تاروپود

بیلبوردهای ۵G ایرانسل؛ بدترین تبلیغ در بدترین زمان

حالا که نمی‌توانید اینترنت موبایل درست و حسابی به مردم بدهید؛ نمک روی زخم نپاشید!

این روزها و در بحبوحه نارامی‌ها و اعتراضات اخیر مردم که فیلترینگ و محدودیت را همراه خود می‌بیند؛ تبلیغ اینترنت ۵G ایرانسل حاشیه‌ساز شده است.

در برخی از بیلبوردهای شهر تهران و همین‌طور سایت‌های خبری پرطرفدار و پربازدید مانند «ورزش سه»، ایرانسل اولین تبلیغ ۵G خود برای عموم مردم را به نمایش گذاشته است.

در این تبلیغ، ایرانسل شعار «نسل پنجم اینترنت، به سرعت جهان، به وسعت ایران» را برای ۵G خود انتخاب کرده است. ایرانسل در تابستان امسال خبری از رونمایی ۴۶۰ سایت ۵G تا پایان سال داد تا رسما عرضه اینترنت ۵G و دسترسی به شبکه فایوجی برای مردم کلید زده شده باشد.

تبلیغ 5G ایرانسل

ایرانسل برای به نام زدن اولین شبکه ۵G، تبلیغات محیطی را آغاز کرده و در محیط‌های عمومی، این تبلیغ ۵G برای اولین بار دیده می‌شود.

اما از شانس بد ایرانسل یا از انتخاب زمان و ایده بد تبلیغاتی و بعد نداشتن سرعت عمل برای پایین کشیدن این تبلیغ، الان فحش‌خور تبلیغ ۵G ایرانسل حسابی داغ است و کاربران در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر حسابی از خجالت ایرانسل درآمدند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین مودم هواوی برای اینترنت ۵G و ۴G و TD-LTE

تبلیغ ۵G آن هم در شرایطی که نصف روز اینترنت موبایل قطع است یا با فیلترینگ و محدودیت‌های زیادی روبرو است و عملا مردم از دسترسی به ساده‌ترین اتصال اینترنت هم محروم هستند؛ کمی ناجور است.

کاربران در توییتر نوشتند «ایرانسل تو اینترنت ما را قطع نکن، ۵G پیشکش» یا «۵G نمی‌خواهیم؛ همان ۴G و ۳G را قطع نکن» و …

سرعت اینترنت فایوجی ایرانسل

شعاری که برای این تبلیغ انتخاب شده است نیز توی ذوق می‌زند و کمی با واقعیت‌های اینترنت ایران فاصله دارد. «به سرعت جهان … به وسعت ایران» هر دو یک شعار بزرگ و پر طمطراق است که باورپذیری آن را پایین می‌آورد.

در آخرین رتبه‌بندی که از سرعت اینترنت ایران منتشر شده است؛ رتبه اینترنت موبایل ایران در حدود ۷۰ جهانی است که نشان می‌دهد هرگز اینترنت موبایل ایران به سرعت جهانی نبوده است. همین‌طور، الان شبکه ۵G ایرانسل به وسعت ایران نیست و نهایتا چند شهر دارای چند سایت فایوجی هستند.

بیشتر بخوانید: چرا رتبه سرعت اینترنت ایران در اسپیدتست واقعی نیست

وقتی شعار تبلیغاتی ایرانسل را در گوگل سرچ کردیم؛ اولین نتیجه، صفحه‌ای را نشان می‌دهد که احتمالا ایرانسل در تبلیغات آنلاین و بنرهای کلیکی، به آن لینک داده است ولی بعدا پاک شده و به صفحه اصلی متصل شدند.

فایوجی ایرانسل

به نظر می‌رسد ایرانسل از مدت‌ها پیش این تبلیغ را آماده کرده و بنرهای بیلبوردی و کلیکی آنلاین را رزرو کرده است ولی در نهایت بد شانسی، از هفته آخر شهریور ماه، اینترنت موبایل در ایران از سوی نهادهای امنیتی، قطع شده و با محدودیت‌هایی روبرو می‌شود که در عمل تبلیغ برای اینترنت ۵G را زیر سوال می‌برد و آن را بیشتر شبیه به یک شوخی و جوک می‌کند.

بهتر بود ایرانسل، یک واکنش سریع و ضرب‌العجلی به این موضوع داشت و سریعا بیلبوردهای تبلیغاتی خود را پایین می‌کشید یا تبلیغات بنری و کلیکی خود در وب‌سایت‌های پربازدید را به حالت تعلیق درمی‌آورد تا هم سوژه ۵G سوخت نشود و هم حالا که اینترنت موبایل مشتریان وصل نیست؛ حداقل نمکی به زخم آن‌ها پاشیده نشود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا