گزارش آگهی

راهنمای خرید مودم همراه

نکات مهم در انتخاب بهترین مودم همراه

مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید مودم همراه خوب، نیاز و انتظاراتی که از آن دارید برمی‌گردد. سایر مواردی که باید به آن توجه کنید معطوف به ظرفیت باتری، شبکه‌های قابل پشتیبانی و امکانات مودم بر می‌گردد که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین مودم همراه

مودم‌های همراه و مودم ۴g دارای امکانات و قابلیت‌هایی هستند که با توجه کردن به آنها می‌توانید یک مودم خوب خریداری کرده و از سرعت اینترنت بالاتر، امکان اتصال تعداد کاربران بیشتر و همچنین استفاده طولانی مدت تر از مودم برخوردار شوید. در ادامه به معرفی نکاتی مهم در خرید مودم همراه می‌پردازیم.

بررسی شبکه‌های قابل پشتیبانی

تا چند سال پیش پوشش مودم‌های جیبی صرفا به ۴g محدود شده بود و حداکثر سرعتی که می‌توانستید از آن دریافت کنید روی ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه بود. اما با به وجود آمدن شبکه‌های ۴g و LTE که آن را با نام ۴.۵g نیز می‌شناسیم سرعت دانلود تا ۴ برابر افزایش یافته و با این مودم‌ها می‌توان تا سرعت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کرد.

بنابراین دومین نکته که باید در هنگام خرید مودم جیبی آن را بررسی کنید این است که مودمی تهیه کنید که از جدیدترین نوع شبکه ارتباطی یعنی LTE پشتیبانی کند. چرا که انتظار می‌رود تا ۲ سال آینده پشتیبانی تمام اپراتورهای تلفن همراه ایران از این شبکه در بیشتر نقاط کشور تکمیل شده و به سرعت بالاتری دسترسی داشته باشید.

ظرفیت باتری و میزان شارژدهی

مودم‌های همراه دارای باتری جداشونده هستند و این امکان را می‌دهند تا با استفاده از شارژر گوشی‌های اندروید نیز آنها را شارژ کنید. حداقل ظرفیتی که این مودم‌ها دارند روی ۲۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بوده و در برخی مدل‌ها ظرفیت بالای ۴۰۰۰ میلی‌آمپر را نیز شاهد هستیم که بیشتر در مودم‌های ۴g  وجود دارند.

نکته مهم دیگر در بررسی باتری مودم جیبی این است که، از آنجایی که ممکن است شارژ مودم رو به اتمام رسیده و نیاز به استفاده از آن داشته باشید، مجبور می‌شوید تا همزمان که مودم در حال شارژ شدن است از ان استفاده کنید. این کار در دراز مدت باعث کاهش عمر باتری می‌شود. بنابراین در هنگام خرید مودم بررسی کنید که اگر مودم را بدون باتری و مستقیما به شارژر متصل کنید امکان استفاده از آن فراهم باشد. در این صورت می‌توانید هر زمان که دسترسی به برق نداشتید از باتری استفاده کنید و در استفاده داخل منزل یا محل کار هم مودم را مستقیما به پریز متصل کنید.

امکان اتصال کابل آنتن به مودم جیبی

برخی از مودم‌ها دارای پورت جداگانه هستند تا یک کابل آنتن برای افزایش قدرت سیگنال و آنتن‌دهی سیم‌کارت به آنها متصل کنید. این مورد برای مناطقی که آنتن‌دهی خوبی ندارند مناسب است که می‌توانید به کمک یک کابل که عموما ۲ متری هستند، آنتن مودم را از بیرون پنجره اتاق خارج کرده و سیگنالی که از اپراتور تلفن همراه دریافت می‌کنید را تقویت کنید.

صفحه نمایش و نشانگرها

برای اینکه از اتفاقاتی که در مودم رخ می‌دهد آگاه شوید، بهتر است مودمی خریداری کنید که اگر صفحه نمایش ندارد، لااقل با نشانگر LED از میزان شارژ باتری، وضعیت اتصال به اینترنت، سیگنال‌دهی و… مطلع شوید. مودم‌های دارای نمایشگر اطلاعات جامع‌تری در اختیار شما قرار خواهند داد.

پشتیبانی مودم از کارت حافظه

از آنجایی که ممکن است فردی باشید که با دانلود و آپلود سر و کار دارید، برخی مودم‌ها این امکان را برایتان فراهم کرده‌اند که با قرار دادن کارت حافظه microSD درون آنها می‌توانید به صورت بی‌سیم اقدام به انتقال انواع فایل کنید. این کار از طریق مرورگر قابل انجام است.

برخی مودم‌ها نیز دارای اپلیکیشن اندروید و ios شرکت سازنده هستند که امکان استفاده از دانلود منیجر را به صورت مستقیم روی مودم به شما خواهد داد.

امکان ارسال و دریافت SMS

برای اینکه مودم‌های جیبی طوری هستند که سیم‌کارت درون آنها قرار دارد و برای اطلاع از حجم مصرفی بسته خریداری شده مجبور خواهید شد تا سیم‌کارت را برای چند دقیقه‌ای در گوشی قرار دهید، بهتر است که از مودمی با قابلیت ارسال و دریافت پیامک استفاده کنید.

این مودم‌ها قابلیت مدیریت پیامک را درون مدیریت تنظیمات آن قرار داده‌اند که از طریق مرورگر می توانید اقدام به ارسال و دریافت پیامک کنید؛ بدون اینکه نیاز باشد سیم‌کارت را از مودم خارج کنید. همچنین در برخی مدل‌ها امکان افزودن مخاطب نیز وجود دارد.

پشتیبانی از تعداد کاربران

اگر کاربری هستید که می‌خواهید از مودم در جایی با تعداد کاربران زیاد استفاده کنید حتما این مورد را بررسی کرده و ببینید که حداکثر تعداد کاربرانی که به صورت همزمان قادر به اتصال مودم هستند چند نفر می‌باشد. در مودم‌های جیبی این تعداد حداقل روی ۱۰ کاربر قرار داشته و در برخی موارد به ۳۲ کاربر هم می‌رسد.

مودم ۴g چیست؟ مقایسه انواع مودم‌ همراه

مودم ۴g (‏در ساده‌ترین شکل خود)‏ یا مودم همراه یک هات اسپات اینترنت را فراهم می‌کند. به همان شیوه‌ای که یک گوشی هوشمند می‌تواند برای به اشتراک گذاری ارتباط اینترنتی خود تنظیم شود، در اینجا نیز صادق است.

اما اگر بخواهیم بیشتر توضیح بدهیم باید بگوییم که این مودم به جهت داشتن توانایی دریافت فرکانس‌های رادیویی ۴g و اشتراک آن به صورت وای فای، اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مزیت آن‌ها این است که انعطاف‌پذیرتر بوده و ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به یک هات اسپات Wi-Fi ارائه می‌دهند; همچنین به دلیل پوشش آنتن‌دهی گسترده و ویژگی بسیار مهم پرتابل بودن و باطری‌های لیتیومی قدرتمند، بسیار محبوب شده است.

به عنوان منبع اصلی استفاده از اینترنت پرسرعت، آن‌ها برای استفاده ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته طراحی شده‌اند و یک اکسس پوینت مرکزی را به یک شبکه تبدیل می‌کنند. آخرین مدل‌های مودم سیمکارتی از آخرین استاندارد وای فای(۸۰۲.۱۱ac) که با عنوان Wi-Fi5 نیز شناخته می‌شود) بهره می‌برند.(البته وای فای ۶ با استاندارد ۸۰۲.۱۱ax نیز آمده است) در ادامه این راهنمای خرید مودم ۴g، برخی از مودم‌های خوب موجود در بازار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام. مرسی از این مطلبتون.
    {{بنابراین در هنگام خرید مودم بررسی کنید که اگر مودم را بدون باتری و مستقیما به شارژر متصل کنید امکان استفاده از آن فراهم باشد. در این صورت می‌توانید هر زمان که دسترسی به برق نداشتید از باتری استفاده کنید }}
    کدوم مودم این قابلیتوداره؟

    “””در ادامه این راهنمای خرید مودم ۴g، برخی از مودم‌های خوب موجود در بازار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.”””

    کو؟ کجاس؟

    1. دوست عزیز
      سلام
      این مطلب یک گزارش آگهی است و سایت شبکه‌چی هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن نداشته و صرفا ناشر آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا