گجت

سامسونگ گلکسی A80: اسمارت‌فونی با مودم LTE Cat15 و وای‌فای ۶

شرکت سامسونگ دیروز اسمارت‌فون گلکسی A80 را معرفی کرد. میان‌رده‌ای با طراحی متفاوت و دوربین سلفی چرخشی که همه را غافل‌گیر کرد.

گوشی‌های سری A سامسونگ دوست‌داشتنی و پرفروش هستند. این گوشی‌ها ویژگی‌هایی از پرچم‌دارهای خانواده گلکسی S به ارث برده ولی نوآوری و خلاقیت غول کره‌ای را هم یدک می‌کشند.

جدیدترین عضو این خانواده از نمایشگری ۶.۷ اینچی بدون حاشیه، اسکنر زیر صفحه‌نمایش، شارژ سریع، جک هدفون و فناوری اختصاصی دوربین سلفی و اصلی سود می‌برد.

مانند همیشه، در این مطلب بیشتر از اینکه دنبال بررسی مشخصات عمومی گلکسی ای ۸۰ باشیم؛ سراغ مشخصات ارتباطی مانند وای‌فای و مودم LTE می‌رویم. 

بهترین دوربین سلفی دنیا

سامسونگ می‌گوید بهترین دوربین سلفی دنیا را روی گلکسی A80 قرار داده است. دوربین این گوشی میان‌رده، به صورت یک ناچ کشویی و چرخشی پیاده‌سازی شده است. 

در حالت عادی، دوربین اصلی و عقبی گوشی است و در موقع لزوم با یک چرخش مکانیکی به دوربین سلفی تبدیل می‌شود. اگر کاربر نیازی به دوربین نداشته باشد؛ کل پنل دوربین در بدنه گوشی قرار می‌گیرد و هنگامی که کاربر بدان نیاز دارد؛ به صورت یک ناچ جهنده بیرون می‌آید.

بنابراین؛ یک سیستم دوربین سه‌گانه برای سلفی و دوربین اصلی گلکسی ای ۸۰ استفاده می‌شود. این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 سود برده و دوربین ۸ مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید واید ۱۲۳ درجه در کنار خود دارد. دوربین سوم از نوع سه بعدی مدت‌پرواز (۳D ToF) است.

با استفاده از این سیستم دوربین می‌توان از ویژگی Super Steady برای ضبط ویدیو، فوکوس زنده (Live Focus) و تصویربرداری و فیلم‌برداری فوق عریض برای سلفی سود برد.

مشخصات عمومی

همان‌طور که گفتیم؛ گلکسی ای ۸۰ یک میان‌رده با نمایشگری ۶.۷ اینچی +FHD سوپرامولد است. پردازنده هشت هسته‌ای از شرکت کوالکام، رم ۸ گیگابایت و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی هستند.

باتری ۳.۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۲۵ واتی بدون شارژ بی‌سیم و اندروید ۹ پای هم مزیت‌های مهم دیگری هستند.

مودم و وای‌فای

اما سوال اصلی: این گوشی از چه سرعتی روی اینترنت موبایل و وای‌فای برخوردار است؟ به زبان دیگر از چه مودم و استاندارد وای‌فای سود می‌برد؟

درحالی‌که سامسونگ در مراسم رونمایی این گوشی اطلاعات زیادی دراین‌باره عرضه نکرد و فقط به ذکر مشخصات کلی از پردازنده گلکسی ای ۸۰ بسنده کرد؛ با کمی جست‌وجو می‌توان فهمید پردازنده مرکزی این گوشی از پلتفرن ۷۳۰G کوالکام یا به طور مشخص اسنپدراگون ۷۱۵۰ است که به تازگی رونمایی شده است.

در صفحه مشخصات این پردازنده ذکر شده از وای‌فای ۶ به همراه LTE Cat15 برای مودم سود می‌برد.

وای‌فای ۶ جدیدترین استاندارد شبکه‌های بی‌سیم است که سرعتی بیشتر از وای‌فای دوبانده AC در اختیار کاربران می‌گذارد. روترهای بی‌سیم وای‌فای ۶ از ابتدای سال ۲۰۱۹ روانه بازار شدند. 

مودم‌های LTE Cat15 هم حداکثر سرعت دانلود ۷۵۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود ۲۲۶ مگابیت را به نمایش می‌گذارد. این مودم از تجمیع فرکانس ۲ تا ۴ کانالی سود برده و یک رده پایین‌تر از مودم معروف LTE Cat16 با سرعت یک گیگابیت است.

بنابراین؛ هم وای‌فای و هم مودم گوشی A80 ستودنی و خواستنی است. خریداران این گوشی می‌توانند بهترین و سریع‌تری ارتباطات بی‌سیم را تجربه کنند و کاملا همانند یک پرچم‌دار از آن لذت ببرند.

سامسونگ هنوز قیمت گوشی A80 را اعلام نکرده است ولی به‌زودی و در همین ماه آوریل با رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی وارد بازار می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا