آموزش

۸ ترفند افزایش سرعت اینترنت TD-LTE

اگر شما هم از سرعت پایین تی‌دی‌ال‌تی رنج می‌برید؛ ترفندهای زیر را امتحان کنید

هر روز بر کاربران اینترنت TD-LTE افزوده می‌شود؛ پس طبیعی است سرعت کاهش یابد و دنبال ترفندهایی برای افزایش سرعت اینترنت TD-LTE باشیم.

کاربران اینترنت به سرعت دارند سرویس نت TD-LTE را جایگزین ADSL می‌کنند.

برخی دیگر از کاربران هم قیمت بسته‌های ارزان‌تر TD-LTE را دلیلی برای مهاجرت به این نوع سرویس اینترنت بی‌سیم نسل چهارم می‌دانند.

با افزایش قیمت بسته‌های اینترنت ۴G و در دسترس نبودن بسته‌های بلندمدت و پرحجم، استقبال از اینترنت تی دی ال تی ای افزایش یافته است.

البته، در این میان نباید از تبلیغات گسترده و پدید آمدن ده‌ها اپراتور مجازی TD-LTE هم به راحتی گذشت.

به هر حال، کاربران اینترنت TD-LTE هر روز افزایش پیدا می‌کند بدون اینکه شاهد توسعه کامل شبکه پوشش سراسری این نوع سرویس اینترنت باشیم یا کیفیت خدمات اپراتور بهبود پیدا کند. 

خواننده‌های زیادی ناامیدانه و ملتمسانه دنبال روش‌ها و راه‌کارهایی برای افزایش کیفیت و سرعت TD-LTE هستند و می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند آنتن‌دهی و سرعت مودم‌های TD-LTE خود را افزایش دهند.

اگرچه سرعت اینترنت تی دی بستگی زیادی به میزان پوشش‌دهی و خلوتی شبکه در محل سکونت شما دارد ولی باز می‌توان با این ۸ ترفند زیر باعث افزایش سرعت اینترنت TD-LTE شد:

۱- مودم TD-LTE با آنتن‌دهی بهتری انتخاب کنید

برای داشتن یک اینترنت TD-LTE بهتر و پر سرعت، در گام اول باید مودم TD-LTE خوبی انتخاب کنید.

در گذشته، مودم‌های TDLTE محدودی مانند ایرانسل TF-i60 H1 یا GP2101 در بازار بودند ولی اکنون ده‌ها مدل مودم ۴.۵G و ۵G با پشتیبانی از اینترنت TDD هست که آنتن‌دهی بسیار خوبی دارند.

برای مثال، می‌توان به مودم ZLT X20، سرکام LTE2122GR، مودم فضای بیرونی هواوی N5368X، مودم هواوی HWS33 L02 و حتی مودم رده پایین TF-i60 G1 اشاره کرد.

بهتر است هنگام خرید مودم TD-LTE کمی تحقیق کنید و نظرات کاربران در سایت‌های خرید، فروم‌ها و انجمن‌ها و بررسی‌ها را بخوانید.

غالبا، مودم‌هایی که همراه با طرح‌های تخفیف و رایگان به شما می‌دهند؛ سرعت و آنتن‌دهی مطلوبی ندارند و پیشنهاد ما خرید یک مودم گران‌تر ولی آنتن‌دهی بهتر است.

۲- آنتن‌دهی مودم TD-LTE را بهتر کنید

از هر تلاشی برای بهتر کردن وضعیت آنتن‌دهی مودم و در نتیجه افزایش سرعت اینترنت TD-LTE دریغ نکنید. 

چهار گوشه خانه را آزمایش کنید تا بفهمید کدام گوشه در جهت مستقیم آنتن‌های اپراتور است و آنتن‌دهی مودم بهتر است و چراغ‌های آنتن بیشتری روشن می‌شود.

موانع را برطرف کنید؛ به پنجره‌ها، محیط‌های باز، محیط‌های با ارتفاع بالاتر و محیط‌های بدون نویز و امواج الکترومغناطیسی نزدیک شوید.

بیشتر بخوانید: ۵+۱ ابهام درباره اینترنت TD-LTE که کاربران را به اشتباه می‌اندازد

شاید بهتر باشد مودم TD-LTE را بیرون از خانه و ساختمان نصب کنید. گاهی اوقات قرار دادن مودم روی پشت‌بام یا پنجره طبقه بالایی و بعد کابل‌کشی به داخل خانه آنتن‌دهی شما را بهتر کند.

دایما مکان مودم را برای یافتن بهترین نقطه آنتن‌دهی و فرار از نقاط کور آزمایش کنید.

اگر هنوز سرویس اینترنت TD-LTE خریداری نکردید؛ حتما به منطق پوشش‌دهی اپراتور روی سایت‌اش مراجعه و وضعیت مکان و منطقه خود را بررسی کنید.

۳- مودم TD-LTE را جای ثابتی قرار دهید

یک اشتباه بزرگ کاربران TD-LTE که حتی مدیرعامل محترم شرکت مبین‌نت هم بدان اشاره کرد؛ کار کردن با یک مودم TD-LTE همانند یک مودم ۴G است.

مثلا، کاربران مودم TD-LTE را با خودشان این طرف و آن طرف می‌برند؛ در ماشین قرار داده و انتظار دارند در حال حرکت از اینترنت TD-LTE استفاده کنند.

فناوری اینترنت TD-LTE برخلاف اینترنت همراه و ۴G برای نقاط ثابت طراحی شده است. باید مودم را در جای ثابتی با آنتن‌دهی خوب قرار دهید و از جابه‌جایی آن جلوگیری کنید.

فناوری TD-LTE به گونه‌ای است که در اثر تغییرات زیاد نمی‌تواند سنکرون لازم با آنتن‌های موبایل را انجام داده و اینترنت با تاخیر و سرعت پایین به دست شما می‌رسد.

یافتن بهترین نقطه برای قرار دادن مودم و بعد عدم جابه‌جایی آن، تاثیر زیادی در افزایش سرعت اینترنت TD-LTE دارد.

۴- از کابل شبکه استفاده کنید

یک مشکل بزرگ دیگر کاربران TD-LTE این است که از وای‌فای مودم TD-LTE استفاده می‌کنند در حالی‌که غالب این مودم‌ها اصلا وای‌فای خوبی ندارند.

بهتر است اینترنت TD-LTE را به طور مستقیم با کابل LAN استفاده کنید یا اینکه مودم TD-LTE را به یک روتر بی‌سیم قدرتمند نصب کرده و بعد از وای‌فای این روتر سود ببرید.

ترجیح و پیشنهاد خود من اتصال مودم TD-LTE به لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی و استفاده از اینترنت است.

البته، اگر بتوانید مودم TDLTE با وای فای دو بانده قوی بخرید؛ مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

۵- بازه‌های خلوتی شبکه را پیدا کنید

اینترنت TD-LTE هم مانند ADSL و ۴G یک بازه زمانی پیک و شلوغی دارد. غالبا هم ما در همان بازه سراغ مودم می‌رویم و بعد ناامید می‌شویم.

بهتر است بازه‌هایی که اینترنت TD-LTE خلوت‌تر است را پیدا و سعی کنید در این بازه دانلودها و کارهای عمده خود را انجام دهید. 

بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت در سال ۱۴۰۱

مثلا، ممکن است در ابتدای صبح، ظهر یا نیمه شب اینترنت TD-LTE سمت مکان شما خلوت‌تر باشد. پس، بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که کارهای سنگین خود را در این بازه انجام دهید.

معمولا در بازه‌های خلوت‌تر، آنتن‌دهی مودم بهتر است؛ چراغ‌های بیشتری روشن است و سرعت اینترنت به طور محسوسی بالاتر از ساعت‌های دیگر است.

۶- فریم‌ویر مودم تی‌دی‌ال‌تی را به‌روزرسانی کنید

حداقل درباره مودم ایرانسل TF-i60 یا هواوی B612 خوب جواب می‌دهد.

ارتقای فریم‌ویر این مودم‌ها باعث می‌شود به تجمیع فرکانس دسترسی داشته باشید و از MIMO سود ببرید. سرعت و آنتن‌دهی چندین سطح ارتقا پیدا کرده و می‌توانید عملکرد مودم را در شرایط جدید ببینید.

درباره فریم‌ویرهای مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 در این مطلب صحبت کردیم. آموزش ارتقای فریم‌ویر هواوی B612 را هم بخوانید.

 ۷- اتصال روترهای وای‌فای به مودم TD-LTE

یکی از مشکلات مودم‌های TD-LTE که روی سرعت اینترنت نیز تاثیرگذار است؛ بحث وای‌فای مودم‌ها است. 

غالب مودم‌های TD-LTE در ایران وای‌فای تک بانده بسیار ضعیفی دارند. این وای‌فای فقط برای استفاده یک یا دو دستگاه کافی است و نمی‌توان چندین دستگاه را به آن وصل کرد.

همین‌طور، امکان استفاده از وای‌فای در مسافت دور میسر نیست.

کافی است مودم تی‌دی‌ال‌تی در سالن پذیرایی خانه باشد و شما داخل اتاق خودتان بروید که از سالن ۲۰ الی ۳۰ متری فاصله دارد؛ مشاهده می‌کنید که اینترنت بسیار ضعیفی دریافت خواهید کرد.

یک روش حل مشکل وای‌فای مودم‌ها، استفاده از روترهای بی‌سیم است.

یک روتر بی‌سیم دو بانده بخرید و با کابل شبکه به درگاه LAN مودم وصل کنید. می‌توانید وای‌فای مودم را کاملا خاموش کرده و اینترنت را به روتر بدهید تا از این به بعد فقط به روتر بی‌سیم پر قدرت خودتان وصل شوید.

فراموش نکنید که حتما باید روتر بی‌سیم را روی مود بریج یا تقویت‌کننده بگذارید. 

ارزشش را دارد که یک روتر دو بانده خریده و به مودم وصل کنید.

البته، اگر مشکل آنتن‌دهی ندارید ولی روی وای‌فای مودم سرعت اینترنت بسیار ضعیف است یا نمی‌شود بیشتر از یک دستگاه از آن استفاده کند.

۸- مودم بیرونی TD-LTE بخرید

اگر در نقطه‌ای هستید که اینترنت TD-LTE ضعیف است و مشکل آنتن‌دهی دارید؛ یک راه‌حل می‌تواند استفاده از مودم‌های بیرونی باشد.

مودم‌های بیرونی به طور کلی در خارج از ساختمان نصب می‌شوند و می‌توانند گیرندگی آنتن بهتری داشته باشند. این مودم‌های ضد آب و ضد گرد و غبار بوده و از طریق PoE انرژی برق را دریافت می‌کنند.

مودم بیرونی از طریق کابل شبکه به یک روتر در داخل خانه وصل شده و اینترنت را روی وای‌فای به اشتراک می‌گذارد.

از جمله بهترین مودم‌های بیرونی برای اینترنت TD-LTE می‌توان به مودم هواوی B2368، هواوی H312-371 و هواوی N5368X اشاره کرد.

این مودم‌ها غالبا فناوری‌ها و قدرت گیرندگی آنتن بسیار بهتری نسبت به مودم‌های داخلی دارند و می‌توانند شرایط بهتری از نظر سرعت و کیفیت اینترنت به کاربر بدهند.

 سریع‌ترین اینترنت TD-LTE از آن کدام شرکت است؟

اگر دنبال یک اینترنت تی‌دی‌ال‌تی پرسرعت هستید؛ بهتر است فهرستی از شرکت‌های سرویس‌دهنده این اینترنت داشته باشید و اینکه کدام شرکت سریع‌ترین اینترنت TD-LTE را دارد.

در مطلب «کدام شرکت سریع‌ترین اینترنت TD-LTE را می‌دهد؟» جدولی از حداکثر سرعت دانلود شرکت‌های مختلف ارائه دادیم. توصیه می‌کنیم حتما این مطلب و جدول درون آن را نگاهی بیندازید.

اما ایرانسل با ۸۰ مگابیت سرعت، در صدر جدول سریع‌ترین سرویس‌دهنده اینترنت TD-LTE است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫43 دیدگاه ها

  1. اصلا و ابدا مشکلی با مودم tdlte, از جمله ،tfi60,ندارم
    یعنی ناموسا قسم، هیچ اینترنتی، از جمله خانه، یا شرمتهای های وب و اسیا، فورجی رایتل همراه ،ایرانسل، هیچ کدوم به گرد این مودم نمیرسه
    محاله،محاله سرعت زیر ۸ باشه، بالاترش که دیگه تا دلتون بخاد.
    من عکس شما رو دیدم،شناختم، قبل از خرید مودم خوندم سخنرانی های شمارو، اما از اونجایی که دیدم از همه چیز شما ایراد میگیری،بیشتر تحقیق کردم، الانم راضی ام
    چون واقعا خسته شده بودیم از نویز و سرعت افتضاح، اکه اینم نمیشد دیگه باید خونه عوض میکردیم، شما داشتی ناامید میکردی که خدا رحم کرد
    شما در اصل به مردم آدرس اشتباهی میدی، میتونی بگی اول مودم یکی رو بگیرید یلحظه تست کنید اگه نخاستید نخرید،البته ایرانسل تا یکهفته پس میگیره اگه نخای، مبین نت که یکی رو میفرسته برای نصب، ۲۰ تومنم میگیره

  2. سلام.
    من یک نت نامحدود گرفتم که حد مصرف منصفانه رو گذراندم.
    سرعتم به چند کیلوبایت بر ثانیه رسید.
    ولی پهنای باندم ۷۲mb بر ثانیه است.
    چی کار کنم سرعتم زیاد بشه.

  3. سلام من یه بسته ۶۰+۶۰ خریدم سرعتم ۱۰۰ کیلو بیته افتضاحه اولش که خریدم خوب بود بعد از یک ماه بشدت سرعتش افت کرد پهنا ۶۰ سرعت کیلو همه کارها و تست ها و جابه جایی ها و ریست ها رو انجام دادم فایده نداره.
    ۱ فیلم ۱ گیگ رو در عرض ۱۵ ساعت دانلود میکنه بابا به خدا من به ایرانسل پول دادم باید سرویس بگیرم یانه ؟؟؟؟؟؟ چرا دورغ ۸ مگ؟؟؟؟؟؟ بله اون روزها اول ۲ مگ بود ….. اما الان ۱۰۰ یا ۹۰ کیلو.
    ممنون از سایت خوب تون.

    1. سلام اون ۸ مگابایتی که توی مشخصات بسته های ایرانسل نوشته ۸ مگابایت نیست اگه دقت کنین نوشته هشت مگابیت که میشه یک مگابایت هر هشت کیلو بیت معادل ۱ کیلوبایت هستش لطفا گول اینارو نخورید

  4. ایرانسل … بیش نیست. این همه تبلیغ و هیاهو ولی پشتیبانی صفر خدماتیم که میده صفره یه مودم TD-350 گرفتم از روز اول مشکل داشت هیچ وقتم برطرف نشد

    1. اینترنت وی‌دی‌اس‌ال سرعت بیشتری دارد؛ پایدارتر است؛ پینگ کمتری دارد اما گران‌تر است و همه‌جا در دسترس نیست

      اینترنت تی‌دی‌ال‌تی ارزان‌تر است و همه‌جا تقریبا در دسترس است ولی به شدت ناپایدار است چون بی‌سیم است و قطعی وصلی دارد؛ از نظر سرعت هم پایین‌تر از وی‌دی‌اس‌ال است

      ببینید چه استفاده‌ای دارید؟ برای بازی و استریم وی‌دی‌اس‌ال بهتر است ولی مثلا برای دانلود تی‌دی‌ال‌تی خوب است.

  5. من هم دانلود انجام میدم هم بازی انلاین
    شما که میگید وی دی سرعت بیشتری داره پس چرا میگید واسه دانلود تی دی بهتره؟

    1. سلام
      اینترنت تی‌دی‌ال‌تی ارزان‌تر از اینترنت وی‌دی‌اس‌ال است وگرنه برای دانلود وی‌دی‌اس‌ال هم خوب است

      1. ای دی اس ال ۱۰۰ گیگ ترافیک داخل کشوری میده ۲۰ گیگ خارج کشوری ۴۰ هزار تومن بعد مبین نت ۷ گیگ یکماهه ۳۵۰۰۰ تومن میده بعد ۱۰ روز اگه رعایت استفاده رو کنی تا۱۰ روز به بعد دائم باید گیگ ترافیک بخری .اینترنت سیمکارتی کجاش ارزونتره میشه توضیح بدی

        1. شما مثل این متوجه نشدید . منظور ایشون اینترنت vdsl هست که خیلی بهتر و سریعتر از adsl است و همینطور بسته های متفاوت داره و البته گرونتر

  6. واقعا سرعت نت مودم خرابه به لعنت خدا نمی ارزه. فقط داره پول الکی میگیرن من خودم پشیمون شدم از خریدم. الان چند وقته خیلی داغون شده سرعتش واقعا فقط به فکر پول هستن که مردم رو بتیغن پشتیبانی افتضاح اصلا درست جواب آدم رو نمیدن

  7. سلام
    شما یه جا میگید مودم tfi-60 از همه قوی تره و بهتره
    ولی اینجا می گویید آنتن دهی خوبی نداره و ضعیف تره نسبت به gp-2101 الان ما چیکار کنیم
    خواهشا یه مقاله خوب بنویسید
    و تمام مودم های که الان در فروشگاه سایت ایرانسل هستند را مقایسه واقعی کنید

    1. دوست عزیز تمام این مقایسه‌ها نسبی است.
      در میان مودم‌های ایرانسل مودم TF-i60 با آپدیت جدیدی که دریافت کرده وضعیت بهتری دارد و از GP-2101 هم بهتر عمل می‌کند در آنتن‌دهی و سرعت
      اما در مقایسه با مودم‌های ۴G بازار واقعا یک مودم سطح متوسط است و نه از نظر ارزش مالی و نه از نظر ارزش کارایی و عملکرد ارزش وضعیتی که الان در بازار ایران دارد را ندارد. در ایران گفته می‌شود بهترین مودم از همه نظر است که اشتباه است و باید با قیمت بسیار کمتر به فروش برسد.

  8. سلام من مودم TF-i60 ایرانسل دارم و مودمم رو آنلاک کردم. می خواستم واسه تجمیع فرکانس و بهبود عملکرد مودم چطور میتونم فریم ور مودمم رو آپدیت کنم. چون به صورت خودکار آپدیت دریافت نمی کند. می خواستم بدونم آخرین نسخه فریم ور رو میتونم از کجا پیدا کنم و به صورت دستی رو مودم نصب کنم؟؟ با تشکر از سایت خوبتون موفق باشید

  9. سلام، من امروز مودمم رسید و الانم دارم استفاده میکنم، مدلش GP 2101 plus. دوستانی که استفاده کردن راضی بودن؟؟
    و اینکه کد دستوری ایرانسل میگه TD-LTE غیر فعال هستش ولی من ریسک کردم و خریدم،‌ آنتش تقریبا پره و سرعتشم تقریبا (۳۵mbps or 40 mbps) است، یعنی ممکنه بعدا افت سرعت پیدا کنه؟؟‌من در حالت وای فای استفاده میکنم

    1. مبین نت رو ندیدی .حالا شنیدم ایرانسل ۳۰ ۴۰ مگ میده ولی مبین نت از همون اول سرعت بین ۳ تا ۴ مگ بود الانم بین ۱ تا ۲ مگ به زور نوسان سرعتم بالا سنگین میشه.والا حاظرم با ایرانسل تعویضش کنم پول دستی هم بدم

  10. سلام مودم ها هیچ مشکلی ندارن از نظر نت وقتی از مخابرات مرکزی قدرت انتقال نباشه چه فایده
    مودم موقعی مشکل داره که قدرت انتن ان اگه ۱۰۰ متر باشه و تست کنی ب ۲۰ متر هم نرسه اینجا مشکل مودم است
    ما یه عضا ی خانواده ۴ نفری نمیتونیم از یه در ۵۰ سانتی یکجا رد بشیم همگی باهم

  11. باسلام.همه مشکلات اینترنت ما به خاطر سرورهای ضعیفی که توی کشورمونه
    کار از بیخ مشکل داره<سالانه فلان ملیارد تومن بودجه کشور واختصاص میدن بازم هیچیییییی

  12. سلام متاسفانه این وسیله که شما اسمش رو مودم میذارین اصلا مودم نیست ویجور دانگل سیمکارت خوره که برای تشویق مردم برای استفاده از اینترنت فور جی هست تا شما هذینه برای adsl ندید وبایه سیمکارت سرعت بالاتری هم داشته باشید مخصوصا خارج ایران که سرعت فور جی واقعی ۱۵۰ مگ دیدم و شما اطراف ۵۰ مگ سرعت دارید خارج البته.td-lte یه بحث جداگانست و چیزی حدود ۳۵۰ مگ سرعت ثابت داره و مودمهاش اصلا سیمکارت نمیخورن مشابه مودمهای ای دی اس ال و وای فای قوی که شرکتها استفاده میکنن.این دانگلهای سیمکارتی حتی رایگانن و برای تشویق بیشتر استفاده از اینترنت سیمکارت و تقسیم اینترنتش روی چند گوشی موبایلو لپ تاپ و …. هست.دونوع ۴g داریم فور جی همراه با خط و شماره تلفن که همه جا میتونید دستگاه سیمکارت خورتون رو حمل کنید و فورجی LTE که فارغ از خط تلفن و جی پی اس هست و دستگاه سیمکارت خور رو باید جای ثابت قرار بدید تا انتن دهی ثابت داشته باشیم البته که فور جی قابل حمل بهتره ودر حرکت قابل استفادست.ما حتی فور جی بدون سیمکارت هم داریم وفقط از دکلها امواجش رو میگیره یه مودم مشابه مودمهای ای دی اس ال خارجی و در هوای ازاد و داخلی تعدادی انتن گیرنده و فرستنده روش داره و اصلا احتیاج به اتصال سیمکارت نیست.متاسفانه من توی ایران ندیدم.این به اصطلاح مودمهای سیمکارت خور مثل اینترنتهای ای دی اس ال .وایرلس رادیو گرام .وایمکس و غیره… جزو سرویسهای اینترنت معتبر و جهانیو خاص نیستن مثلا adsl اینترنتی هست که شرکتها منازل و همه جا استفاده میکنن و میتونید بگید این اینترنت رو مثلا استفاده میکنم اما دانگلها و مودمهای سیمکارتی خاص و مهم نیستن و فقط برای استفاده و راحت تر تقسیم اینترنت سیمکارته

    1. داداش چی میگی سیم‌کارت نمیخوره مگه tf i60 رو هواوی نزده؟ b612 که اصلیشه مگه سیمکارتی نیس؟. یا اصلا مدل های b315 b 518 … اینا رو که خود ایرانسل نمیتونه بیاد بزنه مگه تکنولوژیش رو داره؟. درواقع td lte یکی از باند های ۴g به حساب میاد که فرکانس بالاتر و پایداری بهتری داره و میشه خیلی راحت در صورت داشتن آنتن دهی مناسب یه عنوان یک نت ثابت استفاده کرد و بستگی داره به امکاناتی که داری مثلا یه مودم td lte که همه ی تکنولوژی های مورد نیاز مثل حالت بالای چهار آنتن با تجمیع فرکانس و آنتن دهی مناسب داشته باشید همه چی خوبه متاسفانه دوستان ما تو ایران مودم های ضعیف و قدیمی یا مودم های جدید اما با فریمور های لاک استفاده میکنن و توقع دارن نت بالا ۴ مگابایت بگیرن حداقل که واقعا فکر اشتباهی هست بنظر من میتونید حداقل یک b612 بگیرید و به آخرین نسخه فریمور ارتقا بدید و قابلیت ها رو فعال کنید در شرایط آنتن دهی خوب و سرعت بالا بگیرید

  13. مودم ایرانسل نخرید، من سرم کلاه رفته، سر شماها کلاه نره یه بسته نامحدود ۱ ماهه ۸ مگ گرفتم،سرعتش ۱۰ روز ۲ مگ بود الان رسیده به ۳۵ کیلو بایت، یعنی واقعا آشغال مودم های ایرانسل، اصلا راضی نیستم، همش تعریف و حرف هستش

  14. سلام ادمین عزیز مطلب خوبی گذاشتید ممنون
    بنده ۲ سال ازadsl استفاده کردم طی دوسال روزانه دهها بار با ۲۰۲۰ تماس گرفتم و همیشه اینترنت قطع بود یا اختلال داشت بعد مودم فورجی گرفتم سرعت دانلودش به ۴۰ مگ می رسید تا اینکه مهر سال۹۷ به دلیل نامعلوم اینترنت به مدت ۱ ماه در ک کشور قطع شد بعد از برقراری ارتباط حداکثر سرعت مودم ۵ مگ بود با یکی از دوستان در مخابرات تمس گرفتم مشخص گردید برای فروش سرعت همه اپراتورها چنین کاری کردن و برای سیسم کارتها محدودیت زدن خلاصه دوباره برگشتم بسمتadsl اینبار در منزل جدید و تقریبا در وسط شهر ۲ماه خوب بود سرعت۱۶ مگ خریدم و تقریبا ۲ مگ دانلود میداد بعد از ۲ ماه دوباره شروع شد ۲۰۲۰ شده بود سنگ صبور ما خلاصه دیگه نتوستم تحمل کنم هم پول میدادیم ماهیانه ۸۰ تومن و هم شبکه مشکل دار بود ولی کسی قبول نمیکرد ایندفعه مودم tfi60 گرفتم علیرغم تبلیمگغات منفی سرعت دانلود من ۲۰ مگ هست البته ایرانسل لطف کرده مثل مخابرات در بسته ها نامحدود کم فروشی کرده مثلا بسته یک ماهه تا ۸ مگ سرعت رو بگیرید حداکثر سرعتش ۱ مگ هست و بسته ۴ مگ ۵۱۲ کیلوبایت آخه الان زمان کیلوبایته چرا کسی نیست مشکلات مردم رو حل کنه آن وقت وزیر جوان میکه ای مردم ای جوانان برید خوش باشید والا از سر مجبوری اینترنت میخریم چون روزی متوسط ۵ گیگ فیلم و سریال دانلود میکنم باید ارگانی باشه که حقوق مصرف کننده رو حمایت کنه

    1. سرعتی را که شما دارید میگید به مگابیت بر ثانیه هست. برای تبدیل مگابیت به مگابایت باید عدد را تقسیم بر ۸ کنید یعنی سرعت ۸ مگابیت بر ثانیه معادل ۱ مگابایت بر ثانیه هست

  15. مودم ما همیشه چهار تا آنتنش پره و سرعتشم خیلی خوبه ولی تا حالا دوبار پیش اومده که اتفاقی انتنش به یکی رسیده و سرعتش یایین اومده نمیدونم دلیلش چیه واقعا اگه ممکنه راهنمایی کنید

  16. سلام.چه راهی برای برداشتن محدودیت سرعت اینترنت نسبتاخوب td_lteمبین نت وجود دارد؟وچرااین شرکت،هیچ یک ازمودم های td_lteآنلاک یااصلااریجینال بازار،حتی مودم فعلی خودش یعنی هواوویb612ومشتقات جدیدترش رانمی پذیرد؟یعنی اگربنده،بروم مودم جدیدترهواویb612-233 را بخرم؛واقعا سیم کارت دیتای مبین نت ازکارمی افتد؟!راست می گوید؟فارغ ازاین،خرید مودم دست نخورده(اریجینال)می تواند سرعت بیشتری ارائه کند یااین تصوراشتباهی است؟ممنون.

  17. TD-LTE ایرانسل نخرید. بعد از یک دوره براتون محدودیت سرعت میگذارن، مثلا بالای ۵ گیگ دانلود کردید سرعت میرسه به ا مگابین (۲۵۶ کیلوبایت).

    1. واقعأ؟ما چند ساله استفاده میکنیم راضی بودیم تا به چند روز پیش که هرکاری میکنیم اینترنتمون به زور بالا میاد هرکاریم کردیم سرعتش بره بالاتر جواب نگرفتیم یعنی دلیلش همین میتونه باشه.؟

  18. بدترین نت مال ایرانسله خداشاهده ذره ای از نت ایرانسل و مودم tdlte راضی نیستم
    دم همراه اول گرم شرف داره به ایرانسل

  19. من مودم i40 دارم ۵ ، ۶ سالی هست ، ۴ سال پیش تو راه مشهد به ماشین وصل بود که وسط بیابون آنتنش وصل شد و تمام پیام های تلگرام دریافت شد ولی یک هفته ای هست که خیلی ریپ میزنه بحدی که فیلم های اینستا چند ثانیه اش پخش میشه و بعضی عکسا هم طول میکشه تا لود بشه داشتم دنبال راه حل میگشتم به اینجا رسیدم که برای من مفید نبود

    1. برای منم مودم ایرانسل بعضی وقت ها اینستا رو بد بالا میاره یا بزور لود میشه ولی سرعت دانلودم تو سایت های ایرانی ۹ تا ۱۱ مگابایت برثانیه و تو سایت های خارجی ۵ تا ۶ مگابایت برثانیه میره.
      بجز همین اینستاگرام مشکلی با نت ایرانسل ندارم.
      برای اینستا هم اگه ف*ل*ت*ر شکن روشن کنم مشکل حل میشه ولی بدون فیلترشکن بزور یه عکس لود میشه.
      ولی جدا از اینستاگرام کاملا راضی ام از مودم و اینترنت ایرانسل.
      مودمم هم TFi60H1

      اینترنت ADSL هم دارم که ازنظر سرعت دانلود دربرابر ایرانسل چیزی نیست.
      پارس آنلاین سرعت ۱۶ مگ دارم که بزور بهم سرعت دانلود ۲ مگ میده.

  20. سلام و عرض ادب.من مودم zw101دارم بروی پشت بام نصب کردم و با دکل۱۵۰ متر فاصله دارم ۳ تا آنتش پر و باcat6هم به روتر وصل شده ولی اینترنت نمیده مشکل کجا است هر راهی رو امتحان کردم ریست کردم جاش رو هم عوض کردم همیشه ۳ تا آنت پر رو داره ولی خبری از اینترنت نیست

    1. سلام خودت خسته نکن
      مبین نتم همینه سرعت نیست نابود کردن lte 100 تا تیکت زدم گردن نمی گیرن میگم ۱۰ مگ میده تو رنجه ۴ تا ۴۰ مگ هست هیچی دانلود نمی تونی خدمات صفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا