وای‌فای

انجنیوس سیستم مش وای‌فای ارزان‌قیمتی برای کاربران خانگی معرفی کرد

غالب سیستم‌های مش وای‌فای عرضه شده در بازار برای کاربران حرفه‌ای، کسب‌وکارها، شرکت‌های کوچک و متوسط و ساختمان‌های بزرگ هستند و قیمتی نسبتا بالا دارند.

فقط چند شرکت تا کنون برای کاربران خانگی سیستم مش وای‌فای عرضه کردند و حالا شرکت انجنیوس با تسخیص درست این گپ در بازار سیستم MESHDot Kit را معرفی کرد.

سیستم MESHDot Kit در رده AC1300 و شامل یک روتر بی‌سیم مش وای‌فای به نام EMR3500 و یک نود تقویت‌کننده دیواری به نام MESHdot است. 

هر دو این دستگاه‌ها از پردازنده‌های کوالکام سود می‌برند و با قیمت بسیار مناسب ۹۹ دلار برای استفاده در آپارتمان‌هایی کوچک حدود ۱۰۰ متری مناسب هستند.

روتر EMR3500 از آنتن‌هایی ۳۶۰ درجه سود می‌برد و می‌تواند به ۸ نود MESHdot در نقاط مختلف خانه متصل شود. خود نود MESHdot به صورت plug-and-play به پریز برق دیوار متصل شده و با خاطر جثه کوچک‌اش می‌تواند در هر نقطه‌ای به کار گرفته شود.

ابزار کنترل والدین غنی

کیت مش وای‌فای MESHDot فناوری‌های آشنایی مانند به‌روزرسانی خودکار فریم‌ویر، شبکه میهمان و کنترل والدین دارد. ابزار کنترل والدین این سیستم می‌تواند اطلاعات و ترافیک شبکه را به صورت بی‌درنگ پایش کند و اجازه می‌دهد انواع سیاست‌ها و قوانین برای دسترسی و محدودسازی اینترنت تعریف شود.

والدین می‌توانند به طور آنلاین محتوای استریم شده روی وب را مشاهده کنند یا از ورود به برخی سایت‌های جعلی و مخرب جلوگیری به عمل بیاورند. ترافیک شبکه‌های اجتماعی به طور کامل مانیتور می‌شود و ابزارهایی برای برنامه‌ریزی زمان‌های استفاده از اینترنت دارد.

شرکت انجنیوس همراه با این سیستم دو اپلیکیشن هم برای نصب، مدیریت، دسترسی و مانیتور شبکه بی‌سیم به مشتریان عرضه می‌‌کند.

اپلیکیشن EnMesh برای نصب و راه‌اندازی سیستم، دسترسی به تنظیمات روتر مش وای‌فای و مانیتور شبکه بی‌سیم است. اپلیکیشن EnFile بیشتر برای دسترسی به فایل‌های روی سرویس‌های کلاود یا درگاه USB طراحی شده است.

قرار است سیستم مش وای‌فای انجنیوس MESHdot Kit در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ وارد بازار شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا