فناوری

آیپد پرو ۲۰۲۲ معرفی شد؛ اولین محصول اپل با وای‌فای ۶E و ارتباطات ۵G

پردازنده قوی‌تر M2 و بازگشت صفحه‌نمایش مینی LED در نسل جدید آیپد پروهای اپل

شرکت اپل دیروز از دو مدل آیپد پرو جدید رونمایی کرد. آیپد پرو ۲۰۲۲ در اندازه‌های ۱۱ اینچ و ۱۲.۹ اینچ به همراه سیستم‌عامل iPadOS 16 و پردازنده قدرتمند M2 سفارشی اپل، یک ویژگی بسیار بزرگ دارد و آن، برخورداری از نسل جدید وای‌فای WiFi 6E است.

هر دو مدل آیپد پرو جدید اپل در نسخه‌های وای‌فای و شبکه سلولی عرضه می‌شوند. مدل‌های مبتنی بر وای‌فاز از استاندارد Wi-Fi 6E سود برده و مدل‌های مبتنی بر ارتباطات سلولی به شبکه‌های ۵G متصل می‌شوند. اپل در آیپد پرو ۲۰۲۱ از وای فای ۶ استفاده کرده بود.

اپل، پس از ۱.۵ سال و بدون اینکه مراسم ویژه‌ای برگزار کند؛ صرفا با انتشار یک بیانیه، از نسل جدید آیپد پروهای خود رونمایی کرد. این دو مدل همان طراحی سابق را داشته و فقط شاهد بازگشت صفحه‌نمایش مینی LED هستیم. از نظر اندازه نیز تفاوتی با نسل‌های پیشین ندارند و باز در دو اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ عرضه می‌شوند.

مشخصات آیپد پرو ۲۰۲۲

اپل می‌گوید آیپد پرو ۲۰۲۲، پیشرفته‌ترین صفحه‌نمایش را در میان همه دستگاه‌های قابل حمل دارد و یک محصول همه‌کاره قابل حمل با قدرت دسکتاپ است. این تبلت‌ها از قلم لمسی اپل پنسل سود برده و می‌توانند تجربه کاربری لذت‌بخش و بی‌نظیری برای کاربران خلق کنند.

وای فای آیپد پرو

اپل برای ارائه بالاترین تجربه کاربری و پردازشی به کاربران آیپد پروها، پردازنده قدرتمند و خودساخته M2 را به روی نسل جدید آورده است؛ پردازنده‌ای که پیش‌تر در مک بوک ایر و مک بوک پرو ۲۰۲۲ استفاده شده است.

آيپد پرو ۲۰۲۲

در مدل ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۲ از صفحه‌نمایش مینی LED استفاده شده است که رنگ‌های مشکی، عمیق‌تر به تصویر کشیده شوند و کنتراست بهتری به نمایش بگذارند. فناوری پشت صحنه نمایشگرهای مینی LED اپل، محتوای HDR جذاب‌تری ارائه می‌کنند. مدل ۱۱ اینچی فاقد نمایشگر مینی LED است ولی هر دو صفحه‌نمایش از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی سود می‌برند.

وای فای و اینترنت آیپد پرو ۲۰۲۲

اپل در آیپد پرو ۲۰۲۲ از Wi-Fi 6E استفاده کرده است که یک استاندارد وای‌فای پیشرفته‌تر از وای فای ۶ است و از باند فرکانسی ۶ گیگاهرتز استفاده می‌کند. اپل می‌گوید به لطف پشتیبانی از Wi-Fi 6E، سرعت وای‌فای روی این دستگاه‌ها به ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و دو برابر بیشتر از آیپد پرو نسل قبل است.

این تبلت‌ها از هر دو شبکه ۵G موجود در جهان پشتیبانی کرده و اپل می‌گوید کاربران آیپد پروهای ۲۰۲۲ می‌توانند در سراسر دنیا به هر شبکه ۵G وصل شوند.

آیپد پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ

در حالی اپل در آیپد پرو ۲۰۲۲ سراغ استاندارد Wi-Fi 6E رفته است که در آیفون‌های ۱۴ معرفی شده در شهریور ماه (حدود یک ماه پیش)، ترجیح داده هنوز از وای فای ۶ استفاده کند و در برابر پرسش خبرنگاران که چرا وای فای گوشی‌های اپل یک نسل عقب‌تر از رقبا است؛ گفته بود وای فای آیفون‌های ۱۴ به اندازه کافی سریع و قابل اعتماد است که کاربران نیاز به وای فای بهتری نداشته باشند.

چرا برای اپل Wi-Fi 6E مهم نیست؟

اکنون، در سراسر دنیا، محصولات وای فای ۶ توسط کاربران استفاده می‌شوند و درصد کمی از مردم سراغ استاندارد وای فای ۶ ای رفتند که چند دلیل دارد.

نخست، Wi-Fi 6E مزیت بزرگی نسبت به وای فای ۶ ندارد؛ جز اینکه دارای یک باند فرکانسی سوم ۶ گیگاهرتز است اما در بیشتر کشورها هنوز فعال نشده و مشکلات حقوقی و قانونی برای استفاده از آن وجود دارد.

آیپد پرو ۱۱ اینچ

دوم، بیشتر مردم و حتی کسب‌وکارها و شرکت‌هایی مانند اپل، به استاندارد Wi-Fi 6E به چشم یک استاندارد میانی و فرعی و عبوری می‌نگرند و خود را برای استاندارد وای فای ۷ آماده کردند.

بنابراین اپل ریسک هزینه بیشتر برای آوردن وای فای Wi-Fi 6E به آیفون و سایر محصولات خود را نکرده است اما در آیپد پرو ۲۰۲۲ این عادت را کنار گذاشته و شاهد به کارگیری این استاندارد جدید و پر سرعت هستیم.

بیشتر بخوانیم: ۱۷ اشتباه بزرگی که هنگام استفاده از وای‌فای مرتکب می‌شویم

شاید دلیل آن هم تکیه بیشتر کاربران آیپد به وای فای باشد. در آيفون‌ها، مردم بیشتر به شبکه‌های سلولی وصل می‌شوند ولی در تبلت‌ها، بیشتر از وای فای استفاده می‌کنند.

پیش‌خرید این تبلت‌ها از امروز آغاز شده است ولی به صورت رسمی از ۲۶ اکتبر (۴ آبان ماه ۱۴۰۱) وارد بازار می‌شوند. قیمت پایه‌ی مدل ۱۱ اینچ ۷۹۹ دلار و قیمت پایه‌ی مدل ۱۲٫۹ اینچ ۱٬۰۹۹ دلار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
وایرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا