گجت

با این مودم خودروی‌تان را به وای‌فای و اینترنت مجهز کنید

معرفی مودم همراه فندکی هواوی Carfi E8377

اگر به وای‌فای و اینترنت در خودرو یا سفرهای درون‌شهری نیاز دارید؛ می‌خواهیم مودمی به شما معرفی کنیم تا خیلی ساده و راحت از اینترنت همراه در خودرو استفاده کنید. 

شما می‌توانید از هر مودم همراه و جیبی در خودروی خود استفاده کنید؛ پس چرا نیاز به مودم فندکی یا مودم مخصوص خودرو داریم؟

مودم‌های همراه و جیبی، پس از چند ساعت، نیاز به شارژ باتری دارند. اگر شما بخواهید دو الی سه ساعت در خودروی خود از اینترنت همراه استفاده کنید؛ یک مودم جیبی کارتان را انجام می‌دهد ولی اگر راننده اسنپ و تپسی باشید یا بخواهید مسافرت طولانی با ماشین بروید؛ دیگر مودم جیبی، جوابگو نیست.

اینجا است که نیاز به مودم فندکی یا مودم خودرو داریم. این مودم‌ها به طور مستقیم به فندک ماشین وصل می‌شوند یا از طریق کابل USB قابل شارژ شدن با پنل مالتی‌مدیای خودرو یا فندک هستند و شما می‌توانید به طور دائمی و طولانی مدت از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۹ مودم ۴G همراه و رومیزی برتر بازار ایران

مودم روترهای فندکی دسته‌ای از مودم‌های ۴G هستند که می‌توانند به بخش فندک خودرو متصل شده و از آن انرژی بگیرند و منبع‌تغذیه‌شان باشد. از سوی دیگر؛ می‌توانند اینترنت و وای‌فای را برای سرنشینان خودرو فراهم کنند و یک شبکه بی‌سیم داخل خودرو بسازند. 

معرفی مودم خودروی هواوی Carfi E8377

یکی از بهترین مودم‌های فندکی ۴G که در بازار ایران یافت می‌شود و اپراتور ایرانسل نیز به صورت اختصاصی روی آن سرویس ارایه می‌کند؛ مودم روتر هواوی Carfi E8377 است. این مودم هم از وای‌فای و هم از شبکه موبایل نسل چهارم LTE پشتیبانی می‌کند. 

مودم خودرو ایرانسلوزن این دستگاه فقط ۱۵۰ گرم است و به راحتی جابه‌جا می‌شود. یک شیار میکروسیم برای جایگذاری سیم‌کارت دارد و از یک درگاه USB برای شارژ یا اتصال به دستگاه‌های دیگر سود می‌برد.

آنتن‌های این دستگاه داخلی هستند و سرعت انتقال اطلاعات ۱۵۰ مگابیت برای دانلود و ۵۰ مگابیت برای آپلود است. یک نشانگر LED کوچک برای مشاهده وضعیت فعالیت مودم دارد. 

بهترین مودم خودرو

روی ارتباطات بی‌سیم وای‌فای، از استاندارد ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی می‌کند و فرکانس کاری آن ۲.۴ گیگاهرتز است که برای مصارف درون خودرویی بسیار مناسب و کافی است.

روی وای‌فای از رمزنگاری WEP و WPA/WPA2 استفاده می‌کند تا امنیت اطلاعات نیز حفظ شود. ۱۰ کاربر به طور همزمان می‌توانند به این مودم متصل شوند و از اینترنت استفاده کنند یا اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

این مودم از MIMO 2×2 استفاده می‌کند و کلیدهای روشن/خاموش و ریست دارد. از قابلیت‌هایی مانند IPv6، پورت فورواردینگ و DMZ نیز پشتیبانی می‌کند. می‌توانید از قابلیت فیلترینگ آدرس IP، URL و MAC نیز استفاده کنید. 

مودم Carfi E 8377

استفاده از این مودم بسیار راحت است. کافی است مودم را به جای فندکی خودروی خود متصل کنید و بعد کلید روی مودم را فشار دهید.

البته، از قبل سیم‌کارت خود را درون شیار مخصوص سیم‌کارت مودم بیندازید. در کمتر از چند ثانیه اینترنت ۴G روی سیم‌کارت موبایل به صورت وای‌فای در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید تبلت و موبایل یا هر دستگاه دیگری را بدان متصل کنید. 

مودم فندکی

این مودم برای برخی مشاغل مانند راننده تاکسی‌ها که باید دایم در سفرهای درون شهری و خودرو باشند؛ بسیار مناسب است و امکان دسترسی به اینترنت را برایشان فراهم می‌کند. اگر به گردش یا پیک‌نیک می‌روید؛ این مودم می‌تواند اینترنت را هم با شما همراه کند. 

اگر از این مودم برای خودرو خوش‌تان نیامد؛ می‌توانید مودم ۴G زد تی ای MF905 را تهیه و به فندک خودروی خود وصل کنید.

خرید مودم فندکی هواوی Carfi E 8377 از دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام من این مودم را از سایت ایرانسل اینترنتی خرید کردم چون گوشی من ۳gو۴gراپشتیبانی نمیکند مودم بعد از چندثانیه که به اینترنت وصل میشوم بر روی گوشی قطع ودوباره وصل میشود با۷۰۰تماس گرفتم به نمایندگی فرستادن آنها مودم رابرای استفاده از گارانتی به مرکز فرستادن امروز یک مودم نو به من دادن ولی همان مشکل را دارد

    1. سلام

      سرعت این مودم کمتر از سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل روی گوشی‌های امروزی است. مودم Cat4 است و حداکثر سرعت آن ۱۵۰ مگابیت است ولی سرعت گوشی‌های امروزی حداقل ۶۰۰ الی ۷۰۰ مگابیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا