ویدیو

تماشا کنید: چگونه با چاپگر سه‌بعدی و کاغذ آلومینیومی قدرت امواج روتر را افزایش دهیم

این روزها در سایت‌های خارجی یک خبر و ترفند به شدت طرفدار پیدا کرده است: افزایش قدرت وای‌فای با کاغذهای آلومینیومی!

این ترفند قدیمی است ولی نمی‌دانم چرا سایت‌های خارجی به تازه‌گی دوباره آن را پر و بال می‌دهند و با آب و تاب تعریف می‌کنند.

در گذشته؛ طی یک مطلب آموزشی به عنوان «چگونه با یک قوطی نوشابه قدرت وای‌فای را افزایش دهیم» به خواننده‌های عزیز آموزش دادیم، خیلی ساده و با یک قوطی نوشابه می‌توانند امواج رادیویی روتر بی‌سیم خود را بهبود دهند.

ترفندی ساده برای هدایت سیگنال‌ها

رمز این ترفند در این است که روترهای بی‌سیم به طور خودکار و پیش‌فرض؛ امواج رادیویی را به تمامی جهت‌های خود (۳۶۰ درجه) منتشر می‌کنند. پس؛ طبیعی است، اگر بتوانید جلوی این کار را بگیرید و امواج رادیویی فقط در یک جهت خاص منتشر شوند؛ قدرت بیشتری داشته و چون در جهت مستقیم دستگاه شما ارسال شده‌اند؛ دریافت دستگاه شما هم قوی‌تر است و سرعت وای‌فای افزایش پیدا می‌کند.

به جای قوطی نوشابه می‌توان از هر نوع کاغذ آلومینیومی شکل داده‌ای استفاده کرد. آلومنیوم ماده‌ای است که مانع عبور سیگنال‌ها می‌شود.

در ویدیوی زیر؛ آموزش جدیدی مبتنی بر این ترفند را می‌توانید مشاهده کنید. چندین جهت مورد نیاز برای تقویت وای‌فای شناسایی شد و با استفاده از یک دستگاه چاپگر سه‌بعدی؛ کاوری چند جهته ساخته شده و با کاغذ آلومینیومی پوشش داده می‌شود تا مثلا بتوان در دو چهت امواج رادیوی روتر بی‌سیم را گسیل کرد و این‌طوری بتوان استفاده موثرتری از سیگنال‌ها داشت.

اگر چاپگر سه‌بعدی در اختیاز دارید؛ به راحتی می‌توانید این آموزش و ترفند افزایش سرعت وای‌فای که جذاب هم هست را انجام دهید.

اگر چاپگر سه‌بعدی ندارید؛ با دست هم می‌توان به سادگی چندین تکه از یک جسم آلومینیومی مانند قوطی نوشابه را را به شکل‌هایی مورد نیاز درآورد و دور آنتن‌های روتر بی‌سیم‌تان قرار دهید.

این نکته را هم بگویم که در بازار گجت‌هایی برای این هدف نیز ساخته شده است. با هم این ویدیوی آموزشی را ببینیم:

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا