وای‌فای

کارت شبکه PCIe برای افزودن وای‌فای به کامپیوتر و NAS لینوکسی

شرکت کیونپ کارت شبکه بی‌سیم دوبانده‌ای معرفی کرد تا کاربران بتوانند قابلیت‌های بی‌سیم را به کامپیوترها و دستگاه‌های NAS لینوکسی اضافه کنند.

این کارت شبکه QWA-AC2600 نام دارد و از رابط PCIe 2.0 برای اتصال به NAS یا کامپیوتر استفاده می‌کند. این کارت شبکه دوبانده و در رده AC2600 است.

این آداپتور امکان تبدیل کردن یک کامپیوتر به اکسس‌پوینت یا ارتباطات بی‌سیم روی یک دستگاه ذخیره‌ساز NAS را فراهم می‌کند. از MIMO 4×4 و فناوری MU-MIMO سود می‌برد و حداکثر سرعت آن روی هر دو فرکانس رادیویی ۲۵۳۳ مگابیت است. 

روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۸۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۱۷۳۳ گیگابیتی به نمایش می‌گذارد. این کارت شبکه از دو تراشه QCA9984 کوالکام سود برده و یک کارت شبکه قدرتمند برای کارهای سنگین مانند رندر و استریم ویدیو، تصاویر و فیلم‌های ۴K یا پشتیبان‌گیری روی شبکه است.

این کارت شبکه روی شکاف توسعه PCIe 2.0 یک NAS یا مادربورد یک کامپیوتر رومیزی نصب شده و می‌تواند به طور مستقیم به چهار آنتن خارجی متصل شود با با استفاده از کابل رابط به یک پایه چهار آنتنه متصل گردد.

این کارت شبکه از سیستم‌عامل لینوکس و اوبونتو پشتیبانی کرده و بهترین گزینه برای افزودن قابلیت‌های وای‌فای و بی‌سیم به دستگاه‌های NAS و کامپیوترهای اوبونتویی است.

به طور اختصاصی، این کارت شبکه از سیستم‌عامل کیونپ QTS 4.3.4 و نسخه‌های بالاتر به همراه فناوری WirelessAP Station 1.0 و بالاتر پشتیبانی می‌کند. به این معنی که به راحتی با عمده دستگاه‌های NAS کیونپ سازگاری دارد.

این کارت شبکه بی‌سیم با قیمتی حدود ۱۵۹ تا ۱۶۸ دلار وارد بازار می‌شود. کیونپ اعلام کرده کاربران از هم‌اکنون می‌توانند این دستگاه را سفارش بدهند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا