فناوری

نت گیر نسخه آنلاک مودم Nighthawk M6 را عرضه کرد: ۵G و WiFi6 روی بهترین مودم همراه

مشخصات و قیمت مودم آنلاک نت گیر M6

نت گیر از یک مودم هات اسپات موبایل ۵G آنلاک برای دسترسی به وای فای ۶ رونمایی کرد. پیش‌تر، مودم Nighthawk M6 با لاک شرکت AT&T عرضه شده بود و اکنون مصرف‌کنندگان می‌توانند نسخه بدون لاک آن را برای استفاده هر سیم کارتی خریداری کنند.

نت گیر می‌گوید مودم فایوجی Nighthawk M6، بیشترین سرعت روی شبکه‌های ۵G را پشتیبانی می‌کند و با برخورداری از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز روی فرکانس ۵ گیگاهرتز، برای اتصال به جدیدترین دستگاه‌های مشتریان در وای فای ۶ ارائه شده و تجربه پهنای باند تلفن همراه را افزایش می‌دهد.

نت گیر اولین هات اسپات ۵G آنلاک جهان به نام Nighthawk M5 را در سال ۲۰۲۱ عرضه کرد. اکنون، مودم M6 حدود ۲۰ درصد سریع‌تر از M5 است و سرعت آن‌ها از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه ۵G به ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه‌های موبایل رسیده است.

مودم نت گیر M6 کجا استفاده می‌شود؟

در ساده‌ترین راهکار، وقتی اینترنت ثابت در دسترس نباشد؛ شما می‌توانید از یک هات اسپات ۵G برای اتصال دستگاه‌های خود به اینترنت استفاده کنید. در مواقعی که برق خانه رفته و مودم روتر ADSL شما خاموش شده است یا اصلا اینترنت ADSL ندارید؛ کافی است مودم M6 را روشن کرده و بدون نیاز به برق یا اتصال به خط تلفن ثابت، به اینترنت موبایل وصل شوید.

بهترین مودم همراه

مدیر ارشد بازاریابی محصول نت گیر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است: «درباره مودم M5، اکثر مردم از آن برای اتصال به اینترنت در خانه استفاده می‌کنند.»

او ادامه داده است: «اصولا افرادی که در مناطق روستایی و دورافتاده زندگی می‌کنند؛ جایگزین خوبی برای اتصال به اینترنت کابلی ندارند. همین‌طور، در برخی مناطق، شما فقط به یک اینترنت ADSL با سرعت چند مگ در ثانیه دسترسی دارید. در این مکان‌ها، اینترنت ماهواره‌ای بسیار ضعیف است ولی اینترنت موبایل در مقایسه با دیگر مدل‌های اینترنت، گزینه بهتر و سریع‌تری است.»

البته، این مدیر ارشد نت گیر خبر ندارد که در کشور ایران، کلا اینترنت همراه گزینه برتر، رایج‌تر، در دسترس‌تر، سریع‌تر و گران‌تر از اینترنت ثابت و کابلی است.

بیشتر بخوانید: آنلاک مودم و همه مزایا و معایب‌اش

مودم M6 با یک مود In-Home Performance ارائه شده است که می‌تواند پوشش شبکه وای‌فای را تا ۲ هزار فوت مربع یا ۱۸۶ متر گسترش دهد. برای استفاده از این مود، باید باتری مودم خارج شده و مستقیم به برق شهری وصل شود.

در خارج از ایران، بسیاری از کاربران از مودم‌هایی مانند نت گیر M6 به عنوان یک اتصال اینترنت پشتیبان استفاده می‌کنند ولی در ایران، هات اسپات ۴G و ۵G، گزینه نخست و برخی اوقات تنها گزینه اتصال به اینترنت در خانه است.

ضمن اینکه می‌توان در سفر، محل کار، دانشگاه، کافی شاپ، فرودگاه، محل پروژه و مناطقی مشابه، از این مودم همراه و جیبی نیز استفاده کرد و به یک اتصال اینترنت سریع و امن دسترسی داشت.

اتصالی قوی در هر کجا

شما در هر کجا که به شبکه‌های موبایل ۵G دسترسی داشته باشید؛ می‌توانید از مودم M6 استفاده کنید.

مودم Nighthawk M6 از پلتفرم پردازنده‌ای موبایل SDX62 اسنپدراگون کوالکام سود می‌برد. در این پردازنده SoC تراشه مودم ۵G اسنپدراگون X6۲ استفاده شده که اولین تراشه مودم ۵G با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه جهان بود.

تراشه وای‌فای این پلتفرم نیز شامل وای فای AX3600 با هر دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز است که جزو سریع‌ترین مودم‌ها از نظر وای‌فای قرار می‌گیرد. در این رده وای فای، سرعت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز حداکثر ۷۰۰ مگابیت و سرعت فرکانس ۵ گیگاهرتز نهایتا به ۲.۹ گیگابیت می‌رسد.

۳۲ کاربر یا دستگاه می‌توانند به طور همزمان به مودم ام ۶ نت گیر وصل شوند و یک باتری ۵۰۴۰ میلی آمپر ساعت روی آن قرار گرفته است که با یک بار شارژ، حدود ۱۳ ساعت کار می‌کند.

بهترین مودم 5G

این مودم دارای یک درگاه شبکه اترنت RJ45 گیگابیتی برای اتصال با کابل لپ‌تاپ یا کامپیوتر به مودم و اینترنت پرسرعت است و از درگاه USB-C برای شارژ باتری استفاده می‌کند. شما می‌توانید آنتن‌های ۵G را جداگانه برای این مودم خریداری کنید تا قدرت گیرندگی سیگنال‌ها در خانه افزایش پیدا کند.

همچنین، دارای یک صفحه‌نمایش لمسی و رنگی است تا روی آن بتوانید قدرت سیگنال‌ها را بررسی کنید؛ رمزعبور وای فای را مشاهده کرده و دستگاه‌های متصل به اینترنت را مدیریت و تنظیمات شبکه را تغییر دهید.

مودم M6 نت گیر، سبک و با طراحی کوچک و جمع و جور است. وزن این مودم فقط ۲۵۶ گرم است و در اندازه، ۱۰۵ در ۱۰۵ در ۲۱.۵ میلی‌متر می‌شود.

مشخصات مودم M6

حداکثر سرعت اینترنت مودم M6 روی شبکه‌های ۵G به ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه روی فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز می‌رسد. این مودم از امواج میلی متری پشتیبانی نمی‌کند و مدل M6 Pro این مودم دارای چنین امواجی است.

روی وای فای ۶ سرعت این روتر هات اسپات فایوجی نت گیر به مرز ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که برای یک مودم ۵G سرعت بسیار بالایی است.

مودم M6 با وای فای ۶

نت گیر ام ۶ از VPN pass-through پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از آن برای اتصال به باند N77 یا C-Band استفاده کنید که این روزها بسیار محبوب شده است.

بیشتر بخوانید: به این ۵ دلیل هنوز نت گیر M5 بهترین مودم همراه ۵G دنیا است

این مودم تا ۵ فرکانس رادیویی را قادر به تجمیع یا CA است. در فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز از باندهای n2/n5/n12/n14/n29/n30/n38/n66/n77/n78 پشتیبانی می‌کند و در شبکه‌های ۴G LTE باندهای B1, B2, B3, B4, B5, B7, B12, B14 را دارد.

اشاره شد دو سوکت کانکتور اتصال آنتن خارجی از نوع TS9 دارد. از دیگر ویژگی‌هایی که باید اشاره شود؛ پشتیبانی از پروتکل رمزنگاری وای فای WPA3 است که یک امنیت کامل و به‌روز ارائه می‌کند.

قیمت مودم نت گیر M6

مودم‌های نت گیر اصلا ارزان نیستند و به همین دلیل هم در بازار ایران، کمتر عرضه می‌شوند. مودم فایوجی جدید Nighthawk M6 این شرکت با کدنام MR6150 نیز هم اکنون در سایت آمازون به قیمت ۸۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

در اینکه M6 یکی از بهترین مودم همراه های دنیا است؛ هیچ شکی نیست ولی برای کاربر ایرانی، هزینه کردن ۸۰۰ دلار برای خرید یک هات اسپات فایوجی که در ایران نهایتا فعلا می‌تواند به اینترنت ۴G وصل شود؛ منطقی و به صرفه نیست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
venturebeat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا