نقد و بررسی

بررسی مودم ۴G زد تی ای MF905

مودم بدون باتری که برای استفاده در خودرو مناسب‌تر است

دیروز که درباره مودم ۴G همراه زد تی ای MF937 نوشتیم؛ چند خواننده سریع پیام دادند درباره مودم زد تی ای MF905 هم بنویسید یا اینکه خرید این مودم منطقی است؟

مودم خودرو نه مودم همراه

مودم ZTE MF905 در واقع یک مودم VFi است نه مودم WiFi. به این معنی که برای استفاده در خودرو مناسب است.

بهترین مودم همراه خودرو

در چین و سایر کشورهای آسیای شرقی نیز با دسته فندک ماشین فروخته می‌شود ولی در ایران، به صورت یک مودم همراه یا جیبی ۴G عرضه شده و خود کاربر باید دنبال روش‌هایی برای اتصال آن به خودرو یا گوشی یا لپ‌تاپ برای شارژ دائمی و استفاده از برق باشد؛ چون فاقد باتری است.

البته، می‌توانید در بازار، بخش فندکی یا زیرین این مودم را یافته و به آن وصل کنید تا یک مودم خودروی کامل و بی‌نقص باشد.

مودم خودرو زد تی ای

زد تی ای MF905 یک مودم ۴G از رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت در دانلود و ۵۰ مگابیت در آپلود است. از باندهای B1/B3/B7/B8/B20/B28/B12/B17 در شبکه یا فرکانس‌های FDD و باند ۴۰ یا ۳۸ یا ۴۱ در شبکه و فرکانس TDD پشتیبانی می‌کند.

یک مزیت بزرگ این مودم، برخورداری از وای فای دو بانده نسل ۸۰۲.۱۱ac است. MIMO 1×1 دارد و حداکثر ۸ نفر می‌توانند به طور همزمان به آن وصل شوند.

مزیت‌هایی که به جای خود خوب هستند

از یک درگاه مینی یو اس بی برای شارژ استفاده می‌کند و اشاره کردیم فاقد باتری است. شما وقتی این مودم کوچک و جمع‌وجور را خریداری می‌کنید؛ باید همیشه و دائمی به لپ‌تاپ یا گوشی وصل کنید یا ببرید و در خودرو به فندک یا سیستم سرگرمی داشبورد ماشین بچسبانید.

مودم 4g زد تی ای

رنگ این مودم مشکی براق و اندازه آن ۷۵ در ۵۲ در ۱۹ میلی‌متر است. اصولا، یک مودم بسیار کوچک و قابل حمل است که وزن سبکی دارد.

روی پنل رویی و اصلی این مودم یک کلید و ۴ چراغ نمایشگر LED دیده می‌شود. این چراغ‌ها برای نمایش روشن/خاموش بودن مودم، وضعیت آنتن‌دهی و سیگنال‌های شبکه موبایل، وضعیت وای‌فای و وضعیت عملکرد سالم مودم هستند.

در بدنه پشتی مودم زد تی ای MF905، شیارهای دایره‌ای مگنتی برای اتصال مودم به فندک یا داشبورد خودرو وجود دارد. اگر درب پشتی مودم را بردارید؛ شیار اسلات سیم‌کارت و کلید ریست را هم خواهید دید.

مودم ZTE MF905

اگر بخش فندکی مودم را تهیه کنید؛ با اتصال مغناطیسی به دایره‌های مگنتی مودم، دیگر نیازی به اتصال کابل USB نیست.

از نظر سرعت و آنتن‌دهی، مودم ضعیفی است و اگر بخواهید برای کارهای روزانه خود در خانه استفاده کنید؛ قطعا باید ابتدا بررسی کنید در نقطه‌ای هستید که سیگنال‌های موبایل کامل و قوی دریافت کنید یا خیر.

چون در نقاط ضعیف از نظر آنتن‌دهی موبایل، اصلا عملکرد خوبی ندارد و سرعت اینترنتی زیر ۱۰ مگ به شما می‌دهد.

زد تی ای ۹۰۵

از این نظر که آنلاک است و می‌توانید هر سیم‌کارت موبایلی روی آن قرار دهید؛ خوب است ولی باز تایید می‌کنیم که این مودم بیشتر یک مودم فندکی خودرو است تا یک مودم ۴G برای خانه یا مودم همراه و جیبی برای کارهای روزانه سنگین و پر ترافیک.

با استفاده از اپلیکیشن موبایل Link APP شرکت زد تی ای نیز می‌توانید این مودم را راحت‌تر کنترل و مدیریت و تنظیم کنید.

ارزش خرید مودم زد تی ای MF905

قیمت مودم ZTE MF905 در بازار ایران از ۱.۵ میلیون تومان تا حدود ۱.۷ میلیون تومان است. از نظر ارزش خرید، به نظر ما مودم‌های جیبی ۴G بسیار بهتری می‌توانید در بازار و با قیمت کمتری پیدا کنید.

مودم فندکی همراه اول

برای مثال، به جای خرید مودم MF905 سراغ خرید مودم نزتک ۷۷C یا ایرانسل FD-M40 G1 یا حتی مودم‌های آلکاتل EE70 و EE71 بروید. همین‌طور، می‌توانید مودم ۴G همراهی از خود برند زد تی ای مانند MF973 را بخرید که دارای باتری بوده و کارایی بیشتری برای شما دارند.

اگر دنبال مودم خودرو بهتری بودید؛ می‌توانید مودم معروف هواوی Carfi E8377 را تهیه کنید که بخش مودم و فندکی خودرو باهم و به یکدیگر متصل هستند.

مزایا:

۱- سبک، کوچک و دارای طراحی ظریف

۲- برای استفاده در خودرو مناسب است

معایب:

۱- باتری ندارد

۲- ضعیف بودن قدرت گیرندگی آنتن و سرعت اینترنت موبایل

۳- نداشتن صفحه‌نمایش

خرید مودم ۴G زد تی ای MF905 از دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا