اترنت

کیونپ دو سوییچ غیرمدیریتی ۱۰ گیگابیتی برای کسب‌وکارهای کوچک معرفی کرد

شرکت کیونپ دو سوییچ غیرمدیریتی جدید معرفی کرد. این محصولات اولین سوییچ‌های ۱۰ گیگابیت شرکت کیونپ هستند و از طراحی و درگاه‌های جالبی سود می‌برند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ سوییچ برتر شبکه مناسب کاربران خانگی و اداری کوچک

سوییچ اول به نام QSW-1208-8C یک ۱۲ درگاهه اترنت 10GbE است. این سوییچ ۴ درگاه +SFP برای کابل‌های فیبرنوری دارد اما دو سری ۸ تایی درگاه +SFP و RJ45 نیز روی این سوییچ تعبیه شده است که می‌توانند برای کابل‌های فیبرنوری یا مسی استفاده شوند.

همه این درگاه‌ها ۱۰ گیگابیتی هستند ولی کاربران فقط می‌توانند از یک درگاه +SFP یا نظیر آن در RJ45 استفاده کنند. این آزادی در انتخاب نوع اتصال باعث می‌شود کاربرانی با شبکه‌های کابلی مسی هم بتوانند از این سوییچ استفاده کنند و ارتباطات ۱۰ گیگابیت داشته باشند.

همین‌طور، سوییچ QSW-1208-8C این انعطاف‌پذری را در یک شبکه ایجاد می‌کند که هم از کابل‌های فیبرنوری و هم کابل‌های ساده مسی استفاده شود. توان خروجی این سوییچ ۲۴۰ گیگابیت است و از جدول مک آدرس ۲۷K و صف انتظار با اولیت ۸ تایی سود می‌برد. 

سوییچ دوم کیونپ به نام QSW-804-4C هشت درگاهه است که ۴ درگاه +SFP برای کابل‌های فیبرنوری و باز هم دو سری ۴ تایی درگاه‌هایی +SFP و RJ45 برای کابل‌های فیبرنوری و مسی دارد.

سوییچ‌های اقتصادی

کاربران روی درگاه‌های RJ45 این سوییچ‌ها می‌توانند با کابل‌های Cat5e یا Cat6 و Cat6a انواع سرعت‌های شبکه مانند صد مگابیت، یک گیگابیت و ۲.۵ گیگابیت را به دست بیاورند و دیگر نیازی به تغییر کل شبکه‌شان برای سازگاری با سوییچ جدید نباشند.

این سوییچ‌های رک‌مانت از استاندارد 802.3az برای مدیریت مصرف موثر روی اترنت و فن‌های هوشمند خنک‌کنندگی فضای درون آن‌ها سود می‌برند. البته، این سوییچ‌ها به صورت دسکتاپ هم قابل نصب و استفاده هستند.

قیمت سوییچ QSW-1208-8C در ایالات متحده ۵۸۹ دلار و در قیمت سوییچ QSW-804-4C حدود ۴۸۹ دلار اعلام شده است. 

کیونپ می‌گوید این سوییچ‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بسیار کاربردی و مقیاس‌پذیر هستند و می‌توانند نیازشان به راه‌اندازی شبکه‌های پر سرعت ۱۰ گیگابیت در کنار شبکه‌های اترنت فعلی‌شان را برطرف نمایند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا