اترنت

توتولینک SG16: سوییچی غیرمدیریتی با درگاه‌های گیگابیتی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

امروزه سوییچ‌ها بخش پرکاربردی از شبکه‌های دیجیتالی را تشکیل می‌دهند؛ چرا که به عنوان مرکز اتصال، سیستم‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند.

در حقیقت سوییچ‌ها در قامت یک دروازه متمرکز دیجیتالی، ارتباط کامپیوترها به یکدیگر را بر بستر یک شبکه محلی برقرار و مدیریت می‌کنند.

همچنین از سوییچ‌ها برای اتصال انواع دیگری از تجهیزات شبکه نظیر روتر، مودم، اکسس‌پوینت، دوربین‌های حفاظتی، تلفن‌های آی‌پی و ذخیره‌سازهای NAS‌ به شبکه‌ها نیز استفاده می‌گردد.

سوییچ گیگابیتی SG16 یکی از تجهیزات شبکه است که توسط شرکت کره‌ای Totolink طراحی شده است. این مدل از نوع غیرمدیریتی بوده و برای استفاده در شرکت‌ها و ادارات کوچک و متوسط بسیار مناسب است.

این سوئیچ از ۱۶ پورت سریع بهره می‌برد که هر یک از پورت‌ها توانایی نقل‌و‌انتقال داده‌ها با سرعت هزار مگابیت‌بر‌ثانیه را دارند. تمامی پورت‌ها از قابلیت Auto-MDI/MDIX‌ برخوردار بوده و این باعث می‌شود تا نرخ انتقال داده‌ها در حالت Full Duplex به ۲ گیگابیت‌بر‌ثانیه برسد.

سوئیچ SG16 از استانداردهای IEEE 802.3 ،IEEE 802.3u و IEEE 802.3x حمایت می‌کند تا بهترین شرایط را برای کاربر مهیا کند. ویژگی MDI/MDI-X  بر روی هر ۱۶ پورت RJ-45 سوییچ، تمامی اتصالات Straight-through یا Cross-over را به صورت خودکار تشخیص می‌دهد.

روی پنل جلویی سوییچ گیگابیتی SG16 نشانگرهای LED تعبیه شده تا وضعیت فعالیت هر یک از پورت‌ها را به کاربر نمایش دهد. قاب دستگاه از فولاد گالوانیزه بوده و رنگ مشکی به صورت پوشش پودری، سطح پنل را پوشانده است. توان مورد نیاز برای فعالیت سوییچ توسط یک منبع تغذیه داخلی تامین شده که کیفیت قطعات الکترونیکی آن در کارکرد پایدار و طولانی‌مدت سوییچ تاثیرگذار است.

در بخش مک‌ آدرس‌ها، سوییچ از قابلیت Auto-learning و  Auto Update بهره‌مند است و از جدول مک‌ آدرس با ظرفیت ۸K نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین پهنای باند پشتیبان این سوییچ ۳۲ گیگابیت‌بر‌ثانیه بوده و داده‌ها را به روش Store-and-forward منتقل می‌کند.

مجموع مولفه‌هایی چون کنترل خودکار جریان برای هر پورت، تشخیص اتوماتیک سرعت شبکه، کنترل کامل پهنای باند مورد نیاز هر پورت، تنظیم خودکار توان مصرفی بر اساس طول کابل‌ها و پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک، این مدل را به محصولی کارآمد و پرطرفدار تبدیل کرده است.

سوئیچ گیگابیتی SG16 توتولینک با ۳ سال گارانتی تعویض GREEN وارد بازار تجهیزات شبکه کشور شده است.

جدول مشخصات محصول

نام محصول  16Port Gigabit Unmanaged Switch
استاندارد IEEE 802.3 – IEEE 802.3u – IEEE 802.3ab – IEEE 802.3x
پورت‌ها  ۱۶ درگاه یک گیگابیتی با قابلیت Auto MDI/MDIX
نشانگرهای LED  ۱ پاور – ۱۶ چراغ سرعت یک گیگابیت – ۱۶ چراغ سرعت ۱۰/۱۰۰ مگابیت – ۱۶ چراغ سرعت دابلکس
ظرفیت جدول مک  ۸ کیلوبایت
قابلیت‌ها Auto-learning و Auto Update
گارانتی  ۳۶ ماه گارانتی تعویض گرین

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا