اترنتوای‌فای

مودم روتر فیبر نوری GPON ایرانی در نمایشگاه الکامپ

قبلا در سایت شبکه‌چی مودم روتر VDSL ایرانی U.TEL V304F ساخت شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید را معرفی کرده بودم.

این شرکت در نمایشگاه الکامپ امسال هم حضور داشت و محصولات مودم روتر خود را به نمایش گذاشته بود که مودم روتر GPON جدید این شرکت به نام G242 بیشتر از دیگر محصولات جلب توجه می‌کرد.

مودم روتر G242 یک روتر ONT و یک روتر بی‌سیم ۸۰۲.۱۱n با سرعت ۳۰۰ مگابیتی است که امکان استفاده از سرویس‌های مختلف روی بستر فیبر نوری مانند ویدیو، Voice و دیتا را فراهم می‌کند.

سرعت دانلود اینترنت این مودم روی بسترهای GPON فیبرنوری ۲.۴۸۸ گیگابیت و سرعت آپلود آن ۱.۲۴۴ گیگابیت است. با این مودم روتر به راحتی می‌توانید از سرویس‌هایی مانند IPTV و آنلاین گیمینگ نهایت استفاده را ببرید.

مودم روتر G242 به یک درگاه USB، دو درگاه LAN (یک درگاه اترنت یک گیگابیت و یک درگاه FE) به همراه یک درگاه FXS برای سرویس‌های صدا مجهز شده است و دو آنتن خارجی برای شبکه‌های بی‌سیم دارد. البته، کلیدهای پاور و WPS نیز در کنار این درگاه‌ها قرار دارند.

این مودم روتر که توسط شرکت خدمات ارتباطی ارگ جدید در داخل ایران تولید و عرضه می‌شود؛ به نسبت مودم روترهای GPON دیگر بازار قیمت مناسب‌تری دارد و در حدود ۲۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، برند یوتل یک مودم روتر VDSL و سه روتر بی‌سیم سری N دارد که همگی به بازار عرضه شده و می‌توانند جایگزین مودم روترهای گران‌قیمت باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا