر ROG Rapture GT-AXE16000 برعکس روتر جدید ROG Rapture GT6 از استاندارد Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند و سرعت آن به ۱۶ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

ایسوس اعلام کرده این روتر گیمینگ را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ روانه بازار می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا