پرونده ویژه

پرونده ویژه: ۳۰ ترفند افزایش سرعت اینترنت اندروید و آیفون

معرفی نرم‌افزارهای افزایش سرعت اینترنت موبایل و ترفندهای کمتر گفته شده

سرعت گوشی شما چقدر است؟ ۲۰ مگابیت یا ۳۰ مگابیت یا بیشتر؟

حتی اگر سرعت اینترنت موبایل شما ۵۰ مگابیت یا بیشتر از آن، حدود ۱۰۰ مگابیت باشد؛ باز هم دوست دارید اینترنت موبایل سریع‌تری داشته باشید.

فرقی نمی‌کند یک گوشی آیفون به دست گرفتید یا دارید از یک گوشی پرچم‌دار اندرویدی استفاده می‌کنید؛ فرقی نمی‌کند گوشی شما خیلی امروزی است یا ساخت چند سال پیش است؛ فرقی نمی‌کند روی اپراتور موبایل همراه اول یا ایرانسل یا رایتل هستید؛ در هر صورت دوست دارید سرعت اینترنت موبایل را افزایش دهید.

اگر جزو این دسته از افراد هستید؛ این پرونده ویژه متعلق به شما است و حتما در آن ترفندهای مفید و کاربردی برای افزایش سرعت اینترنت موبایل پیدا خواهید کرد:

۶ ترفند افزایش سرعت اینترنت اسمارت‌فون‌های اندرویدی

اسمارت‌فون‌های امروزی به لطف مودم‌های LTE سریع‌تری که دارند؛ از سرعت اینترنت نسبتا خوبی بهره می‌برند و گاها سرعت اینترنت آن‌ها بیشتر از مودم‌های ۴G است. اما به مرور زمان و قدیمی شدن نسخه اندروید یا مدل گوشی و همین‌طور کار کردن با آن و نصب ده‌ها نرم‌افزار؛ سرعت اینترنت کاهش پیدا می‌کند و کاربران متوجه می‌شوند که اینترنت سرعت گذشته را ندارد.

۶ اپلیکیشن افزایش‌دهنده سرعت اینترنت گوشی‌های اندرویدی

نرم‌افزارهای کوچک و کاربردی هستند که می‌توانند برخی تنظیمات و بهینه‌سازی‌ها را روی گوشی اندرویدی شما انجام دهند تا سرعت اینترنت بیشتر شود. برخی از این اپلیکیشن‌ها مدعی هستند سرعت اینترنت گوشی را دو برابر می‌کنند که بعید است و ادعای بزرگی است.

۶ ترفند افزایش قدرت سیگنال‌های وای‌فای روی آیفون

اپل می‌گوید آیفون‌ها طوری ساخته شده‌اند که بهترین اسمارت‌فون دنیا باشند. این گوشی‌ها روی شبکه‌های موبایل کارایی خوبی دارند و اگرچه در مدل‌های پیش از آیفون‌های ۲۰۱۸، از مودم قدیمی‌تری نسبت به اندرویدی‌ها سود می‌بردند ولی کاربران همیشه از سرعت دیتای آیفون راضی بودند.

۵ ترفند موثر بهبود قدرت سیگنال‌های آیفون

احتمالا هریک ما به صورت تجربی و آزمون و خطا بهترین نقطه خانه از نظر آنتن‌دهی را پیدا کردیم. برخی‌ها کنار پنجره می‌روند؛ برخی وسط خانه می‌ایستند و تماس می‌گیرند یا به اینترنت وصل می‌شوند. برخی افراد وارد راهرو یا پشت‌بام خانه شده تا بهترین سرعت اینترنت و آنتن‌دهی را داشته باشم. مهم نیست از کدام گوشی آیفون استفاده می‌کنید؛ همیشه یک سری ترفندها برای افزایش قدرت سیگنال‌های دریافتی آیفون وجود دارد. در ادامه به ۵ ترفند مهم و کاربردی اشاره می‌کنیم.

یک ترفند ساده کمتر گفته شده برای افزایش سرعت اینترنت همراه

در میان همه ترفندهایی که برای افزایش سرعت اینترنت گوشی‌ها و اسمارت‌فون‌ها بیان می‌شود؛ به یک نکته یا ترفند کمتر اشاره شده است. گاهی اوقات گوشی تلفن همراه یا مودم همراه به آنتن BTS دورتر وصل می‌شوند و در نتیجه سرعت اینترنت پایین‌تر از حد معمول است.

چگونه کابل شبکه را به گوشی آیفون وصل کنیم؟ (روشی برای افزایش سرعت اینترنت)

گوشی‌های آیفون ذاتا بی‌سیم هستند. برای استفاده از اینترنت باید به وای‌فای وصل شوند یا دیتای آن‌ها روشن شود. ولی همه ما می‌دانیم که اتصال کابلی هم مطمئن‌تر، امن‌تر و پایدارتر است و هم سرعت بیشتری نسبت به وای‌فای دارد. حالا، پس چگونه می‌توانیم از یک اتصال کابلی روی گوشی آیفون سود ببریم؟

با این مرورگر وب، سرعت اینترنت گوشی‌تان را تا ۹۰ درصد افزایش دهید

یکی از روش‌های افزایش سرعت اینترنت روی گوشی‌های موبایل، استفاده از مرورگرهای وب سریع‌تر و سبک‌تر است. بسیاری از ما به طور پیش‌فرض از مرورگر وب کروم گوگل یا مرورگر گوگل روی گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنیم. نهایتا سراغ نصب مرورگری مانند فایرفاکس موبایل می‌رویم. این دو مرورگر وب سریع و پیشرفته هستند ولی هنوز مرورگرهای وبی بهتر از آن‌ها هست.

آیا کاور گوشی ما باعث کندی سرعت اینترنت و وای‌فای است؟ چگونه بفهمیم یک کاور گوشی سیگنال‌ها را بلوکه می‌کند؟

همه ما برای محافظت از گوشی در برابر ضربه و افتادن یا خش برداشتن بدنه، از کیس‌ها و کاورهای مختلف و متنوع استفاده می‌کنیم. برخی کاورهای گوشی پلاستیکی و ناز هستند یا تمام بدنه گوشی را در بر نمی‌گیرند. این کاورها نمی‌توانند خطری برای سیگنال‌دهی وای‌فای و موبایل گوشی داشته باشند ولی برخی کاورها از جنس فلز هستند یا در ساخت آن‌ها قطعات فلزی استفاده شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا