تاروپود

سریع‌ترین و بهترین مودم برای گیم فقط ۵۰۰ هزار تومان!!!

برخی اوقات پیام‌هایی دریافت می‌کنم که از تعجب شاخ درمی‌آورم. واقعا دو تا شاخ بزرگ بالای سرم ظاهر می‌شوند و حتی می‌توانم به آن‌ها دست بزنم.

نمی‌دانی طرف سرکارت گذاشته و قصد توهین و متلک‌گویی و طعنه‌زنی دارد یا اینکه واقعا این‌قدر از مرحله پرت است یا نه تقصیری هم ندارد؛ وضع کنونی اقتصاد ایران و گرانی محصولات شبکه و به هم ریختگی بازار به اینجا کشانده است.

بعد، وا می‌مانی چه جوابی بدهی به این پیام دوست عزیز!

واقعا در مقام جواب‌گویی و راهنمایی و کمک‌رسانی قرار بگیری یا با یک پیام مشابه ردش کنی و البته متوجه‌اش کنی الان اوضاع چطوری است و در بازار شبکه چه خبر است.

به برخی از این پیام‌ها توجه کنید:

«لطفا بهترین مودم بازار زیر ۵۰۰ تومان را معرفی کنید.»

«برای ثبت‌نام خودرو بهترین مودمی که می‌توانید را برایم پیدا و عکسش را بفرستید یا اسمش را بگید؛ فقط من نمی‌توانم بیشتر از ۵۰۰ الی ۶۰۰ تومن پول بدهم.»

«برای گیم و استریم ویدیو با سرعت فوق‌العاده که ثانیه‌ای تاخیر نداشته باشه؛ چه مودمی پیشنهاد می‌کنید. قیمت زیر ۸۰۰ تومان»

«مودمی می‌خوام که چند نفری بش وصل بشیم و گیم بازی کنیم. لطفا مدل‌های خوب بازار را برایم ایمیل کنید. نمی‌خوام زیاد خرج کنم نهایتا ۵۰۰ تومن»

وقتی برای هنگی!

هر روز نمونه پیام‌های بالایی دریافت می‌کنم و عین سوهانی روی روح هستند. از یک سو، بازار شبکه و مودم بی‌صاحب‌ترین و بی‌سروسامان‌ترین بازار دنیا است که هرکس هرکاری و هر قیمتی و هر جوری بخواهد در آن رفتار می‌کند و از سوی دیگر دوستان عزیز، خوانندگان گرامی که هنوز فکر می‌کنند ۵۰۰ هزار تومان پول خیلی زیادی است و می‌شود با آن بازار را جارو کرد.

متاسفانه، الان با ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید یک مودم ۳G بی‌کیفیت بخرید و اگر ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان بدهید؛ یک مودم ۴G بی‌کیفیت؛ آن هم فقط برای مصارف شخصی. مثلا گوشی موبایل را به مودم و اینترنت همراه وصل کنید یا لپ‌تاپ به اینترنت وصل شود.

نکته جالبی ماجرا اینجا است که وقتی بهترین مودم با ارزان‌ترین قیمت را به این دوستان پیشنهاد می‌دهم؛ باز هم شاکی هستند و خودشان در صدد یافتن مدل بهتری می‌افتند و بعضا مودم‌هایی با قیمت‌های بالاتر پیشنهاد می‌کنند و دنبال تاییدیه من هستند.

باز هم مات و مبهوت می‌مانم از این رفتار و کنش‌ها که غیرقابل درک و غیرقابل حل شدن و هضم شدن هستند. جالب‌تر اینکه وقتی با این دوستان چت می‌کنید؛ اطلاعات بسیار کاملی از مودم‌ها دارند و دقیقا می‌دانند چه نوع مودمی می‌خواهند.

مثلا عنوان می‌کنند مودمی پیشنهاد بده که لگ پایینی داشته باشد؛ پینگ پایین داشته باشد؛ پورت گیگابیتی داشته باشد؛ وای‌فای دوبانده داشته باشد؛ اولویت‌بندی کند؛ ترافیک را کنترل کند و ترافیک بازی را اولویت بالاتری بدهد؛ آنتن خارجی داشته باشد؛ قابل حمل باشد؛ اگر بشود چند سیم‌کارت بخورد بهتر است و اینکه حتما از FDD و TDD پشتیبانی کند و آنلاک باشد!!!

اگر از این دسته افراد هستید؛ کمی بیشتر توضیح بدهید که در ذهن شما چه خبر است؟ من کمی گیج شدم با اجازتون…


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. چون به تازگی نرفتن مودم بخرند نمیدونند قیمتها ۴ تا ۵ برابر شده .
    طرف هنوز فکر میکنه قیمتها تو مایه های دو سه سال پیشه که با این قیمتها میشد مودم خوب خرید .
    بعضی هاشون گناهیم ندارند . چون هم وضع در امد بد شده و هم پول بی ارزش . امیدوازم از همینی که هست بدتر نشه چون امیدی به بهتر شدنش نیست

  2. با سلام
    من خودم جزء همین افراد هستم . یعنی اطلاعات کامل و با جزئیات ریز و درشت از شبکه و کانکشن دارم
    منتهی از فناوری و مدل های روز بیخبرم
    بهمین خاطر سوال میپرسم ک شاید شما مدلی سراغ داشته باشید ک نیازم را ب بهترین شکل پاسخ بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا