گجت

جعبه ابزار سفر لنوو ThinkPad Stack: روتر بی‌سیم، هارددیسک یک ترابایت، بلندگوی بلوتوث، پاوربانک و پروژکتور

شرکت لنوو برای شما چیزی ساخته است که دیگر در سفر احساس کمبودی نداشته باشید و احساس کنید در خانه هستید.

البته، تینک‌پد استک در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و گجت جدیدی نیست ولی شاید هنوز شما پیدایش نکرده باشید و شاید هم من تازه او را یافتم.

ThinkPad Stack یک اکسسوری ماژولار است که از چنیدن بخش یا باکس تشکیل شده و شما برحسب نیازتان و البته پول جیب‌تان می‌توانید این باکس‌ها را خریداری کرده و روی هم نصب و استفاده کنید.

همین ابتدای کار بگویم که این دستگاه ارزان قیمت نیست و برای خرید تمام ماژول‌ها باید حدود ۴۰۰ دلار بپردازید. پس، احتمالا بهتر است برخی ماژول‌ها را خریداری کرده و بی‌خیال بقیه شوید.

اکسسوری ThinkPad Stack از ماژول‌های هارددیسک یک ترابایت، روتر بی‌سیم، بلندگوی بلوتوث، پاوربانک و پروژکتور تشکیل شده است. البته، همراه با روتر بی‌سیم یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی نیز عرضه شده است.

این ماژول‌ها به صورت مغناطیسی به هم وصل و جدا شده تا حمل‌شان أسان باشد. این اکسسوری بهترین جعبه ابزار سفر برای کاربرانی است که لپ‌تاپ استفاده می‌کنند.

روتر بی‌سیم

اجازه بدهید بررسی ماژول‌های دیگر لنوو ThinkPad Stack را به دوش سایت‌های دیگر بگذاریم و سراغ ماژول و بخش روتر بی‌سیم برویم. این ماژول از یک درگاه اترنت RJ45 سود می‌برد و می‌تواند در مودهای مختلفی مانند روتر بی‌سیم، اکسس‌پوینت، بریج و هارددیسک بی‌سیم کار کند.

از هر دو فرکانس وای‌فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید روی هر دو فرکانس تبادل اطلاعات داشته باشید یا ایننتر را به اشتراک بگذارید.

کافی است یک مودم همراه یا TD-LTE را به این روتر بی‌سیم متصل کنید تا اینترنت روی دستگاه‌های دیگر شما از جمله اسمارت‌فون‌، لپ‌تاپ و تبلت به اشتراک گذاشته شود.

بنابراین، به جای اتصال به وای‌فای عمومی یا وای‌فای هتل که ناامن هستند؛ می‌توانید از اینترنت و مودم خودتان استفاده کنید. ارزیابی سایت‌های مختلف از این روتر بی‌سیم نشان می‌دهند بدون مشکل و روان کار می‌کند.

نیازهای شما در سفر را تامین خواهد کرد و پنل مدیریتی آن امکان تعریف شبکه میهمان، کنترل والدین و تنظیمات پیشرفته امنیتی را می‌دهد.

وزن ماژول بی‌سیم تنها ۱۴۰ گرم است و ضخامت‌اش به ۰.۶ اینچ می‌رسد. نسبتا سبک و قابل حمل است؛ به‌ ویژه اینکه نباید فراموش کنیم یک هارددیسک قابل حمل یک ترابایتی هم به این روتر بی‌سیم ضمیمه شده است.

نباید زیاد از قابلیت‌های بی‌سیم این روتر انتظار داشته باشیم و برای مصارف مسافرتی و نزدیک طراحی شده است. مثلا، می‌توانید در یک اتاق و فاصله نزدیک چند متری به اینترنت متصل شوید یا روی هارددیسک اطلاعاتی بریزید.

احتمالا سرعت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز نزدیک به ۳۰۰ مگابیت و سرعت فرکانس ۵ گیگاهرتز به ۴۳۳ مگابیت می‌رسد. 

قیمت ماژول روتر بی‌سیم نزدیک به ۱۸۷ دلار است. گفتیم با تهیه دیگر مازول‌ها مانند پاوربانک یا بلندگوی بی‌سیم باید هزینه‌ای نزدیک به ۴۰۰ دلار بپردازید. ماژول پروژکتور گران‌تر است و به تنهایی ۴۶۸ دلار قیمت دارد.

به هر حال، برایم جالب بود چنین اکسسوری هم ساخته شده است و می‌تواند در سفرهای طولانی بسیار کاربردی و مفید باشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا