گجت

آنر ۹ لایت: اسمارت‌فونی با مودم LTE Cat 13 برای عاشقان شبکه‌های اجتماعی

عاشقان فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و اسنپ‌چت به اینترنت همراه نیاز دارند و باید گوشی به دست بگیرند که هم سرعت اینترنت بالایی به آن‌ها هدیه بدهد و هم دوربین اصلی و سلفی خوبی داشته باشد.

همیشه برای دسترسی به سریع‌ترین اینترنت همراه نباید بهترین اسمارت‌فون دنیا را خرید. همین‌طور، برای استفاده از شبکه‌های اچتماعی نیازی نیست گران‌ترین اسمارت‌فون را داشت.

شما می‌توانید با یک اسمارت‌فون میان‌رده خوب با قابلیت‌های پررنگ در شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور سرعت اینترنت همراه رده بالا، بهترین لذت دنیا را ببرید.

اسمارت‌فون میان‌رده و خوش‌قیمت آنر ۹ لایت ( Honor 9 Lite) در اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه شده ولی هنوز یکی از بهترین‌های بازار برای افرادی است که می‌خواهند شبانه‌روز با شبکه‌های اجتماعی کار کنند.

تمرکز روی شبکه‌های اجتماعی

آنر ۹ لایت از سیستم دوربین اصلی و سلفی دوگانه سود می‌برد که در میان گوشی‌های میان‌رده بی‌نظیر است. ترکیب دوربین دوگانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی، در قسمت جلو و پشت گوشی به شما امکانات و قابلیت‌های زیادی می‌دهد.

دوربین ۲ مگاپیکسلی، اطلاعات اضافی را در کنار سنسور اصلی به ثبت می‌رساند تا امکان ایجاد افکت‌های بوکه و شخصی‌سازی عمق میدان در تصاویر، مشابه با آنچه در دوربین‌های حرفه‌ای شاهد هستیم فراهم شود.

سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز در پشت گوشی در کنار فلش نیز به ثبت تصاویر با کیفیت‌تر در قسمت پشتی گوشی کمک خواهد کرد.

امکان استفاده از گزینه‌هایی نظیر HDR جهت بهینه‌سازی محدوده دینامیکی تصاویر ثبت شده یا حتی ثبت تصاویر پانوراما نیز جالب توجه است.

امکان فیلم‌برداری با رزولوشن فول اچ‌دی نیز از جمله مواردی است که می‌تواند جذابیت‌های خاصی را برای کاربران شبکه‌های اجتماعی و مشتاق به اشتراک‌گذاری ویدئوهای با کیفیت به همراه داشته باشد.

سلفی بگیرید

 در قسمت جلوی گوشی خوش‌قیمت آنر ۹ لایت، امکان ایجاد افکت‌های بوکه به منظور تار کردن پس‌زمینه تصاویر و در عین حال، های لایت کردن یا تمرکز بیشتر روی سوژه فراهم شده است.

نکته قابل توجه اینکه دوربین سلفی به عنوان گزینه‌ای که کاربران استفاده زیادی از آن در ثبت تصاویر به منظور به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی دارند از مولفه جذاب f/2.0 در بخش دیافراگم بهره می‌برد تا عکس‌برداری مناسب را در نور کم به همراه داشته باشد و سرعت بیشتری را هم در مقایسه با دوربین پشتی با مشخصه مطلوب دیافراگم f/2.2 یدک بکشد.

این محصول، امکان استفاده از حالت پرتره را هم با امکان شخصی‌سازی عمق فوکوس، در دوربین سلفی فراهم می‌کند.

اپلیکیشن‌های شبکه‌های اچتماعی

آنر ۹ لایت در کنار صفحه‌نمایش ۵.۶۵ اینچی با نسبت ابعاد مناسب ۱۸ به ۹ و حاشیه محدود، مولفه‌هایی نظیر بهره‌مندی از سه یا چهار گیگابایت رم و تراشه Kirin 659 را در مقابل کاربر قرار می‌دهد تا اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی، اجرای روانی را پشت سر بگذارند.

علاوه بر این، در دسترس بودن این محصول در قالب دو گزینه مجهز به ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت رم و البته پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نیز این امکان را خواهد داد تا محتویات قابل اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را بدون نگرانی از محدودیت فضای ذخیره‌سازی، روی گوشی در اختیار داشته یا محتویات به اشتراک گذاشته شده توسط دیگران را ذخیره کنید.

بهره‌مندی از رابط کاربری هوشمند و البته بروز EMUI 8.0 نیز امکان مشاهده هرگونه ناسازگاری میان این محصول و نسخه‌های جدید اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی را به صفر می‌رساند.

المان‌های ویژه برای ویرایش، استفاده از افکت‌های تصویری و به اشتراک‌گذاری آسان عکس در شبکه‌های اجتماعی نیز که در بخش‌های مختلف اکوسیستم نرم‌افزاری آنر ۹ لایت نظیر گالری و اپلیکیشن دوربین ادغام شده‌اند امکان شخصی‌سازی تصاویر ثبت‌شده را به منظور به اشتراک‌گذاری بهترین نتیجه ممکن با دیگر کاربران، میسر ساخته‌اند.

و حالا مودم LTE

پردازنده کرین ۶۵۹ از مودم LTE Cat13 بهره می‌برد تا حداکثر سرعت دانلود اینترنت موبایل به نزدیک ۴۰۰ مگابیت (۳۹۱ مگابیت) برسد. سرعت آپلود هم حداکثر ۱۵۰ مگابیت خواهد بود.

مودم روی این گوشی از MIMO 2×2 یا MIMO 4×4 نیز پشتیبانی می‌کند تا امکان تجمیع فرکانس هم وجود داشته باشد. این مودم نسبت به بسیاری از گوشی‌های دیگر عملکرد بهتری دارد و سرعت اینترنت بالاتری به دست می‌دهد.

با این مودم و گوشی به راحتی می‌توانید به شبکه‌های LTE 4.5G ایرانسل، همراه اول و رایتل متصل شده و از شبکه‌های اجتماعی در هر مکان و زمانی استفاده کنید.

وای‌فای این گوشی تک بانده و از سری ۸۰۲.۱۱n است که برای اتصال به هات‌اسپات‌های وای‌فای یا روترهای بی‌سیم و استفاده تک نفره مناسب به نظر می‌رسد.

حرف آخر

اسمارت‌فون آنر ۹ لایت هم در بخش امکانات و قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی و سلفی خوب ظاهر می‌شود و هم در بخش مودم و اینترنت می‌تواند یکی از بهترین‌های بازار باشد.

سرعت اینترنت این گوشی از بسیاری مودم‌های ۴G در بازار بیشتر است و در حالی‌که قیمت زیادی ندارد؛ می‌تواند یک انتخاب و گزینه خوب برای طرفداران گوشی‌های میان‌رده باشد.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا