نقد و بررسی

بررسی مودم نزتک GTX1000: دلچسب گیمرها

مودم سیم‌کارتی با حداکثر سرعت ۶۰۰ مگابیت و فریم‌ویر OpenWRT برای حرفه‌ای‌ها

نزتک از یک مودم گیمینگ به نام GTX1000 رونمایی کرده است و در حال ورود به بازار است.

مودمی ۴.۵G با حداکثر سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیت و بازه قیمتی زیر ۵ میلیون تومان، برای کاربرانی که فقط عاشق اینترنت موبایل هستند و می‌خواهند هر کجا و هر زمان به یک اینترنت پرسرعت وصل شوند و سراغ بازی آنلاین، استریم و هر کار سنگین دیگری در وب بروند.

به نظر می‌رسد شرکت هایپرسل که مالک برند Naztech در ایران است و مودم‌های نزتک را با سه سال گارانتی و به صورت رجیستر شده وارد بازار می‌کند؛ مودم جدید جی تی ایکس ۱۰۰۰ خود را دقیقا برای رقابت با مودم‌های میان‌رده‌ای مانند تی پی لینک MR600، هواوی B622، ایرانسل TF-i60 G1، سرکام LTE2122GR، ایرانسل TF-i60 H1 (هواوی B612) و هواوی HWS32 L02 تجهیز کرده است.

نزتک GTX1000 چند مزیت رقابتی بزرگ دارد که به سادگی نمی‌توان از آن‌ها گذشت: قیمت بسیار مناسب حدود ۴ میلیون تومان، سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیت و آپلود ۱۵۰ مگابیتی، وای‌فای دو بانده نسل ۵ و فریم‌ویر OpenWRT که در میان مودم‌های سیم‌کارتی منحصربه‌فرد است.

ما قبلا شاهد عرضه مودم سیم کارتی رومیزی برای اینترنت موبایل به نام نزتک ۷۷DX بودیم؛ اما GTX1000 از نظر سخت‌افزاری و مشخصات کاملا برتری داشته و برای کاربران حرفه‌ای و سخت‌پسند بازار است؛ در حالی که ۷۷DX یک مودم ارزان قیمت برای کاربران خانگی بود.

مودم نزتک GTX1000

پس، با ما همراه باشید تا یک بررسی تخصصی و از نزدیک روی مودم نزتک جی تی ایکس ۱۰۰۰  داشته باشیم:

طراحی مودم نزتک GTX1000

ابتدا، جعبه Naztech NZT-GTX1000 توجه شما را جلب کرده؛ به‌ویژه درج لوگوی سه بعدی و برچسته GTX قرمز و مشکی روی آن، به مودم هیجان بیشتری می‌دهد. نزتک با این طراجی جعبه، می‌خواهد بگوید با یک مودم ساده ۴.۵G روبرو نیستید و این مودم برای گیمرها است.

داخل جعبه، یک باکس سفید رنگ دیگری است و با باز کردن آن، تازه به مودم، کابل شبکه Cat5E، آداپتور و دفترچه راهنما/کارت گارانتی محصول می‌رسیم.

اگر با مودم نزتک TDX1000 آشنا باشید؛ مودم جدید این برند نیز همان طراحی و ظاهر را دارد.

یک مودم رومیزی سبک (وزن ۲۵۰ گرم) و مستطیلی که گوشه‌هایی نرم و خمیده دارد؛ ضلع پایینی بزرگ‌تر از بخش بالایی است و کاملا برای گذاشتن روی میزکار و سطوح صاف، طراحی شده است.

کیفیت بدنه و ساخت این مودم بالا است. وقتی آن را به دست می‌گیرید؛ کاملا این موضوع را حس خواهید کرد و البته از سبکی بیش از حد آن، متعجب می‌شوید. اندازه مودم ۱۵۶ در ۱۲۵ در ۳۶ میلی‌متر است.

مودم نزتک GTX1000

در بخش بالایی مودم، هیچ درگاه یا نشانگر LED و چیز خاصی نیست. در بخش زیرین، شیار سیم‌کارت نانو و یک درگاه    USB Type-C برای به‌روزرسانی دستی فریم‌ویر قرار دارد؛ در طرفین مودم هم خبر خاصی نیست.

به این ترتیب، تمام درگاه‌های ارتباطی نزتک ۱۰۰۰ در پنل پشتی هستند که شامل دو درگاه شبکه اترنت LAN گیگابیتی، کلید روشن/خاموش مودم، کلید ریست و کلید WPS است.

مودم نزتک GTX1000

البته جای یک درگاه تلفن ثابت RJ11 نیز دیده می‌شود ولی بسته است. آداپتور این مودم ۱۲ ولت و ۱ آمپر بوده و به راحتی می‌توانید با یک پاوربانک هم مودم را شارژ کنید.

مودم نزتک GTX1000

در بالای این درگاه‌های ارتباطی و کلیدها، برچسب اطلاعات مودم درج شده و دقیقا در زیر آن، شبکه مشبکی دستگاه برای تهیه هوا و خنک‌سازی برد داخلی مودم دیده می‌شود.

مودم نزتک GTX1000

بالاتر، به نظر می‌رسد یک درپوش برای کانکتورهای آنتن خارجی باشد که باز هم نزتک ترجیح داده آن را بدون استفاده بگذارد و خبری از کانکتور نصب آنتن خارجی نیست.

با کمک یک برچسب راهنما در پنل زیرین مودم، به راحتی می‌توانید سیم کارت نانو خود را در اسلات سیم‌کارت قرار دهید و با یک فشار به داخل، جا انداخته و با یک فشار کوچک نوک انگشتان، دوباره بیرون بکشید.

کار با درگاه‌ها و کلیدها هم سختی خاصی ندارد. برای کلید روشن/خاموش، باید انگشتان کوچکی داشته باشید و معلوم نیست چرا کلید در یک تورفتگی است.

در پنل جلویی مودم Naztech GTX1000، شاهد سه چراغ چشمک‌زن LED سبز رنگ و لوگوی نزتک در پایین آن‌ها هستیم.

این چراغ‌ها از راست به چپ به ترتیب برای نمایش وضعیت اتصال به شبکه موبایل و آنتن‌دهی، روشن بودن مودم و وای‌فای هستند.

کلا من از طراحی مودم‌های نزتک خوشم می‌آید و یک زبان طراحی مینیمالی و ساده دارند؛ مشابه روترهای شیائومی و نه مثل مودم‌ها یا روترهای ایسوس، تی‌پی‌لینک و هواوی که عمدتا شلوغ و حجیم و بزرگ هستند.

مشخصات مودم GTX1000

سراغ سخت‌افزار مودم نزتک جی تی ایکس ۱۰۰۰ برویم و ببینیم چه حرفی برای گفتن دارد.

روی این مودم گیمینگ، پردازنده x12 کوالکام نصب شده است و برای وای‌فای تراشه مدیاتک MT7621 را می‌بینیم که یکی از معروف‌ترین چیپ‌ست‌های SoC برای مودم‌های سیم‌کارتی و روترهای دو بانده است و از فریم‌ویر OpenWRT پشتیبانی می‌کند. ۵۱۲ مگابایت حافظه رم و ۵۱۲ مگابایت حافظه فلش کنار دست این چیپ‌ست‌ها هستند.

به این ترتیب، مودم نزتک ۱۰۰۰ جی تی ایکس برای اینترنت موبایل در رده LTE Cat 12/6+ قرار می‌گیرد تا سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیتی و آپلود ۱۵۰ مگابیتی ارائه بدهد.

به همین دلیل، نزتک اعتقاد دارد این محصول یک مودم گیمینگ است و با مودم ۴.۵G ساده بازار که حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و آپلود ۱۵۰ مگابیت دارند؛ متفاوت است.

از نظر باندهای فرکانسی، نزتک برای GTX1000، روی باندهای FDD تمرکز کرده و باند ۴۲ برای اینترنت TDLTE را حذف کرده است:

LTE FDD: B1/B3/B5/B7/B8/B20/B28/B32

LTE TDD: B38/B40/B41

WCDMA: B1/B3/B5/B8

در باندهای فرکانسی FDD کمبودی نداریم و هر سیم‌کارتی روی مودم بیندازید؛ شبکه موبایل را شناسایی می‌کند و وصل می‌شود. داشتن سه باند همزمان ۱ و ۳ و ۷ نیز کمک می‌کند تا باند خلوت‌تر انتخاب شود.

در باندهای TDD که سرعت دانلود به ۳۰۰ مگابیت می‌رسد؛ باند ۴۲ را نداریم؛ پس این مودم برای استفاده در اینترنت TDLTE مناسب نیست.

مودم نزتک GTX1000

آنتن‌های LTE این مودم ۲ عدد بوده که همگی داخلی هستند و آنتن خارجی ندارد. مودم از اینترنت و شبکه ۳G نیز پشتیبانی می‌کند و کاملا آنلاک برای همه اپراتورهای حقیقی مجازی است.

وای‌فای مودم نزتک GTX1000 دو بانده AC1200 با MIMO 4×4 و پشتیبانی از ۶۴ کاربر و دستگاه به طور همزمان است.

درگاه‌های LAN گیگابیتی هستند تا بتوانید با اتصال مودم به کامپیوتر، لپ‌تاپ، کنسول بازی، تلویزیون و … بالاترین سرعت اینترنت را داشته باشید. یک درگاه هم قابلیت WAN دارد تا در صورت نیاز، بتوانید مودم دیگری به نزتک جی تی ایکس ۱۰۰۰ وصل کرده و اینترنت آن را روی وای‌فای به اشتراک بگذارید.

پنل کاربری Naztech GTX1000

مودم نزتک GTX1000 با اندکی تغییرات، همان فریم‌ویر OpenWRT نزتک TDX1000 را دارد.

OpenWRT فریم‌ویری منبع باز بوده و شاید بتوان به جرات گفت قوی‌ترین فریم‌ویر برای مودم‌ها و روترها در جهان شناخته می‌شود.

مودم‌های سیم‌کارتی کمتر سراغ اوپن دبلیو آر تی می‌روند و بیشتر فریم‌ویر سفارشی خودشان را دارند؛ در صورتی که OpenWRT به شما آزادی و انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد و کاربران حرفه‌ای می‌توانند روی آن انواع API و اسکریپت را اجرا کرده یا تنظیمات مودم را دستکاری کنند.

روی مودم NZT-GTX1000 یک نسخه سفارشی‌سازی شده از OpenWRT را می‌بینیم و همه بخش‌ها کاملا باز نیستند که این‌طوری بهتر است؛ چون در صورت باز بودن همه‌چیز، پیدا کردن ساده‌ترین تنظیم مودم حتی برای کاربران حرفه‌ای نیز سخت می‌شود؛ چه برسد کاربران تازه‌وارد.

پنل کاربری Naztech GTX1000

در صفحه اصلی پنل، مانند غالب مودم‌ها، بخش «وضعیت» یا Status را مشاهده می‌کنیم که گزارشی از سیستم، حافظه، ارتباطات، شبکه، وای‌فای و DHCP و Dynamic DNS به ما نشان می‌دهد:

پنل کاربری Naztech GTX1000

بخش Status در فریم‌ویر OpenWRT خیلی مفصل است و مقداری با فریم‌ویر مودم‌های قبلی که دیدیم؛ تفاوت دارد.

پنل کاربری Naztech GTX1000

پنل کاربری Naztech GTX1000

مثلا، در این بخش، گزارش‌گیری از Firewall یا روتینگ را می‌بینیم:

پنل کاربری Naztech GTX1000

می‌توان لاگ‌های سیستم و کرنل لینوکس را مشاهده کرد:

پنل کاربری Naztech GTX1000

پنل کاربری Naztech GTX1000

پروسه‌های در حال اجرا روی مودم را دید:

پنل کاربری Naztech GTX1000

و به صورت نموداری، میزان مصرف حجم اینترنت، ترافیک‌های ورودی/خروجی، مصرف منابع سیستم و … را در نظر داشت:

پنل کاربری Naztech GTX1000

یک بخش مهم از Status برای کاربران، بخشی به نام Module Information است که در آن می‌توانید اطلاعات بسیار مهمی مانند باند رادیویی که مودم به آن متصل است؛ نام اپراتور و دکل و شبکه LTE، پارامترهای تعیین کیفیت دریافت سیگنال مانند SINR و RSRP و RSSI و … را مشاهده کنید:

پنل کاربری Naztech GTX1000

در بخش System بیشتر با ابزارهای مدیریت مودم و فریم‌ویر مانند به‌روزرسانی‌ها، تغییر رمزعبور پنل، ریستارت مودم، پشتیبان‌گیری از تنظیمات و … سروکار داریم.

در بخش Services چند ابزار مهم مانند Dynamic DNS برای ست کردن DNS اختصاصی و IPSec مشاهده می‌شود:

پنل کاربری Naztech GTX1000

بخش Network مهم‌ترین تنظیمات مورد نیاز کاربران را در خود جای داده است. مدیریت هر دو شبکه وای‌فای و تغییر رمزعبور آن‌ها یا تغییر کانال‌ها، تنظیمات IPv4 و IPv6، فایروال، ابزارهای مسدودسازی آدرس MAC و URL، ابزار QoS، ابزارهای شبکه و … وجود دارند.

پنل کاربری Naztech GTX1000

در مجموع، اگرچه استفاده از فریم‌ویر OpenWRT یک جسارت بزرگ برای این مودم است و دست کاربر برای اعمال تنظیمات بیشتر را باز می‌گذارد ولی نبودن قابلیت‌هایی مانند قفل دکل و شبکه، قفل باند رادیویی و پروتکل L2TP/PPTP توی ذوق می‌زند.

 

تست و بررسی مودم نزتک GTX1000

ما مودم GTX1000 را با سیم‌کارت‌هایی از ایرانسل، همراه اول و شاتل موبایل تست کردیم. سعی کردیم تست‌ها هم در صبح و خلوتی شبکه، هم در ظهر که تقریبا شبکه‌های موبایل شلوغ هستند و هم در غروب و شب که اشباع شدند و پایین‌ترین سرعت و بالاترین تاخیر را دارند؛ تست کنیم.

مودم نزتک همه این سیم‌کارت‌ها را به طور خودکار شناسایی و به شبکه موبایل وصل شد و نیازی به زدن APN یا تعریف شبکه نبود.

نزتک gtx1000

سرعت لود و آنتن‌دهی مودم نیز نسبتا خوب و رضایت‌بخش است؛ حدود ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا مودم آماده به کار باشد.

تست‌ها هم با لپ‌تاپ و هم با گوشی موبایل روی هر دو وای فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز تکرار شدند. برای تست‌های اینترنت از اپلیکیشن Speedtest و برای ارزیابی قدرت سیگنال‌ها و تست سرعت وای‌فای از برنامه WiFi Speed Test Pro استفاده کردیم.

تست همراه اول

محل تست مقداری از دکل BTS همراه اول دور است؛ پس انتظار زیادی نداریم و در مودم‌های دیگر هم به زور سرعت اینترنت موبایل این اپراتور بیشتر از ۵۰ مگابیت شده است.

تست و بررسی مودم GTX1000

در نزتک جی تی ایکس ۱۰۰۰، بالاترین سرعتی که با سیم‌کارت همراه اول گرفتیم؛ ۴۸.۸۷ مگابیت دانلود و ۲۱.۳ مگابیت آپلود با پینگ ۳۰ میلی ثانیه بود.

در غالب اوقات، سرعت تست‌ها حدود ۳۰ مگابیت برای دانلود و آپلود ۱۵ تا ۲۰ مگابیت با پینگ‌های نسبتا خوب ۲۹ و ۳۰ و ۳۳ میلی ثانیه بود.

تست ایرانسل

به دکل ایرانسل نزدیک‌تر هستیم و انتظار سرعت بیشتری داریم. در مودم‌های ۴.۵G مطرح بازار مانند هواوی B622 با سیم کارت ایرانسل به سرعت‌های نزدیک به ۱۰۰ مگ رسیدیم و با هواوی HWS33L02 حتی سرعت‌های ۱۲۰ مگابیت را هم رکورد زدیم.

کمترین پینگ را روی اینترنت ایرانسل با مودم نزتک GTX1000 گرفتیم: ۱۷ میلی ثانیه.

تست و بررسی مودم GTX1000

سرعت دانلود روی دسکتاپ و با کابل شبکه تا ۱۴۷ مگابیت هم می‌رفت ولی بیشتر اوقات حدود ۱۲۰ الی ۱۳۰ مگابیت بود. سرعت آپلود هم در بیشترین حالت به ۳۶ مگابیت می‌رسید و میانگین ۲۰ مگابیت بود.

تست و بررسی مودم GTX1000

در موبایل، سرعت دانلود حداکثر ۱۳۰ مگابیت و آپلود باز هم حدود ۲۰ الی ۳۰ مگابیت؛ با پینگ‌هایی بین ۱۸ تا ۲۵ میلی ثانیه بود.

این یعنی بهترین سرعت و پینگ برای گیمینگ و گیمرها؛ همان ادعایی که نزتک دارد.

تست شاتل موبایل

با سیم کارت شاتل موبایل، دوباره سرعت اینترنت مشابه ایرانسل و بالا است. روی دسکتاپ تا سرعت‌های بالای ۱۲۰ مگابیت هم رسیدیم و در موبایل و فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۲۴ مگابیت ثبت شد.

تست و بررسی مودم GTX1000

به طور میانگین سرعت دانلود با لپ‌تاپ حدود ۸۸ تا ۹۲ مگابیت با آپلود ۱۶ تا ۲۰ مگابیت است. پینگ هم بین ۳۹ تا ۴۷ میلی ثانیه در تغییر است.

تست و بررسی مودم GTX1000

روی گوشی موبایل و فرکانس ۵ گیگاهرتز وای‌فای، میانگین سرعت دانلود حدود ۶۵ مگابیت و آپلود بهتر نسبت به دسکتاپ، حدود ۲۵ مگابیت با پینگ بالاتر، یعنی ۶۷ یا ۷۰ میلی ثانیه است.

وای‌فای

نتایج تست‌های قدرت سیگنال و سرعت وای‌فای با نرم‌افزار WiFi Speed Test Pro را در زیر برای هر دو کانال وای فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز مشاهده می‌کنید:

تست وای فای ۲.۴ گیگاهرتز:

وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز نزدیک مودم فاصله ۵ متر فاصله ۱۰ متر فاصله ۱۵ متر
سرعت وای‌فای ۶۰.۶۶ مگابیت ۵۸.۲۸ مگابیت ۲۵.۴۸ مگابیت ۱۸.۹۰ مگابیت
سرعت دانلود اینترنت ۲۹.۷۸ مگابیت ۵۰.۶۸ مگابیت ۱۵.۹۲ مگابیت ۱۰.۶۲ مگابیت
سرعت آپلود اینترنت ۱۹.۳۷ مگابیت ۲۹.۲۱ مگابیت ۱۴.۳۱ مگابیت ۵.۱۴ مگابیت
تاخیر ۲ میلی ثانیه ۲۴ میلی ثانیه ۹۹ میلی ثانیه ۱۴۹ میلی ثانیه
قدرت سیگنال‌های وای‌فای منفی ۳۲ منفی ۴۲ منفی ۶۱ منفی ۷۱

تست‌های فرکانس ۵ گیگاهرتز را نیز در جدول زیر می‌بینید:

وای‌فای ۵ گیگاهرتز نزدیک مودم فاصله ۵ متر فاصله ۱۰ متر فاصله ۱۵ متر
سرعت وای‌فای ۱۹۹.۸۹ مگابیت ۱۸۳.۵۴ مگابیت ۵۷.۴۷ مگابیت ۳۸.۱۱ مگابیت
سرعت دانلود اینترنت ۷۱.۷۵ مگابیت ۶۷.۰۴ مگابیت ۷۱.۳۵ مگابیت ۲۱ مگابیت
سرعت آپلود اینترنت ۲۳.۲۵ مگابیت ۱۸.۳۱ مگابیت ۲۲.۴۱ مگابیت ۷.۴۰ مگابیت
تاخیر ۱ میلی ثانیه ۳ میلی ثانیه ۴ میلی ثانیه ۸ میلی ثانیه
قدرت سیگنال‌های وای‌فای منفی ۴۲ منفی ۵۲ منفی ۶۸ منفی ۸۲

در مجموع، تست‌ها می‌گویند این مودم برای یک خانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری، پوشش وای فای خوبی دارد و شما می‌توانید سیگنال‌های قوی دریافت کنید.

مسلما، هرچه به مودم نزدیک‌تر باشید؛ سرعت وای‌فای بیشتر است؛ به ویژه اگر از فرکانس ۵ گیگاهرتز استفاده کنید که برای گیمینگ، استریم ویدیو، دانلود و تولید محتوا مناسب‌تر است.

قیمت و ارزش خرید

طبق آنچه که شنیدیم؛ مودم نزتک GTX1000 با قیمت حدود ۴.۵ میلیون تومان روانه بازار می‌شود.

یعنی تقریبا هم قیمت با مودم سرکام ۲۱۲۲، هواوی B622، هواوی L02، تی پی لینک MR600 و مودم‌های رومیزی زیر ۵ میلیون تومان.

سرعت ۶۰۰ مگابیتی این مودم، آن را تبدیل به یک مودم گیمینگ در بازار می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم رقابت سختی در میانه بازار مودم‌های سیم‌کارتی با رقبای خود داشته باشد.

تست‌های ما نشان داد به راحتی می‌توانید سرعت‌های ۸۰ تا ۱۰۰ مگابیت را روی اینترنت موبایل و با سیم‌کارت‌های مختلف امتحان کنید که یک سرعت خوب برای کارهای سنگین در اینترنت است.

مودم نزتک GTX1000

بزرگ‌ترین مزیت این مودم علاوه بر سرعت خوب و گیرندگی آنتن بالا، فریم‌ویر OpenWRT است و اینکه با یک گارانتی رسمی سه ساله عرضه می‌شود.

در بازاری که بیش از ۹۰ درصد مودم‌های آن، قاچاق و استوک و دست دوم هستند؛ داشتن اطمینان از خرید و خدمات پشتیبانی، برای بسیاری از مردم یک مزیت رقابتی بزرگ است.

بزرگ‌ترین عیب آن هم عدم پشتیبانی از اینترنت TDLTE است؛ اینترنتی که چندان هم سریع و با کیفیت نیست ولی این روزها و در خلا اینترنت ثابت و گرانی اینترنت موبایل، با استقبال روبرو شده و اغلب کاربران دوست دارند آن را تجربه کنند.

به نظر شما، خرید مودم نزتک GTX1000 منطقی و مقرون‌به‌صرفه است؟

مزایا

۱- سرعت دانلود بالا (۶۰۰ مگابیت و LTE Cat 12)

۲- پردازنده کوالکام

۳- فریم‌ویر OpenWRT

۴- طراحی سبک و دلنشین

معایب

۱- عدم پشتیبانی از TDLTE

۲- عدم پشتیبانی از کانکتور آنتن خارجی


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫9 دیدگاه ها

  1. ارزش خرید ندارد
    اول اینکه فول باند نیست
    دوم قابلیت قفل باند و دکل و…ندارد
    سوم قابلیت نصب انتن خارجی ندارد
    با توجه به وضعیت شبکه ی موبایل کشور که طراحی ان استاندارد نیست مودمی که این قابلیت ها را نداشته باشد ارزش خرید ندارد
    در خصوص قیمت هم مودم های ارازن قیمت du را میتوان در همین رنج قیمتی خریداری کرد که ۵g هم دارند

    1. سلام
      کاملا ارزش خرید دارد
      اول اینکه فول بانده
      دوم : این مودم چیپست کوالکام x12 داره و کاملا هوشمند هست و خودش به پرسرعت ترین باند و دکل وصل میشه
      سوم : مودم های High End دیگه انتن داخلی دارن نه آنتن خارجی الان تمام مودم های هواووی بدون آنت خارجی هست
      چهارم : مودم DU استوک و دسته دوم هست و ارزش خرید نداره
      پنجم : این مودم CAT12 / CAT6 هست و قابلیت تجمیع باند رو داره و ۶۴ کاربر همزمان جواب می ده و پورت های لن گیگابایتی داره
      از نظر من خیلی ارزشمنده و با قیمت ۳۵۰۰ تو ایران یه فرصته برای خرید

      1. سلام،من خودم مودم TDX1000 دارم و باید بگم قفل باند و دکل داره و این مدل هم داره ولی تنظیم قفل باند و دکل با بقیه مودم های رایج بازار متفاوت هست، شما باید باند فرکانسی رو به صورت دستی در قسمت WAN واردکنین،که برای هر اپراتور مختلف هست،مثلا باند ۳ همراه اول در فرکانس ۱۶۲۵هست ولی همین باند در اپراتور ایرانسل در فرکانس ۱۸۰۰ هست. لطفا در قسمت توضیحات مودم اصلاح کنین.

        1. سلام
          من این مودم رو خریدم با توجه به فریمور باز مودم، چطور میتونم وضعیت قدرت سیگنال به صورت انتنی و وضعیت شبکه (مثلا ۴G+) رو ببینم؟ باید پکیج خاصی نصب کنم روی فریمور؟

  2. سلام
    من این مودم رو خریدم با توجه به فریمور باز مودم، چطور میتونم وضعیت قدرت سیگنال به صورت انتنی و وضعیت شبکه (مثلا ۴G+) رو ببینم؟ باید پکیج خاصی نصب کنم روی فریمور؟

  3. با سلام طاعات و عبادات شما قبول باشه
    بنده کمی در انتخاب مودم مناسب یکم گیج شدم
    پیشنهاد خودتون در این رنج قیمت کدوم مودمه
    GTX1000
    MR400
    KJ33
    ZLT X21
    TF i60 G1
    L01s
    NW 651D
    سرکام ۲۱۲۲
    تو همین رنج کدوم بهتره؟
    اگر یه مقاله ای مینوشتید بهترین مودم بر اساس قیمت خیلی خوب و کمک کننده بود مثلا تا ۲ میلیون بهترین مودم … اینه تا ۳ میلیون … اینه
    در آخر سپاس از زحمات شما

    1. سلام
      در حدود ۵ میلیون تومان مودم هواوی l02 بیشترین سرعت و کیفیت و کارایی و پایداری را میده
      در بازه ۳ میلیون تومان مودم ایرانسل E1 خوبه
      مودم سرکام صرفا برای FDD خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا