گجت

مادربورد گیمینگ X299 ام‌اس‌آی با درگاه‌های اترنت گیگابیتی و وای‌فای AC

سه هفته پیش؛ شرکت MSI یک مادربورد جدید X299 به نام X299 XPOWER GAMING AC مخصوص گیمرها معرفی کرد. این مادربورد به نوعی پرچم‌دار این شرکت در سری محصولات X299 است. نکته قابل توجه در این مادربورد؛ اتصالات اترنت و وای‌فای پر سرعت تدارک دیده شده برای این مادربورد حرفه‌ای است. 

این مادربرود براساس معماری چیپ‌ست‌های X299 اینتل و مشکی رنگ است. از چهار اسلات حافظه رم +DDR4 4133 سود می‌برد. به علاوه، مجهز به هشت اسلات DIMM است که همه این‌ها در مجموع اجازه می‌دهند حافظه رم حداکثری ۱۲۸ گیگابایتی برای این مادربورد نصب شود. مادربورد شیک و پرقدرت MSI از چهار شکاف توسعه PCI-Ex 16 استفاده می‌کند و ۵ اسلات M.2 برای توسعه سخت‌افزارهای متصل به مادربورد دارد. 

این مادربورد از دو درگاه LAN گیگابیتی توکار اینتل به نام‌های I219V و I211 سود می‌برد و مجهز به وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac با MIMO 2×2 است. به همین دلیل؛ در میان درگاه‌های چیده شده روی این مادربورد می‌توانید دو درگاه RJ45 و دو داک آنتن خارجی را ببینید.

دو درگاه LAN روی یک مادربورد این اجازه را به کاربر می‌دهند که با استفاده از یک درگاه کامپیوتر را به مودم روتر متصل و اینترنت را به اشتراک بگذارد و از درگاه دیگر برای اتصال دستگاه‌های ذخیره‌سازی یا کنسول بازی سود ببرد. قابلیت تعویض آنتن‌های خارجی مادربورد نیز اجازه استفاده از آنتن‌هایی با قدرت سیگنال‌دهی بیشتر و به‌روزرسانی آنتن‌ها پس از مدتی را فراهم می‌کند. 

پشتیبانی از وای‌فای با استاندارد ۸۰۲.۱۱ac کاربران این مادربورد را از خرید کارت شبکه PCI-E یا دانگل‌های وای‌فای بی‌نیاز می‌کند و کامپیوتر به راحتی می‌تواند به روترهای بی‌سیم امروزی متصل و با سرعت بالا استریم ویدیو داشته باشد یا به کنسول‌های بازی متصل شود. 

مادربورد جدید X299 ام‌اس‌آی ویژگی‌های جالب دیگری مانند استفاده از دو درگاه USB 3.1 Gen2 یا طراحی مبتنی بر مدار برق ۱۴ فاز برای پشتیبانی از بالاترین سطح اورکلاکینگ، کالیبره کردن ولتاژ، توربو سوکت و مولد پالس خارجی دارد.

مادربرد X299 XPOWER GAMING AC با استفاده از Audio Boost 4 که از +Nahimic 2 قدرت گرفته است، بالاترین کیفیت صدا را از طریق اجزا و قطعات باکیفیت و طراحی مدار صدای مجزا، در اختیارتان قرار می‌دهد. پوشش اضافه‌شده به همراه کانکتورهایی از جنس طلا، شفاف‌ترین سیگنال صوتی را فراهم می‌کنند.

شرکت ام‌اس‌آی هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت یا زمان عرضه این مادربورد اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود شاهد یک قیمت رقابتی برای بازار باشیم. افرادی که به سراغ این دستگاه بروند؛ علاوه بر برخورداری از یک مادربورد با مشخصات و امکانات بالا؛ شبکه‌های کابلی و بی‌سیم نسل جدید و پرسرعتی نیز راه‌اندازی می‌کنند. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا