فناوری

سقوط ۴ پله‌ای رتبه سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه ژوئن؛ اینترنت موبایل هم یک پله نزول کرد

جدیدترین گزارش موسسه Speedtest از وضعیت اینترنت جهان و ایران در ماه ژوئن

در جدیدترین گزارش موسسه اسپیدتست از وضعیت اینترنت جهان، رتبه اینترنت ثابت ایران ۴ پله سقوط کرده و در جایگاه ۱۴۵ دنیا قرار گرفت اما رتبه اینترنت موبایل ایران با یک پله سقوط به جایگاه ۷۲ دنیا رسید.

گزارش اسپید تست درباره وضعیت اینترنت جهان در ماه ژوئن منتشر شد.

وضعیت اینترنت جهان

در جهان، سرعت اینترنت موبایل و ثابت نسبت به ماه می افزایش یافته است. اینترنت موبایل از سرعت متوسط ۳۰.۳۷ مگابیت در ماه می به ۳۱.۰۱ مگابیت در ماه ژوئن رسیده است.

رتبه اینترنت دنیا

سرعت متوسط اینترنت ثابت در دنیا نیز از ۶۴.۷۰ مگابیت در ماه می به ۶۶.۲۵ مگابیت در ماه ژوئن رسیده است. متوسط تاخیر در اینترنت موبایل جهانی برابر با ۲۹ میلی‌ثانیه و در اینترنت ثابت برابر با ۱۰ میلی ثانیه است.

رتبه اینترنت دنیا

سرعت آپلود موبایل در ماه ژوئن ۸.۶۶ مگابیت و سرعت آپلود اینترنت ثابت در ماه گذشته برابر با ۲۸.۵۶ مگابیت است.

سریع‌ترین اینترنت موبایل را کشور نروژ با سرعت ۱۲۶.۹۶ مگابیت دارد و پس از آن، کشورهای امارات و بلغارستان با سرعت‌های ۱۲۰.۳۷ مگابیت و ۱۱۰.۶۱ مگابیت قرار دارند. کشور بلغارستان در ماه ژوئن با ۶ پله صعود، موفق شده جایگاه خود در فهرست بهترین کشورهای دارنده اینترنت موبایل بالا بکشد.

اما در اینترنت ثابت، هنوز کشور شیلی با سرعت ۲۱۳.۷۳ مگابیت در رتبه نخست قرار دارد و دو کشور بعدی، سنگاپور و چین با سرعت‌های ۲۰۳.۶۱ و ۱۸۸.۰۳ مگابیت هستند.

وضعیت اینترنت ثابت ایران

در گزارش ماه ژوئن سایت اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت ایران به طور متوسط ۱۰.۲۳ مگابیت بر ثانیه با تاخیر ۲۶ میلی‌ثانیه ارزیابی شده است. در ماه گذشته، سرعت متوسط اینترنت ثابت ایران ۱۰.۳۴ مگابیت بود.

بیشتر بخوانید: ۸ ترفند افزایش سرعت اینترنت TD-LTE

همین افت سرعت باعث شده، رتبه سرعت اینترنت ثابت ایران ۴ پله نزول کند و در جایگاه ۱۴۵ جهان قرار بگیرد. در ماه گذشته، رتبه سرعت اینترنت ثابت ایران ۱۴۱ دنیا بود.

رتبه اینترنت ثابت ایران

علی‌رغم شروع تلاش‌های دولت برای توسعه فیبر نوری و افزایش سرعت اینترنت ثابت و بهبود وضعیت در این بخش، اما هنوز تاثیرات آن بر اینترنت ثابت ایران مشهود نبوده و کاملا مشخص است که اینترنت ثابت ایران با این وضعیت، کندتر هم خواهد شد.

رتبه اینترنت ایران

وضعیت اینترنت موبایل ایران

این ماه، نه تنها اینترنت ثابت بلکه اینترنت موبایل ایران نیز نزول داشته و با کاهش سرعت روبرو بوده است.

رتبه اینترنت موبایل ایران

متوسط سرعت اینترنت موبایل در ماه ژوئن به ۲۷.۱۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است که نسبت به سرعت ۲۶.۱۰ مگابیت در ماه گذشته، افزایش داشته ولی چون سرعت اینترنت موبایل دیگر کشورها هم پیشرفت کرده است؛ با یک پله نزول از رتبه ۷۱ به رتبه ۷۲ رسیده است.

بیشتر بخوانید: ۳۰ ترفند افزایش سرعت اینترنت اندروید و آیفون

اشباع شبکه موبایل و ترافیک اینترنت ایران روی دوش اپراتورها است؛ به‌طوری‌که مدت‌ها است شبکه موبایل ایران یک وضعیت توسعه‌دهنده و رشد به خود نگرفته است و اپراتورها فقط سعی می‌کنند بهبودهایی کوچک در شبکه بدهند.

رتبه اینترنت ایران

راه‌اندازی شبکه ۵G در ایران، از جمله عملیاتی شدن ۴۶۰ سایت ۵G ایرانسل می‌تواند وضعیت سرعت اینترنت موبایل ایران را بهبود دهد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا