نقد و بررسی

نگاهی به مودم VDSL استوک ACTIONTEC v1000H

مودم VDSL بی‌سیم سری N شرکت ACTIONTEC هم به صورت استوک وارد بازار ایران شده است.

وقتی نام مودم v1000H اکشن تک را در اینترنت جست‌وجو می‌کنیم؛ خوش‌بختانه ده‌ها وب‌سایت برای یافتن مشخصات، دیتاشیلد، یوزر منوال و حتی بررسی آن یافت می‌شود. ده‌ها ویدئو هم در یوتیوب برای تهنمای استفاده و نصب آن داریم.

این نتایج نشان می‌دهند یک مودم روتر با کیفیت و شناخته شده است و حداقل چندین اپراتور در سطح جهانی مانند ورایزون آن را استفاده کردند. کافی است عبارت actiontec v1000h را در اینترنت و موتور جست‌وجوی گوگل تایپ کنید تا ده‌ها مدخل مرتبط با آن نمایش داده شوند.

حتی سایت معروفی مانند CNet نیز این مودم را بررسی و در پیشنهادات خود قرار داده است که نشان می‌دهد یک مودم قابل اعتماد حداقل از نظر کیفیت ساخت و برند معتبر است.

این مودم در سال ۲۰۱۱ تولید شده و در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بیشترین استفاده و فروش را داشته و بعد با مودم‌های جدیدتر جایگزین شده است. البته، در سال ۲۰۱۹ هنوز هم تولید این مودم برای برخی اپراتورها ادامه داشته است.

دستگاه actiontec v1000h یک مودم ADSL/VDSL است. از دو استاندارد ADSL2 و VDSL2 پشتیبانی می‌کند که فعلا برای استفاده با سرویس‌های اینترنت xDSL در ایران مناسب است.

در وای‌فای از استاندارد ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی می‌کند و شاید تنها ایراد و کاستی آن، همین وای‌فای تک بانده باشد.

چهار درگاه شبکه اترنت LAN یک گیگابیتی به همراه یک درگاه WAN هزار مگابیتی برای اتصال مودم دیگری به این دستگاه دارد. دو آنتن پر قدرت ثابت دارد و یک درگاه RJ11 نیز برای اتصال خط تلفن ثابت به مودم و استفاده از اینترنت ADSL و VDSL دارد. خوش‌بختانه، یک درگاه USB 2.0 هم برای اتصال دستگاه‌های ذخیره‌سازی و پرینتر ارائه داده است.

همچنین، دارای پورت DSL WAN و HPNA LAN/WAN نیز هست که البته در ایران استفاده‌ای نمی‌شوند. از پروتکل‌های رمزنگاری WPA و WPA2 و WPS پشتیبانی می‌کند و در بخش نرم‌افزاری از چندین SSID، فایروال، NAT و کنترل والدین برخوردار است.

آن‌طور که برخی از کاربران گفتند؛ این مودم به صورت استوک وارد بازار ایران شده و قیمتی ۴۲۰ هزار تومان دارد.

اگرچه همیشه پیشنهاد می‌کنیم مودم‌های نو و دارای گارانتی بخرید تا در آینده و زمان استفاده به مشکلی برنخورید؛ ولی برای افرادی که هزینه خرید یک مودم VDSL را ندارند؛ باز هم مودم ACTIONTEC v1000H کیفیت خوبی دارد و می‌توان امیدوار بود که ارزش خرید داشته باشد.

به‌روزرسانی (۲۹ آذر ۹۹)

یکی از ویژگی‌های این مودم قابلیت ایجاد اینترنت ماهواره‌ای با استفاده از درگاه HPNA است.

برای دانلود دیتاشیت و اطلاعات کامل مودم ACTIONTEC v1000H می‌توانید به وب‌سایت Actiontec مراجعه کنید.

قیمت این مودم در ایران حدود ۵۰۰ هزار تومان از سوی فروشنده اعلام شده است. قبلا، قیمت ۴۲۰ هزار تومان را شنیده بودیم. باز هم قیمت ۵۰۰ هزار تومان برای این مودم استوک با توجه به مشخصات و امکانات آن بسیار مناسب است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!
دکمه بازگشت به بالا