فناوریگجت

آیپد پروهای جدید به سریع‌ترین وای‌فای دنیا مجهز هستند؛ سریع‌تر از هر مک‌بوک!

اپل این هفته آخرین مدل از محصولات آیپد پرو و مک‌بوک ایر خود را رونمایی کرد.

آیپد پرو ۲۰۲۰ نسبت به مدل ۲۰۱۹ دارای چندین ویژگی ممتاز از جمله پردازنده قدرتمند A12Z Bionic، یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی، صفحه‌کلید مجهز به ترک‌پد و وای‌فای ۶ است.

آیپد پرو جدید در دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ عرضه شده و سفارش آن‌ها هم‌اکنون به صورت آنلاین میسر است. از نظر ظاهری کاملا شبیه به آیپد پروهای ۲۰۱۹ هستند ولی پردازنده قوی‌تر، دوربین پشتی بهتر و چندین ویژگی به‌روز دیگر دارند.

در آیپد پروهای ۲۰۲۰ شاهد اسکنر لیزر سه‌بعدی موسوم به LIDAR هستیم که در کنار دوربین اصلی قرار می‌گیرد و برای تشخیص عمق صحنه‌ها به منظور ثبت جلوه‌های بوکه و محتوای مربوط به واقعیت افزوده کاربرد دارد.

به‌روزرسانی پردازنده این تبلت‌ها باعث شده این دستگاه‌ها از یک ویژگی بسیار بزرگ برخوردار شوند و آن هم وای‌فای ۶ است؛ سریع‌ترین وای‌فای در میان تمام مدل‌های مک‌بوک و حتی در دنیا.

آيفون‌هایی ۱۱ و ۱۱ پرو که شش ماه پیش عرضه شدند به وای‌فای ۶ مجهز هستند و اکنون آیپد پروهای ۲۰۲۰ اپل هم به جدیدترین استاندارد شبکه‌های بی‌سیم ارتقا پیدا کردند.

جایگزین‌های لپ‌تاپ با سریع‌ترین وای‌فای

استاندارد وای‌فای ۶ نزدیک به دو سال پیش به طور رسمی از سوی موسسه Wi-Fi Alliance تصویب شده و به تدریج شاهد روترهای وای‌فای ۶ و پس از آن اسمارت‌فون‌ها و تجهیزات دیگر مجهز به این فناوری هستیم.

وای‌فای ۶ می‌تواند سرعت انتقال اطلاعات را به مرز ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برساند که ۱۰ برای سریع‌تر از وای‌فای ۵ است.

طبیعی است که اپل آیپد پروهای جدید خود را با فناوری وای‌فای ۶ عرضه کند. شرکتی که مدعی است آیپد پروهایش جایگزینی برای لپ‌تاپ هستند؛ باید به جدیدترین فناوری ارتباطی هم مجهز باشند.

گفتنی است زمانی می‌شود از وای‌فای ۶ آیپد پروها استفاده کرد که یک روتر یا مودم روتر مجهز به وای‌فای ۶ در خانه و محل کار داشته باشید. البته، این حرف به معنای وصل نشدن این تبلت‌ها به وای‌فای نیست. آیپد پروهای ۲۰۲۰ اپل به هر شبکه وای‌فای وصل می‌شوند ولی سرعت واقعی آن‌ها زمانی بروز می‌کند که به روتر بی‌سیم یا مودم روتری با وای‌فای ۶ وصل شوند..

آیپد پرو ۱۱ اینچی اپل با قیمت ۷۶۹ دلار و مدل ۱۲.۹ اینچی با قیمت ۹۶۹ دلار برای پیکربندی پایه وارد بازار می‌شوند.

اپل همراه با آیپد پروهای ۲۰۲۰ از مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ هم رونمایی کرده است که متاسفانه از وای‌فای ۶ پشتیبانی نمی‌کند و هنوز متکی به وای‌فای ۵ (استاندارد ۸۰۲.۱۱ac) است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا