فناوری

آیپد پرو ۲۰۲۱ با پشتیبانی از ۵G و وای‌فای ۶ معرفی شد

تراشه جدید M1، نمایشگر مینی LED، دوربین و میکروفون بهتر

امشب سه‌شنبه ۳۱ فروردین و ۲۱ آوریل، اپل در طی مراسمی از جدیدترین آیپد پرو پرچم‌دار خود رونمایی کرد. دو مدل از آیپد پرو ۲۰۲۱ در اندازه‌های ۱۲.۹ و ۱۱ اینچ توسط اپل معرفی شد.

آیپد پرو ۲۰۲۱ همان طراحی آیپد پروهای چند سال اخیر را دارد ولی از نظر سخت‌افزاری و مشخصات داخلی یک ارتقای درست و حسابی داشته است. پردازنده قدرتمند M1 اپل روی آن سوار شده؛ نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت و شفاف جدید را شاهد هستیم، دوربین و میکروفون و چند قابلیت دیگر ارتقا پیدا کردند و البته از ۵G پشتیبانی می‌شود.

آیپد پرو ۵G

مشخصات ۵G آیپد پرو جدید دقیقا مشابه آیفون‌های ۱۲ است؛ چون از یک تراشه سود می‌برد و یک مودم فایوجی روی آن‌ها سوار شده است. اگر دوست دارید اطلاعات کامل و دقیقی درباره ۵G آیفون ۱۲ و همین‌طور آیپد پرو ۲۰۲۱ داشته باشید؛ مطلب «همه‌چیز درباره مشخصات ۵G آیفون ۱۲» ما را مطالعه کنید.

به طور خلاصه، روی آیپد پرو جدید سال ۲۰۲۱ از مودم X55 5G کوالکام استفاده شده است که از هر دو طیف فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. حداکثر سرعت این آیپد پرو روی شبکه‌های ۵G به ۴ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آپلود هم روی فایوجی ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

آیپد پرو جدید از وای‌فای ۶ (همان استاندارد ۸۰۲.۱۱ax) پشتیبانی می‌کند. مجهز به هر دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز با حداکثر سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه روی فرکانس ۵ گیگاهرتز است.

 مشخصات آیپد پرو ۲۰۲۱

این آیپد پرو به نمایشگر Liquid Retina XDR مجهز شده است و از فناوری مینی LED سود می‌برد. اپل می‌گوید بیش از ۱۰ هزار مینی LED در این نمایشگر استفاده شده و نسبت کنتراست آن ۱۰۰۰۰۰۰:۱ است. روشنایی این نمایشگر نزدیک به ۱۰۰۰ نیت در تمام صفحه و ۱۶۰۰ نیت در یک نقطه است.

استفاده از تراشه M1 اپل باعث شده عملکرد گرافیکی آیپد پرو ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۵۰۰ برابر سریع‌تر از آیپد پرو قبلی شود. عمر باتری این آیپد پرو هم افزایش یافته و یک روز کامل به شما شارژ می‌دهد.

آیپد پرو ۲۰۲۱ در چندین پیکربندی ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ و ۲ ترابایت وارد بازار می‌شود و از ۱۶ گیگابایت رم برخوردار است.

دوربین سلفی این آیپد پرو ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه اولتراواید f/2.2 و زاوید دید ۱۲۰ درجه است. دوربین‌های پشتی این محصول همانند آیپد پرو ۲۰۲۰ هستند: دوربین اصلی ۱۲ مگایپکسل f/1.8 و دوربین اولتراواید f/2.4.

آیپد پرو ۲۰۲۱ از یک قلم نوری جدید، صفحه‌کلید مجزای اسمارت کیبورد فولیو و مجیک کیبورد پشتیبانی می‌کند. از جنس آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی است و میکرفون قوی‌تری دارد.

قیمت مدل پایه آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ۱۰۹۹ دلار است و قیمت مدل پایه ۱۱ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۱ برابر با ۷۹۹ دلار است. هر دو خانواده آیپد پرو در نیمه دوم ماه می وارد بازار می‌شوند اما پیش‌خرید آن از روز ۳۰ آوریل آغاز می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
اپل

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا