وای‌فای

ایسوس کیت مش وای‌فای ۶ سه بانده‌ای با سرعت ۶.۶ گیگابیت و ۶ آنتن داخلی معرفی کرد

ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ از آخرین سیستم مش وای‌فای مبتنی بر وای‌فای ۶ رونمایی کرد.

کیت مش وای‌فای AiMesh AX6600 شامل دو روتر RT-AX95Q است که ظاهر بسیار ساده‌ای دارند ولی نباید گول این سادگی‌شان را خورد.

شاید شبیه به سوییچ‌های ساده شبکه باشند ولی درون آن‌ها ۶ آنتن داخلی نصب شده است تا سیگنال‌هایی بسیار قوی ارسال شود. این روترها از تراشه‌های جدید برودکام سود برده که سرعت ۶۶۰۰ مگابیتی را روی سه باند فرکانسی به نمایش می‌گذارند.

ایسوس می‌گوید این آنتن‌ها در جهت‌های مختلفی چینش شده‌اند تا همه محیط اطراف زیر پوشش شبکه بی‌سیم وای‌فای و سیگنال‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز بروند.

تراشه‌های نسل پیشین برودکام از حداکثر سرعت ۴۸۰۰ مگابیتی روی وای‌فای ۶ و سه باند رادیویی پشتیبانی می‌کردند که در روترهای RT-AX92U کیت مش وای‌فای AiMesh AX6100 مشاهده شد.

درگاه ۲.۵ گیگابیتی + لینک fronthaul

روترهای وای‌فای ۶ جدید ایسوس از لینک‌های backhaul برای برقراری ارتباط میان دو روتر مش وای‌فای و لینک fronthaul برای ارتباط روتر با کلاینت‌ها پشتیبانی می‌کنند.

نسل پیشین روترهای مش وای‌فای ۶ ایسوس فقط از لینک backhaul پشتیبانی می‌کردند ولی روترهای جدید می‌توانند به طور موثرتری اطلاعات و سرعت میان چندین دستگاه را کنترل کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم کیت AiMesh AX6600، قابلیت افزودن هرگونه روتر مش وای‌فای دیگر به این سیستم به عنوانی گرهی از شبکه است. 

روترهای RT-AX95Q از یک درگاه ۲.۵ گیگابیت WAN برای ارتباطات چند گیگابیت سود می‌برند. افزون بر این، دارای سه درگاه LAN یک گیگابیتی به همراه یک درگاه USB هستند.

این روترها به نرم‌افزار امنیتی AiProtection Pro ساخته شده توسط ترندمیکرو نیز مجهز شدند که امکان تشخیص بی‌درنگ و آنلاین بدافزارها را فراهم می‌کند. به علاوه، این نرم‌افزار از یک پنل کنترل والدین بسیار قوی سود می‌برد.

ایسوس درباره قیمت این کیت مش وای‌فای صحبتی نکرده است ولی می‌دانیم که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهند شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا