وای‌فای

توتولینک روتر سه بانده‌ای با سرعت ۴.۳ گیگابیت معرفی کرد

شرکت توتولینک از جدیدترین روتر بی‌سیم خود رونمایی کرد. روتر بی‌سیم A8000RU یکی از جدیدترین روترهای حرفه‌ای شرکت توتولینک است که ۳ طیف فرکانسی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این روتر با آخرین استاندارد ۸۰۲.۱۱ac Wave 2 مطابقت داشته و می‌تواند داده‌ها را با حداکثر سرعت ۴۳۰۰ مگابیت‌ بر‌ ثانیه منتقل کند!

برای انتشار اطلاعات بی‌سیم، A8000RU از یک باند ۲.۴ گیگاهرتز با حداکثر سرعت ۸۰۰ مگابیت‌ بر‌ ثانیه و دو باند فرکانسی ۵ گیگاهرتز با سرعت مجموع ۳۵۰۰ مگابیت‌ بر‌ ثانیه بهره می‌برد.

این روتر با تجهیز به فناوری‌های MU-MIMO و +Beamforming، یک اتصال بی‌سیم پایدار را برای چندین دستگاه مصرف‌کننده مانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و دسکتاپ به صورت همزمان فراهم می‌‌کند.

روتر گیمینگ A8000RU توتولینک در مجموع ۸ آنتن چندمنظوره (MIMO 8×8) با توان ۵ دسیبل دارد؛ ۴ آنتن به صورت اشتراکی برای باندهای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در حالی که ۴ آنتن دیگر برای فرکانس ۵ گیگاهرتز دوم (باند سوم روتر) استفاده می‌شود.

بهره‌گیری از باند سوم باعث می‌شود تا کاربر بتواند در یک زمان از دو فرکانس ۵ گیگاهرتز مجزا استفاده کرده تا در صورت افزایش کاربران شبکه وای‌فای، سرعت اینترنت کاهش نیابد.

این روتر به ماژول تقویت‌کننده داخلی PA + LNA تجهیز شده و محدوده پوشش‌دهی امواج وای‌فای را به شکل محسوسی گسترش می‌‌دهد.

در پنل پشتی روتر A8000RU، چهار پورت گیگابیت LAN و یک پورت گیگابیت WAN تعبیه شده تا اینترنت کابلی پرسرعتی را برای کاربران شبکه به ویژه شبکه‌های فیبر تامین کند.

برای کاربرانی که سرعت بیشتر می‌خواهند

برای راه‌اندازی روتر فقط کافی است تا IP روتر که در برچسب فوقانی آن درج شده را در یک صفحه مرورگر باز کرده و با طی سه مرحله کوتاه، روتر را برای استفاده مهیا کرد.

این دستگاه از طریق اپلیکیشن انحصاری شرکت توتولینک برای موبایل و دستگاه‌های هوشمند، به آسانی به شبکه مورد نظر وای‌فای متصل می‌شود.

پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس ۱۳۵۰ مگاهرتز به کار رفته در این روتر توانایی بالایی در پردازش سریع اطلاعات و همچنین افزایش عملکرد سیستم بی‌سیم ارائه می‌کند.

پشتیبانی ازVPN، فناوری اولویت‌بندی پهنای باند QoS، پشتیبانی از IPTV و IPV6 برخی از ویژگی‌های روتر گیمینگ A8000RU توتولینک است.

شایان ذکر است که شرکت «پردیس صنعت سیاره سبز» توزیع و گارانتی کلیه تجهیزات شبکه برند توتولینک در ایران را به عنوان نماینده انحصاری و با گارانتی ۳۶ ماهه GREEN برعهده دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام چند روزیه با سایت اشنا شدم مطالب بسیار جذاب و مفید . تشکر وخسته نباشید یه سوال داشتم :دنبال مودم و یه اینترنت خوب واسه گیمینگ انلاینم اگه ممکنه پیشنهاد بدین نوع مدل مودم و … و اینکه چه اینترنتی بگیرم .هزینه بابت مودم حدود یک میلیون و اینکه ایا تفاوت دارد …!

    1. سلام
      ۱- برای خرید بهترین روتر گیمینگ باید چیزی در حدود ۲ میلیون تومان هزینه کنید. روتر ایسوس AC68U و نت‌گیر WRT۳۲X عالی هستند. ایسوس GT-AC۵۳۰۰ هم خوبه. البته روتر دیگر هم با قیمت‌هایی پایین‌تر برای بازی پیدا می‌شود ولی چون فرمودید بهترین این‌ها را معرفی کردم

      ۲- اینترنت ADSL و ۴G هیچ‌کدام برای گیم مناسب نیستند. برای گیم باید سراغ اینترنت فیبرنوری یا VDSL بروید. اگر می‌توانید یکی از این دو سرویس اینترنت را با سرعت ۵۰ مگابیت از هر شرکتی سفارش بدهید.
      ۳- اگر به فیبرنوری و VDSL دسترسی پیدا نکردید سراغ ADSL اما با سرعت ۱۶ مگابیت و از یک شرکت غیر از مخابرات بروید
      موفق باشید

  2. ممنون از پاسخگویی سریع شما . واقعا با این بازار ارزش کالا ها هم خیلی پایین اومده به عنوان مثال همین مدلیو که معرفی کردین حدوده ۸۰۰ هزار بوده ولی الان میفروشن ۲۸۰۰ که ارزش این پولو نداره . بازم سپاس و یه سوال دیگه اینترنت مخابرات فیبر نوری با این مدم ها کار میکنه و اینکه این مدل واسه گیم انلاین چطوره ممنون میشم یه نگاه بندازین ( AC1900 تندا مدل AC15 ) حدود یک میلیونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا