فناوری

خودنمایی میکرو مراکز داده در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۷

با اوج گرفتن استفاده از میکرو مراکز داده در جهان و به‌کارگیری فناوری اج کامپیوتینگ، امروز شاهدیم که شرکت‌های ایرانی نیز تجهیزات میکرو مراکز داده را در نمایشگاه الکامپ امسال به نمایش گذاشته و مشتریان را به استفاده از آن‌ها تشویق می‌کنند. 

با پرسه در نمایشگاه الکامپ می‌توانید چندین شرکت مانند تیام‌شبکه و پردیس دیبا اندیشان را مشاهده کنید که جدیدترین میکرو مراکز داده را در غرفه‌های خود به نمایش گذاشتند و از استقبال خوب بازار ایران صحبت می‌کنند. 

میکرو مراکز داده؛ دستگاه‌هایی شامل یک رک، سرور، تجهیزات ذخیره‌سازی، تجهیزات شبکه و ماژول‌هایی مانند خنک‌کننده و منبع‌تغذیه هستند که در ابعادی بسیار کوچک و جمع‌وجور نسبت به مراکز داده ثابت در کنار یکدیگر چیده شده و به راحتی قابل نصب و جابه‌جایی هستند. در سال‌های اخیر، با رواج فناوری اج کامپیوتینگ در شرکت‌ها و سازمان‌ها؛ نیاز به استفاده از میکرو مراکز داده نیز افزایش یافته است. 

میکرو مرکزداده indoor شرکت دیبا اندیشان

میکرو مراکز داده خیلی سریع در لبه شبکه و جایی که خدمات و محصولات به مشتریان عرضه می‌شود و باید اطلاعات جمع‌آوری و پردازش شود؛ مستقر شده و می‌توانند ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات را در همان‌جا به طور محلی انجام بدهند و از ارسال اطلاعات به مراکز داده راه دور و متمرکز حداقل برای کارهای بی‌درنگ جلوگیری شود. 

میکرو مرکزداده outdoor شرکت دیبا اندیشان

شرکت پردیس دیبا اندیشان دو نوع مرکز داده indoor و outdoor را در غرفه خود به نمایش گذاشته است که این میکرو مرکز داده‌ها می‌توانند به صورت Plug & Play یا Pre-Configured در هر صنعتی به راحتی و با سرعت بالا و البته هزینه بسیار پایین‌تر نصب و راه‌اندازی شوند. 

این میکرو مراکز داده از سیستم‌های خنک‌کننده بسیار قدرتمندی سود می‌برند که دمای داخل رک کاملا برای فعالیت سرورها و تجهیزات شبکه خنک و مناسب خواهد بود و هوای گرم به بیرون از رک انتقال داده می‌شود. 

شرکت تیام‌شبکه نیز دو نوع میکر مرکزداده به نام‌های Safe Rack-1042 و Safe Rack-1035 دارد که از به‌روزترین فناوری‌ها و سیستم‌های سرمایشی برای افزایش بهره‌وری و انعطاف‌پذیری در کاربری سود می‌برند. این میکر مرکز داده‌ها در اندازه‌های ۴۲U و ۳۵U هستند و مشتریان خیلی سریع می‌توانند تجهیزات سرور و شبکه خود را در آن‌ها نصب و پیکربندی کنند. 

عرضه میکرو مراکز داده در ایران یک ضرورت و نیاز مبرم در فضای کنونی پردازش اطلاعات است و تنوع این محصولات می‌تواند به کسب‌وکارها و سازمان‌ها کمک کند؛ با هزینه‌های کمتری خدمات و سرویس‌های آنلاین خود را به مشتریان عرضه کنند و از مزایای رقابتی در این بازار سود ببرند. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا