گزارش آگهی

«مفتاح رایانه افزار» اولین انتخاب برای خدمات شبکه و دیتاسنتر

شبکه های کامپیوتری که شامل مجموعه ای از سیستم های رایانه ای و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری آن می شود یکی از مهم ترین روش های ارتباطی در دنیای امروزی به شمار می آید از این رو امنیت شبکه و پشتیبانی شبکه مباحثی هستند که مدیران و کارکنان این شبکه ها باید از اطلاعات لازم و کافی در مورد آن برخوردار باشند.

مفتاح رایانه افزار که سالیان متمادی در این زمینه فعالیت داشته و امنیت و پشتیبانی شبکه های سازمان ها و شرکت های بزرگی را به دست گرفته در این خصوص از تجربه و مهارت کافی برخوردار می باشد، از این رو در این مقاله قصد دارد که شما را با مفاهیم و اهمیت امنیت شبکه و پیشتیبانی از آن آشنا کند، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید:

مفهوم امنیت شبکه:

مفتاح رایانه افزار برای بیان مفهوم امنیت شبکه به زبانی ساده چنین می گوید: مجموعه مقرراتی که توسط مدیر شبکه برای ممانعت از دسترسی های غیرقانونی و همچنین جلوگیری از اعمال هرگونه تغییرات و یا محصور کردن دسترسی ها در شبکه اعمال می شود امنیت شبکه است.

پیرامون این قوانین و مقررات شامل طیف وسیعی از عملکردهای سخت افزاری و نرم افزاری می شود.

اهمیت امنیت شبکه:

هدف از امنیت شبکه ممانعت از ایجاد برخی خسارت های ناشی از دسترسی غیر مجاز به داده و اطلاعات و سو استفاده از آن ها است.

در صورتی که امنیت شبکه برقرار نباشد موجب بروز برخی مشکلات احتمالی می شود که ممکن است در اجرای صحیح روند اجرای شبکه اختلال ایجاد کند، برخی از این مشکلات به قرار ذیل است:

  • نقض محرمانه بودن شبکه

هر سازمان و یا شرکتی مجموعه ای اطلاعات و داده دارد که می بایست به صورت محرمانه باقی بماند و به گونه ای از این اطلاعات محافظت شود که رقیبان نتوانند به آن ها دسترسی پیدا کنند.

  • حذف داده ها

داده های یک کسب و کار به نوعی سرمایه آن کسب و کار محسوب می شوند، امروزه با روی کار آمدن فناوری بک آپ می توان بیش از پیش به اهمیت امنیت شبکه پی برد، لازم است که بدانید حذف داده های یک سازمان ممکن است موجب فلج و یا ورشکست شدن آن سازمان شود.

  • نفوذ به شبکه و دستکاری اطلاعات

از انجا که برخی هکرها دوست دارند تا نشانه هایی از ورورد خود را برای اعلام موفقیتشان از خود بر جای بگذارند ممکن است به راحتی تشخیص دهید که کسی به شبکه شما نفوذ پیدا کرده است، دستکاری داده امری خطرناک است و در زمان بررسی اطلاعات مالی می توانید به اهمیت آن پی ببرید.

با توجه به موارد گفته شده لازم است که برای پیاده سازی امنیت شبکه ۴ گام ذیل را اجرا کنید:

  • امنیت: مطمئن شوید که کلیه اجزا شبکه از مجوز کافی و سیاست های هویتی و امنیتی برخوردار اند.
  • بررسی: پیگیری عملکردهای شبکه و مداوم بودن فعالیت های امنیتی
  • آزمایش کردن شبکه: برای کسب اطمینان از عملکرد صحیح سیاست های امنیتی شبکه از یک فرد قابل اعتماد بخواهید به شبکه شما نفوذ کند و آن را مورد ارزیابی قرار دهد اگر موفق به شکست ممنوعیت های ایجاد شده گردید فورا تکنیک های سخت تری را برای شبکه پیاده سازی کنید.
  • پیشرفت و التیام شرایط

براساس مراحل فوق الذکر قبلی، اقدام به جمع آوری داده ها و اطلاعات به منظور استفاده بهینه براساس ابداع راهکارهای بهتر

منظور از پشتیبانی شبکه چیست؟

شرکت مفتاح رایانه افزار برای حفظ امنیت شبکه اقدام به پشتیبانی از شبکه می نماید، وظیفه اصلی پشتیبانی شبکه محافظت و نگهداری از شبکه است، اما علاوه بر این پشتیبان شبکه می تواند وظایف دیگری از جمله مسئولیت های طراحی و توسعه را نیز عهده دار شود.

مفتاح رایانه افزار همچنین در امر پشتیبانی شبکه با بهره مندی از ابزارهای ارتباطی درون شبکه مثل تیکت هایی که از جانب کاربران ارسال می گردد قادر است از مشکلات درون شبکه ای آگاه شود و برای از میان برداشتن این مشکلات اقدام نماید.

راه اندازی دیتاسنتر

دیتا سنتر یا مرکز داده به محلی اطلاق می شود که هدف از راه اندازی آن محافظت و نگهداری از سخت افزار های کامپیوتری- ابزارهای ذخیره سازی و کلیه سیستم های ارتباط شبکه ای است، دیتا سنترها این قابلیت را دارند که تعداد زیادی از سرورها را به اینترنت متصل کنند.

ضرورت راه اندازی دیتاسنتر ها:

در زمانی که شبکه رایانه ای در حال اجرا است ممکن است با هر گونه مشکلی از قبیل نوسانات برق و از کار افتادن تجهیزات موجود- حریق هایی که به دلیل اتصال ابزارهای شبکه به وجود می آید روبرو شوید، علاوه بر این موارد اهمیت امنیت شبکه و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز به داده های موجود در شبکه موجب ضرورت طراحی و راه اندازی مکانی مناسب و استاندارد برای مراکز داده ای سازمان ها شده است، در واقع با راه اندازی دیتاسنتر ها می توانید سرمایه اصلی خود را که به امنیت شبکه وابسته است حفظ کنید.

تجهیزات مهمی که در راه اندازی دیتاسنتر ها نیاز است شامل موارد ذیل می شود:

  • سیستم برق پشتیبان

مهم ترین موضوعی که در طراحی و راه اندازی دیتاسنتر ها وجود دارد ارائه سرویس مداوم به مشتریان است، با توجه به این که شبکه ممکن است با قطعی برق به دلیل حوادث پیش بینی نشده روبرو شود لذا نیاز به یک سیستم پشتیبان کاملا ضروری است.

  • مشخصات فیزیکی

از آنجا که اغلب سرورهای وب از نوع دسکتاپی هستند لذا ساختار دیتاسنتر ها نیز بر این اساس با سقف های بلند طراحی و ساخته می شوند که قابلیت قراردهی سرورهای بیشتر وجود داشته و علاوه بر این مجهز به سیستم تهویه هوا نیز می باشند. همچنین در زمان طراحی دیتاسنتر ها گذرگاه هایی برای قرارگیری کابل شبکه نیز در نظر گرفته می شود.

  • سیستم های ذخیره سازی اطلاعات

از این سیستم ها به صورت مشترک در تمامی شبکه استفاده می شود.

  • برخورداری از سیستم های پشتیبان گیر

وجود سیسستم های پشتیبان گیر براساس سیاست های دیتاسنتر امر واجب می باشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا