وای‌فای

انجنیوس اکسس‌پوینتی سه بانده برای کسب‌وکارهای کوچک معرفی کرد

شرکت انجنیوس (EnGenius) یک اکسس‌پوینت سه بانده جدید برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بازار معرفی کرد. سرعت این اکسس‌پوینت ۲۲۰۰ مگابیت بر ثانیه است. 

محصول جدید انجنیوس EAP2200 نام دارد و یک اکسس‌پوینت داخلی برای بازار SMB است. این دستگاه از دو باند شبیه‌سازی‌شده روی فرکانس ۵ گیگاهرتز و یک باند ۲.۴ گیگاهرتز سود می‌برد و به همین خاطر یک اکسس‌پوینت سه بانده است. سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۴۰۰ مگابیت و روی هریک از فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز ۸۶۷ مگابیت و در مجموع ۲۲۰۰ مگابیت است. 

هر دو فرکانس از فناوری SU-MIMO سود می‌برند اما روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز دو آنتن داخلی ۵ دسی‌بل و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز ۴ آنتن داخلی ۵ دسی‌بل تعبیه شده است. روی فرکانس ۵ گیگاهرتز دو آنتن داخلی از فناوری MU-MIMO بهره می‌برند. 

پردازنده این دستگاه از شرکت کوال‌کام و چهار هسته‌ای با سرعت ۷۱۷ مگاهرتز است. دو درگاه اترنت یک گیگابیتی دارد که می‌توانند روی Link Aggregation توان خروجی ۲ گیگابیت بر ثانیه بدهند. روی این دستگاه می‌توان ۱۶ شبکه بی‌سیم با SSID مختلف تعریف کرد. از استاندارد 802.1q و VLAN پشتیبانی می‌کند و از طریق نرم‌فزار قابلیت مدیریت است. چون این دستگاه برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط طراحی شده است؛ فهرست بلندی از ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزاری دارد تا کسب‌وکارها بتوانند شبکه‌های بی‌سیم کاملا سفارشی برای خود طراحی و اجرا کنند و روی تمامی بخش‌های شبکه کنترل و مدیریت داشته باشند. 

این اکسس‌پوینت با قیمت ۲۴۰ دلار وارد بازار می‌شود. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا