فناوری

شایعه: قیمت‌های جدید و احتمالی بسته‌های اینترنت ۴G بلندمدت ایرانسل (جدول بسته‌ها)

بازگشت بسته‌های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه پرحجم با افزایش ۵ برابری و بسیار گران

از طریق یک دوست و خواننده عزیز شبکه‌چی، به بسته‌های اینترنت بلندمدت و پرحجم و قیمت پیشنهادی ایرانسل به رگولاتوری دست پیدا کردیم.

ایرانسل و همراه اول، اواخر فروردین ماه، تمام بسته‌های اینترنت ۴G بلندمدت و پرحجم خود را حذف کردند. اتفاقی که شوک بزرگی به جامعه کاربران اینترنت موبایل وارد کرد و تا اکنون هنوز، خبری از بازگشت این بسته‌ها حتی با قیمت‌های جدید نشده است.

در این میان، چندین بار وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کردند پیشنهادات جدید اپراتورها را دریافت کرده و در حال بررسی و تعین یک تعرفه هستند.

اکنون، تصاویری به دست ما رسیده است که حاکی از بسته‌های جدید بلندمدت و پرحجم ایرانسل به همراه قیمت‌های تغییر یافته است.

بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت در سال ۱۴۰۱

ظاهرا این بسته‌ها به رگولاتوری پیشنهاد شدند تا پس از تصویب و تایید، برای کاربران فعال شوند و قابل رزرو و خریداری باشند ولی هنوز رگولاتوری به طور رسمی آن‌ها را تایید نکرده است یا اینکه تایید شدند و تا چند روز دیگر به نمایش عمومی درمی‌آیند.

قیمت جدید اینترنت ایرانسل

با نگاهی به کلید این بسته‌ها می‌توان دریافت که قیمت هر گیگ اینترنت موبایل ۴G حدود ۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است که در برخی بسته‌ها کمی ارزان‌تر می‌شود.

قیمت بسته اینترنت 4g

با هم نگاهی به بسته‌های اینترنت ۴G پیشنهادی ایرانسل بیندازیم:

یک ماهه:

بسته اینترنت ۴G یک ماهه ۱۰ گیگابایت با سرعت ۴ تا ۴۰ مگابیت: ۵۵ هزار تومان

بسته اینترنت ۴G یک ماهه ۲۰ گیگابایت با سرعت ۴ تا ۴۰ مگابیت: ۱۱۰ هزار تومان

بسته اینترنت ۴G یک ماهه ۴۰ گیگابایت با سرعت ۴ تا ۴۰ مگابیت: ۲۲۰ هزار تومان

بسته اینترنت ۴G یک ماهه ۳۰ گیگابایت با سرعت ۴ تا ۴۰ مگابیت: ۱۶۵ هزار تومان

سه ماهه:

بسته اینترنت ۴G سه ماهه ۶۰ گیگابایت با سرعت ۴ تا ۴۰ مگابیت: ۳۳۰ هزار تومان

بسته اینترنت ۴G سه ماهه ۱۲۰ گیگابایت با سرعت ۴ تا ۴۰ مگابیت: ۶۵۰ هزار تومان

شش ماهه:

بسته اینترنت ۴G شش ماهه ۶۰ گیگابایت با سرعت ۴ تا ۴۰ مگابیت: ۳۳۰ هزار تومان

بسته اینترنت ۴G شش ماهه ۱۲۰ گیگابایت با سرعت ۴ تا ۴۰ مگابیت: ۶۶۰ هزار تومان

بسته اینترنت ۴G شش ماهه ۲۴۰ گیگابایت با سرعت ۴ تا ۴۰ مگابیت: ۱/۳۰۰/۰۰۰ هزار تومان

این بسته‌های اینترنت برای سیم‌کارت‌های اعتباری پیشنهاد شدند که می‌شود به نوعی برای سیم‌کارت‌های دائمی نیز همین حدود در نظر گرفت.

با فرض اینکه سازمان تنظیم مقررات با این قیمت‌ها موافقت کند؛ باید گفت قیمت اینترنت ۴G به یک باره بسیار گران می‌شود؛ حدود ۵ برابر که بسیار زیاد است و عملا کاربران معمولی دست‌شان از اینترنت موبایل قطع می‌شود و باید همان بسته‌های چند گیگابایت روزانه یا هفتگی را بخرند و استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: ۴ روش مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت ایرانسل

سایت شبکه‌چی نه می‌تواند این بسته‌ها و قیمت‌ها را تایید یا رد کند و صرفا چیزی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و از داخل خود ایرانسل به بیرون درز کرده است را بازنشر می‌دهد.

مسلما امیدواریم که این قیمت‌ها واقعی نباشد و شاهد ارائه بسته‌های اینترنت ۴G بلندمدت و پرحجم ایرانسل با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر باشیم.

نکته دیگر این است که اگر این بسته‌ها تایید شوند و به طور رسمی از سوی ایرانسل فعال گردند؛ تفاوت قیمت بسته‌های اینترنت TDLTE ایرانسل با ۴G بسیار زیاد خواهد شد که به نوعی منطقی نیست.

اگر این بسته‌ها و قیمت‌ها تایید شوند؛ شمای کاربر قدرت خرید و استفاده از آن‌ها را دارید؟ به نظر شما، کدام بسته به‌صرفه‌تر است؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا