اپلیکیشن

تنظیمات پیشرفته وای‌فای به اپلیکیشن گوگل هوم افزوده شد

گوگل هفته گذشته تغییرات مهمی در اپلیکیشن Home داده که از جمله آن‌ها باید به افزودن شدن تنظیمات پیشرفته در بخش وای‌فای این اپلیکیشن اشاره کرد.

با عرضه نسخه ۲.۲۶ این برنامه، شاهد تغییرات گسترده‌ای در بخش وای‌فای و افزودن شدن گزینه‌هایی برای تنظیمات پیشرفته ارتباطی دستگاه‌ها با شبکه هستیم.

به طور دقیق، شاهد افزوده شدن گزینه «advanced networking» در بخش WiFi هستیم. 

افرادی که از روتر وای‌فای گوگل و بلندگوهای هوم این شرکت استفاده کردند؛ خوب می‌دانند این تنظیم چقدر ارزشمند است و دیگر نیازی نیست از دو اپلیکیشن Google Home و Google WiFi به طور همزمان استفاده کرد.

به راحتی و از بخش Family Wifi می‌توان تنظیمات ارتباطی وای‌فای میان گوشی و کامپیوتر با شبکه را انجام داد. تنظیماتی مانند فرکانس و باند رادیویی، پروتکل رمزنگاری WPA3، انتخاب نوع آدرس IP برای هر دستگاه، مدیریت آدرس Mac و تنظیمات پیشرفته‌تری مانند DNS و WAN و LAN و UPnP و IPV6 و DHCP IP reservations و Port Management و Network Mode.

دسترس به این تنظیمات به این معنی است که دیگر برای مدیریت دستگاه‌های وای‌فای گوگل نیازی به اپلیکیشن WiFi نداریم. 

از دیگر مزایای نسخه جدید اپلیکیشن هوم گوگل، مدیریت وای‌فای با دستورات صوتی و گوگل اسیستنت است. مثلا، با گفتن عبارت «pause» می‌توان وای‌فای را متوقف کرد. 

اپلیکیشن Google Home 2.26 را هم‌اکنون می‌توانید از روی فروشگاه پلی‌استور گوگل برای دستگاه‌های اندرویدی دانلود کنید. 

قرار است نسخه iOS این اپ هم به‌زودی روی اپ‌استور اپل منتشر شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا