نقد و بررسی

مودم VDSL دو بانده و خوش قیمتی که از خریدش پشیمان نمی‌شوید

مودم زایکسل VMG3625-T50B هم مشخصات خوبی دارد و هم کیفیت و سرعت بالایی می‌دهد

در روزهایی که مودم دی لینک DSL-2877AL به قیمت مسخره و باورنکردنی ۱۲ میلیون تومان رسیده است یا مودم‌های VDSL دو بانده ایسوس و تی پی لینک همگی بالای ۵ میلیون تومان هستند؛ پیدا کردن مودم زایکسل VMG3625-T50B یک غنیمت بزرگ است.

این مودم تقریبا همه آن چیزی که از یک مودم ADSL/VDSL با وای فای دو بانده انتظار دارید را در خود جمع کرده است ولی فعلا به قیمت ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مودم VDSL زایکسل

مشخصات مودم زایکسل VMG3625-T50B

مودم زایکسل VMG3625-T50B از استاندارد VDSL نسخه ۱۷a/35b پشتیبانی می‌کند تا با خیال راحت بتوانید از آن در ایران استفاده کنید و بالاترین سرعت اینترنت را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۲ مودم VDSL پرسرعت بازار ایران

اضافه کنید ۱ درگاه WAN و ۴ درگاه LAN گیگابیتی در کنار درگاه RJ11 که اجازه می‌دهند هر دستگاهی را با کابل شبکه به مودم و اینترنت ثابت پرسرعت وصل کنید.

امکانات مودم زایکسل VMG3625-T50B

یک درگاه USB 3.0 برای اتصال چاپگر یا هارددیسک و دستگاه‌های ذخیره‌سازی NAS دارد و مجهز به کلیدهای روشن/خاموش دستگاه، روشن/خاموش وای‌فای، ریست و WPS است. ضمن اینکه درگاه USB از دانگل ۳G/4G نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید اینترنت همراه را روی مودم به اشتراک بگذارید.

زایکسل VMG3625-T50B دارای وای‌فای دو بانده ۸۰۲۱۱ac است و از رده AC1200. پس، حداکثر سرعت روی باند ۲.۴ گیگاهرتز به ۳۰۰ مگابیت و روی باند ۵ گیگاهرتز به ۸۶۷ مگابیت می‌رسد؛ ایده‌آل‌ترین سرعت‌ها و رده برای کاربران خانگی.

مودم VMG3625-T50B

از فناوری‌های MU-MIMO و Beamforming روی وای‌فای پشتیبانی کرده و می‌توانید ۴ شبکه مجزا با SSID متفاوت روی آن تعریف و استفاده کنید. برای رمزنگاری اطلاعات در شبکه بی‌سیم از پروتکل WPA2 پشتیبانی می‌کند و ۳۲ نفر همزمان می‌توانند به وای‌فای وصل شوند.

چرا باید مودم زایکسل VMG3625 را بخریم؟

وزن مودم در حدود ۳۲۵ گرم و اندازه آن ۲۲۰ در ۱۵۳ در ۳۵ میلی متر است تا کاملا یک مودم رومیزی و بزرگ باشد. دو آنتن وای‌فای داخلی برای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و دو آنتن برای فرکانس ۵ گیگاهرتز دارد تا از مودم MIMO 2×2 باشد.

زایکسل VMG3625

در پنل کاربری این مودم VDSL می‌توانید از کنترل والدین، شبکه میهمان، تنظیم DNS و فایروال NAT سود ببرید.

بیشتر بخوانید: این روزها مودم VDSL بخریم یا مودم GPON فیبرنوری؟

به نظر می‌رسد در شرایطی که قیمت سایر مودم‌های VDSL دو بانده سر به فلک کشیده است؛ مودم زایکسل VMG3625-T50B یک خرید و انتخاب بسیار خوب برای اینترنت ثابت خانگی باشد.

حتی مودم رده پایینی مانند دی لینک DSL-245GE نیز حدود ۴ میلیون تومان شده است ولی زایکسل VMG3625 با قیمت ۲.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

حالا مودمی مانند ایسوس DSL-AX82U گران شود؛ قابل توجیه است. چون یک مودم روتر وای فای ۶ گیمینگ است ولی رسیدن قیمت مودم‌هایی که بیش از ۶ الی ۷ سال است در بازار هستند و مشخصات نه چندان بالایی دارند به ۱۲ میلیون و ۱۳ میلیون، غیرمنطقی و یک جورهایی کلاه‌برداری است.

مزایا:

۱- وای فای دو بانده AC1200

۲- درگاه‌های شبکه اترنت WAN/LAN گیگابیت

۳- درگاه USB

۴- سرعت و کیفیت و آنتن دهی نسبتا مناسب

۵- پنل کاربری خوب

معایب:

۱- عدم پشتیبانی از VPN

خرید مودم زایکسل VMG3625-T50B


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا