وای‌فای

سریع‌ترین روتر بی‌سیم توتولینک با ۸ آنتن خارجی و فناوری MU-MIMO

شرکت کره‌ای توتولینک روتر بی‌سیم دوبانده A7000R را به‌زودی وارد بازارهای جهانی از جمله ایران می‌کند.

A7000R سریع‌ترین روتر این شرکت محسوب می‌شود که از ویژگی‌ها و امکانات سطح بالایی برخوردار بوده و می‌تواند توجه کاربران حرفه‌ای را به سوی خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: توتولینک روتر بی‌سیم دوبانده‌ای با سرعت ۱.۲ گیگابیت و فناوری MU-MIMO معرفی کرد

روتر A7000R در رده AC2600 معرفی شده است و از فناوری MU-MIMO با مدد ۸ آنتن خارجی سود می‌برد تا دستگاه‌های پرمصرف متصل به شبکه وای‌فای بتوانند کارهایی مانند استریم ویدیو، بازی آنلاین یا ویرایش فیلم را بی‌دغدغه انجام دهند.

این روتر دو بانده روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و استاندارد ۸۰۲.۱۱n سرعتی ۸۰۰ مگابیتی به نمایش می‌گذارد که در مقایسه با سرعت ۳۰۰ مگابیت استاندارد این فرکانس، بسیار بیشتر است و از سیگنال‌هایی بهبودیافته استفاده می‌کند.

روی فرکانس ۵ گیگاهرتز هم شاهد حداکثر سرعت ۱۷۳۳ مگابیت هستیم. این سرعت با استفاده از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac و تراشه‌های به‌روز Wave 2 به دست می‌آید. دستگاه‌های نیازمند سرعت و کیفیت بالا و حساس روی شبکه می‌توانند در این محدوده فرکانسی با فناوری MU-MIMO به روتر A7000R متصل شده و ارسال/دریافت اطلاعات هم‌زمان داشته باشند.

بنابراین، در مجموع با راه‌اندازی دو شبکه بی‌سیم روی این روتر می‌توان به سرعت ۲.۶ گیگابیت دست یافت.

تجربه جدیدی از اتصال به وای‌فای

شرکت توتولینک برای این روتر پرچم‌دار خود ۴ درگاه شبکه LAN با سرعت یک گیگابیت و ۱ درگاه WAN گیگابیتی تعبیه کرده است. ۸ آنتن خارجی این روتر قابل جدا شدن نیستند و از قدرت ۵ دسی‌بل سود می‌برند. ۴ آنتن روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ آنتن روی فرکانس ۵ گیگاهرتز فعال می‌شوند تا MIMO 4×4 برای هر دو فرکانس در دسترس باشد.

این روتر که می‌تواند در مودهای مختلفی از جمله تقویت‌کننده، اکستندر، بریج و روتر بی‌سیم در شبکه فعالیت کند؛ از ویژگی‌هایی مانند کنترل والدین، شبکه میهمان با SSID متفاوت برای کارهای متفاوت، کلید WPS برای ارتباط امن میان دو دستگاه، اکسس کنترل و غیره برخوردار است.

طراحی سریع‌ترین روتر توتولینک با مدل‌هایش پیشین نیز متفاوت است. از چینش تعداد زیاد چراغ LED روی روتر خبری نیست و چراغ‌های درگاه‌های اترنت در پشت دستگاه و روی خود درگاه‌ها نصب شده است. روی بدنه اصلی دستگاه فقط یک چراغ LED مربوط به System دیده می‌شود.

هنوز قیمت نهایی و زمان عرضه این روتر بی‌سیم در بازار ایران اعلام نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا