وای‌فای

فروش سیستم مش وای‌فای Lyra Trio ایسوس آغاز شد

در خلال برگزاری نمایشگاه CES 2018، گزارش دادیم ایسوس از یک سیستم مش وای‌فای جدید به نام Lyra Trio رونمایی کرده است.

حالا این سیستم برای پیش‌خرید وارد سایت آمازون شده و تا چند روز دیگر به طور رسمی وارد بازارهای جهانی می‌شود. Lyra Trio سومین سیستم مش وای‌فای ایسوس است. با هم نگاهی به این محصول جدید بازار شبکه می‌اندازیم:

سیستم مش وای‌فای Lyra Trio در بسته‌های تک روتر، دو روتر و سه روتر فروخته می‌شود. این روترها از سری AC1750 هستند. یعنی دو بانده بوده که روی باند ۲.۴ گیگاهرتز از استاندارد ۸۰۲.۱۱n با سرعت ۴۵۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac با سرعت ۱۳۰۰ مگابیت سود می‌برند.

این روترهای مش وای‌فای از نظر مشخصات و شکل ظاهری شبیه به هم هستند و تفاوتی با یکدیگر یا برتری نسبت به دیگری ندارند. کاربران می‌توانند هریک از این روترها را در یک اتاق یا فضای مشخص قرار دهند و با راه‌اندازی سیستم مش وای‌فای، به هریک از روترها که نزدیک‌تر است؛ متصل شوند.

اتصال خودکار به قوی‌ترین سیگنال‌ها

سه آنتن داخلی دارند و از MIMO 3×3 سود می‌برند. هر دو فرکانس شبکه‌های بی‌سیم روی این سه آنتن فعال هستند. ۳۲ مگابایت حافظه فلش و ۱۲۸ مگابایت حافظه رم دارند. پردازنده مرکزی این روترها نیز مدل چهار هسته‌ای IPQ4019 از شرکت کوالکام است.

یک درگاه WAN و یک درگاه LAN دارد. هر دو درگاه گیگابیتی هستند. درگاه WAN برای اتصال به یک مودم و درگاه LAN برای اتصال یک دستگاه با کابل شبکه یا اتصال روترهای مش وای‌فای Lyra Trio به یکدیگر با کابل شبکه و ایجاد لینک backhaul است. 

یکی از ویژگی‌های روترهای Lyra Trio به چهره ظاهری‌شان برمی‌گردد که در میان روترهای دیگر متمایزکننده است. این روترها به طور مثلثی طراحی شدند و روی میز و سطح صاف قرار می‌گیرند. هر سه آنتن‌ روتر در بخش بالایی قرار دارند. درگاه‌های ارتباطی در پایین یک راس این مثلث قرار گرفتند و از منبع انرژی برق تغذیه می‌کنند.

این روترهای مش وای‌فای از قابلیت‌هایی مانند کنترل والدین، اپلیکیشن موبایل، سیستم محافظت از شبکه و وای‌فای AiProtection، تعریف یک شبکه میهمان، محدودکننده و کنترلر پهنای‌باند شبکه، قابلیت اسمارت کانکت و دیگر امکاناتی که معمولا ایسوس روی روترهایش می‌دهد؛ برخوردار هستند.

ایسوس می‌گوید این روترها می‌توانند به راحتی مساحتی ۵۰۰ مترمربعی را زیر پوشش وای‌فای کامل و پرسرعتی ۱.۷ گیگابیتی ببرند. قیمت این روترها ۳۰۰ دلار برای بسته سه تایی اعلام شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا