ویدیو

تماشا کنید: چگونه مش بلوتوث می‌تواند میلیون‌ها دستگاه را به هم متصل کند؟

دو هفته پیش؛ استاندارد مش بلوتوث معرفی شد. شبکه مش بلوتوث می‌تواند تمامی دستگاه‌های یک شهر هوشمند را به یکدیگر متصل کند به طوری که با هم در ارتباط باشند. تصور کنید میلیون‌ها دستگاه به یک شبکه متصل شده باشند. 

با این فناوری جدید که فعلا مش بلوتوث یا Bluetooth LE نامیده می‌شود، کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند دستگاه‌های هوشمندی بسازند تا همه با یکدیگر از طریق بلوتوث در ارتباط باشند. از چراغ‌های خیابان‌ها تا سیستم‌های حمل و نقل یک شبکه مش بلوتوث تشکیل می‌دهند. 

فناوری جدید مش بلوتوث تمامی ارتباطات را رمزنگاری می‌کند و به یک نقطه خاص وابسته نیست. این فناوری برخلاف وای‌فای مصرف انرژی بسیار پایینی داشته و می‌تواند تعداد بسیاری زیادی دستگاه را به تعداد بسیار زیاد دستگاه دیگر متصل کند چون مبتنی بر پهنای‌باند نیست. 

در ویدیوی زیر می‌توانید بیشتر با کاربردهای شبکه مش بلوتوث آشنا شوید:

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا