فناوری

اچ‌تی‌سی امن‌ترین مودم روتر ۵G دنیا برای وب‌گردی و استخراج بیت‌کوین را معرفی کرد

شرکت HTC پس از اینکه دو اسمارت‌فون برای ارزهای مجازی به نام‌های Exodus 1 و Exodus 1s عرضه کرده است؛ حالا سراغ یک حوزه جدید دیگر رفته و روتر ۵G برای ماینرها و علاقه‌مندان به ارزهای مجازی رفته است.

اچ‌تی‌سی Exodus 5G hub یک روتر مبتنی بر اندروید با پشتیبانی از ارتباطات ۵G برای دستگاه‌ها و کاربری‌های خانگی است. بزرگ‌ترین ویژگی این روتر، قابلیت‌های امنیتی و حریم خصوصی آن است.

کاربران روی این روتر می‌توانند اپلیکیشن‌های مخصوص محافظت از حریم خصوصی در فضاهای آنلاین مانند وی‌پی‌ان‌های توزیع شده و غیر متمرکز، مسدودکننده تبلیغات Incognito و سرویس ایمیل خصوصی ProtonMail را اجرا کنند.

اچ‌تی‌سی می‌گوید این هاب ۵G ویژگی‌های امنیتی بسیار بیشتری دارد که می‌تواند این روتر را به یک نود استخراج بیت‌کوین و وب‌گردی امن در اینترنت تبدیل کند ولی از بیان جزئیات آن‌ها خودداری کرده است.

روتر Exodus 5G Hub در بخش ارزهای مجازی و دیجیتالی از نرم‌افزار Zion Vault اچ‌تی‌سی پشتیبانی می‌کند و اجازه اجرای همه نودهای بیت‌کوین را می‌دهد. از کیف پول‌های مجازی امن نیز برای رمز ارزها پشتیبانی می‌کند و گزینه‌هایی برای بازیابی کلیدهای رمزی خصوصی دارد.

یک دستگاه هوشمند خانگی

این روتر تا حدود زیادی شبیه به یک اسمارت‌فون طراحی شده است که از سابقه شرکت اچ‌تی‌سی در ساخت گوشی نشات می‌گیرد. یک نمایشگر بزرگ ۵ اینچی دارد با پنل صفحه‌نمایش HD دارد.

پردازنده پرقدرت کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ روی آن سوار شده و ۴ گیگابایت رم به همراه ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

از اسلات microSD و نانو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و یک درگاه شبکه RJ45 اترنت گیگابیتی دارد. باتری این مودم روتر ۵G نسبتا بزرگ و ۷۶۶۰ میلی‌آمپرساعتی است. از طریق آداپتور برق شارژ می‌شود و کلید ریست دارد.

برخی از فرمت‌های صوتی و تصویری را می‌تواند اجرا کند و یک شبه دستگاه سرگرمی در خانه باشد. اندروید ۹.۰ روی آن سوار شده است و  دارد یک میکروفون، دو بلندگو با پشتیبانی از گوگل اسیستنت است. 

روتر HTC Exodus 5G Hub سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ روانه بازار می‌شود و هنوز قیمت آن مشخص نیست. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت شما
    یه سوال داشتم میخواستم راهنمایی کنید
    ما یه خونه دو طبقه داریم، در طبقه اول مودم tk-2510 plus ایرانسل را گذاشتیم و خیلی خوب آنتن میده و استفاده می‌کنیم و سیگنال های مودم به طبقه دوم مثلا از چهار خط وای فای گوشی، دو خط پر می شود و سرعت در طبقه دو زیاد خوب نیست میخواستم بدونم اگه یه مودم tfi-60 بخرم و جایگزین این کنم آیا قدرت پخش و سیگنال وای فای به طبقه دوم افزایش پیدا می کند، یا هر دو مودم مثل هم هستند و زیاد فرقی نمی کنه، من برام بیشتر طول برد وای فای مودم هست که هر دو طبقه را با آنتن بالا پوشش بده
    خیلی ممنون از شما و سایت خوبتون

    1. مودم tf-i60 از نظر آنتن‌دهی و قدرت وای‌فای بهتر از tk-2510 plus است ولی من نمی‌توانم تضمین بدهم مشکل وای‌فای در طبقه دوم خانه شما حل شود. یعنی به اندازه‌ای قوی باشد که بتوانید به راحتی از اینترنت استفاده کنید.
      راه‌حل خرید یک تقویت‌کننده وای‌فای برای طبقه دوم است. نگاهی به مطالب زیر بیندازید لطفا:

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/8300/whats-the-difference-between-a-wi-fi-extender-and-mesh-syst

      https://shabakehchi.com/education/10660/how-to-get-high-speed-wifi-from-the-first-floor-to-the-fourth-floor

      https://shabakehchi.com/education/9936/how-to-bring-the-internet-to-our-desks-in-our-room-without-slowing-down

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا