وای‌فای

حالا کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌توانند به سریع‌ترین وای‌فای دنیا مجهز شوند

گیمرها باید با سخت‌افزارها و کارت‌های شبکه شرکت Killer آشنا باشند. سخت‌افزارهای شبکه‌ای با قدرت زیاد، پایداری و سازگاری بالا که بهترین و سریع‌ترین اتصال شبکه را برای کاربران فراهم می‌کنند.

شرکت Killer سخت‌افزارهایش را با نرم‌افزارهایی ارایه می‌کند که بالاترین انعطاف‌پذیری و مدیریت شبکه را به همراه دارند. افزون بر این، همیشه شرکت Killer از تراشه‌ها و فناوری‌های اینتل سود می‌برند و به این شرکت وفاداراند.

بیشتر بخوانید: ایسر پریدیتور تریتون ۷۰۰؛ لپ‌تاپ گیمینگی با کارت شبکه وای‌فای واقعا خفن

شما با سخت‌افزار و نرم‌افزار Killer می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند Advanced Stream Detection و Killer Intelligence Engine استفاده کنید؛ دستگاه‌های متصل به شبکه را اولویت‌بندی کرده و بالاترین ترافیک و پهنای‌باند را به یک سخت‌افزار گیمینگ اختصاص دهید.

تمام این‌ها را گفتیم تا خبر دهیم جدیدترین کارت شبکه این شرکت با پشتیبانی از وای‌فای ۶ معرفی شد. آداپتور AX1650 با رابط M.2 و تراشه‌ای از شرکت اینتل که می‌تواند سریع‌ترین وای‌فای را به پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌های گیمینگ هدیه کند. آداپتوری که گیمرها مدت‌ها است منتظرش هستند.

رویای گیمرها

تراشه AX200 وای‌فای ۶ اینتل روی کارت شبکه Killer AX1650 نشسته است. این تراشه از استریم ۲×۲ روی استاندارد ۸۰۲.۱۱ax سود برده و سرعت تئوری ۲.۴ گیگابیت را روی دو باند رادیویی وای‌فای به نمایش می‌گذارد که به گفته شرکت Killer نزدیک به ۴۰ درصد سریع‌تر از مدل‌های مشابه AC است.

این آداپتور شبکه می‌تواند تاخیر بهتری در مصارف چندکاربری به نمایش بگذارد؛ عمر باتری بهتری برای لپ‌تاپ‌ها به ارمغان بیاورد و در محیط‌های حساس از نظر ترافیک شبکه کارایی ۴ برابر بهتر از درایورهای مشابه در بازار داشته باشد.

این سخت‌افزار بسیار رده بالا و قدرتمند مانند دیگر سخت‌افزارهای شرکت Killer از فناوری‌های اختصاصی مانند Advanced Stream Detect 2.0 عرضه می‌شود که می‌تواند یک دستگاه گیمینگ (مانیتور، لپ‌تاپ، یا حتی یک اپلیکیشن) را به طور خودکار شناسایی و سپس اولویت‌بندی کند تا به سریع‌ترین شبکه با تاخیر و پینگ پایین دسترسی پیدا کند.

با کارت شبکه Killer AX1650 می‌توان تاخیر در بازی‌های ویدیویی را سه برابر کاهش داد. اگر یک گیمر باشید؛ معنی حرف کاهش تاخیر ۳ برابری را خواهید فهمید و درک می‌کنید چرا این سخت‌افزار این‌قدر ارزشمند است.

البته، کاربران می‌توانند ترافیک شبکه را به طور دستی هم اولویت‌بندی و برای هر وضعیتی یک محدودیت پهنای‌باند تعریف کنند.

فناوری بعدی استفاده شده در این آداپتور وای‌فای ۶، GameFast برای توقف‌سازی یک پروسه و فرآیند است که برای اجرای گیم‌ها نیازی به آن نیست. با این فناوری می‌تواند ۱۰ درصد از پردازنده و ۲۰ درصد از حافظه رم را برای اجرای بهتر بازی‌ها آزاد کرد.

اولین لپ‌تاپی که از این آداپتور استفاده کرده و وارد بازارهای جهانی می‌شود؛ یک لپ‌تاپ گیمینگ غول Alienware از ایسر است که اواخر ماه آوریل عرضه می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا