فناوریگجت

افزایش دو برابری سرعت اینترنت روی کامپیوتر یا کنسول بازی با این گجت ۵۰ دلاری

چگونه پاورلاین‌ها می‌توانند نجات‌بخش وای‌فای کند و پر از قطعی باشند؟

چگونه می‌توانیم سرعت وای‌فای خانگی را بدون هزینه زیاد و خرید دستگاه‌هایی مانند روترهای مش وای‌فای یا روترهای چند بانده قدرتمند؛ افزایش دهیم؟

گاهش اوقات افزایش سرعت اینترنت خانگی روی کامپیوتر، لپ‌تاپ و کنسول بازی بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. کافی است یک جفت پاورلاین بخرید و در خانه نصب کنید.

پارولاینی مانند کیت TP-Link AV1000 Gigabit Powerline Internet یا تی‌پی‌لینک TL-PA7017 در سایت آمازون ۴۹ دلار است. 

این دستگاه برای چه کاربرانی مناسب است و چگونه سرعت وای‌فای را دو برابر می‌کند؟

اجازه بدهید یک مثال بزنیم تا بیشتر روشن شود. تصور کنید مودم روتر خود را در سالن وسط خانه قرار داده‌اید تا همه اعضای خانواده بتوانند به وای‌فای وصل شوند. اتاق شخصی شما در ۴۰ متری مودم است و معمولا در اتاق خودتان با کامپیوتر بازی می‌کنید یا کنسول بازی خود را روی یک تلویزیون نصب کرده و آنلاین گیم می‌زنید. حتی برخی ساعات شبانه‌روز مشغول دانلود هستید.

فاصله شما از مودم زیاد است و اگر درب اتاق را هم ببندید؛ دیگر هیچ سیگنالی به کامپیوتر و کنسول بازی شما نمی‌رسد و وای‌فای ضعیفی دارید.

اینجا است که دستگاه‌های ارزان‌قیمت پاورلاین می‌توانند شما را از دست یک اینترنت کند و با قطعی زیاد نجات دهند. یک کیت پاورلاین AV1000 خریداری می‌کنید و یک دستگاه را به پریز برق کنار مودم و دستگاه دیگر را پریز برق کنار میز کامپیوترتان وصل می‌کنید.

در گام بعدی، باید از هر دو دستگاه یک کابل شبکه یک متری یا دو متری به مودم و کامپیوتر یا کنسول بازی خود بکشید. پس از راه‌اندازی پاورلاین‌ها، انگار بین مودم و کامپیوترتان کابل‌کشی کردید و اینترنت مستقیما از مودم با کابل سریع به کامپیوتر شما می‌رسد. دیگر نیازی به وای‌فای و دنبال کردن سیگنال‌های رادیویی هم نیست.

پاورلاین‌ها دستگاه‌هایی هستند که اینترنت و داده‌ها را بر بستر کابل‌های برق درون خانه از نقطه‌ای به نقطه دیگری جابه‌جا می‌کنند تا دیگر نیازی به کابل‌کشی شبکه در خانه نباشد.

یک پاورلاین خوب و ارزان

پاورلاین‌های تی‌پی‌لینک TL-PA7017 چند مزیت بسیار بزرگ دارند. ابتدا اینکه قیمت نسبتا مناسبی داشته و کیت دو تایی این پاورلاین فقط ۵۰ دلار قیمت دارد.

دوم، از اینترنت با سرعت ۱۰۰۰ مگابیتی پشتیبانی می‌کنند و دارای درگاه RJ45 یک گیگابیت هستند. در واقع، از استاندارد HomePlug AV2 پشتیبانی می‌کنند که امکان سرعت انتقال اطلاعات یک گیگابیت روی کابل‌های برق خانه را می‌دهد.

این پاورلاین‌ها را به راحتی می‌توان به کامپیوتر رومیزی، لپ‌تاپ، تلویزیون، کنسول بازی و دستگاه‌های دیگر دارای درگاه شبکه RJ45 وصل کرد.

نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها بسیار آسان و به صورت Plug and play است. به علاوه اینکه بسیار امن بوده و مانند وای‌فای خطر هک و سرقت و شنود ندارند. مصرف انرژی بسیار پایینی داشته و به راحتی می‌توانید نقاط مختلف خانه را به یکدیگر از نظر تبادل داده وصل کنید.

کلا، تی‌پی‌لینک پاورلاین‌های با کیفیت و ارزان‌قیمتی دارد. از دیگر پاورلاین‌های خوب این برند می‌توان به AV2000 و AV1300 و AV1200 و AV1000 و AV600 و AV500 و AV200 اشاره کرد. همه این پاورلاین‌ها با یکدیگر سازگار هستند و شما می‌توانید در آینده یکی از آن‌ها را خریداری کرده و به کیت TL-PA7017 خود اضافه کنید.

با پاورلاین‌ها می‌توانید در کمتر از دو دقیقه، هر پریز برقی در خانه را به یک درگاه شبکه اترنت تبدیل کنید. بعدا هم اگر خواستید به محل دیگری بروید یا روتر وای‌فای خود را ارتقا داده و دیگر نیازی به پاورلاین‌ها نداشتید؛ به راحتی از پریز برق جدا شده و قابل استفاده در محل دیگری هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا