راهنمای خرید

اگر می‌خواهید وای‌فای خانگی‌تان را ارتقا دهید؛ این ۵ روتر مش وای‌فای مدرن را پیشنهاد می‌کنیم

اگر تصمیم دارید روتر بی‌سیم جدیدی بخرید و سیستم وای‌فای خانگی را ارتقا دهید، باید میان دو گزینه اصلی یکی را انتخاب کنید: روتر دو بانده بی‌سیم AC پرقدرت یا روتر مش وای‌فای.

اگر قدرت سیگنال‌دهی روتر برایتان مهم است و می‌خواهید تمام بخش‌های خانه یک وای‌فای یکسان داشته باشند و دیگر هیچ نقطه کوری در خانه نباشد؛ روترهای مش وای‌فای را انتخاب کنید.

روترهای مش وای‌فای، هم طراحی جذاب‌تر و شیک‌تری دارند که برای دکوراسیون خانه بسیار مناسب‌تر از روترهای معمولی هستند و هم دستگاه‌هایی هوشمندتر و مدرن‌تر از روترهای بی‌سیم معمولی محسوب می‌شوند.

روترهای مش وای‌فای می‌توانند یک شبکه چند بخشی وای‌فای در خانه‌تان بسازند تا همه بخش‌های خانه به‌خصوص برای افرادی که در ساختمان‌های با متراژ بالا زندگی می‌کنند؛ به وای‌فای پرسرعت دسترسی داشته باشد.

روترهای مش وای‌فای به جای اینکه یک روتر مرکزی تنها در یک نقطه از خانه باشند؛ چندین روتر در چندین نقطه از خانه قرار می‌گیرند تا بر دیوارها، دستگاه‌های مانع انتشار امواج رادیویی، سیستم‌های مخرب وای‌فای و غیره غلبه کنند.

در ادامه برای کاربران خانگی این ۵ روتر مش وای‌فای هوشمند و جمع‌وجور را پیشنهاد می‌کنیم:

در این مطلب می‌خوانید:

eero

قیمت این روتر از ۲۰۰ دلار آغاز می‌شود و البته در بسته‌اش ۳ روتر هست که در جاهای مختلف خانه نصب کنید. اولین روتر مش وای‌فای eero به صورت استارتاپی در سال ۲۰۱۴ عرضه شد ولی در سال ۲۰۱۷ آخرین مدل این روتر نیز وارد بازار شده است.

سایت‌های بسیاری این روتر را بهترین روتر مش وای‌فای خانگی می‌دانند. به راحتی نصب می‌شود، با کمک اپلیکیشن موبایل تنظیم می‌شود، قدرت آنتن‌دهی بسیار بالایی دارد و یک وای‌فای پایدار و سریع به شما می‌دهد.

هر روتر eero یک درگاه WAN دارد که بتوانید مودم ADSL یا ۴G را بدان متصل کرده و اینترنت را روی کل شبکه بی‌سیم به اشتراک بگذارید. راهنمای نصب در بهترین نقطه خانه را دارد تا در ارتباط با یکدیگر بتوانند کل مساحت خانه‌ها را زیر پوشش وای‌فای ببرند. هر نود این روتر می‌تواند مساحتی ۱۰۰ متری را به راحتی پوشش بدهد. یعنی یک بسته سه تایی آن برای خانه‌های ۳۰۰ الی ۴۰۰ متری جواب‌گو است.

طراحی این روتر زیبا و بسیار نرم است؛ به‌طوری‌که می‌توانید در روی میز اوپن آشپزخانه، کتابخانه، میز تلویزیون، میزکار اتاق قرار دهید یا به طور مستقیم روی دیوار نصب کنید.

Google Wifi

سیستم مش وای‌فای گوگل به نام Google Wifi از ۱۲۹ دلار آغاز می‌شود و بنا بر اعتقاد بسیاری از کارشناسان شبکه، بهترین سیستم مش وای‌فای حرفه‌ای برای ساختمان‌های بزرگ است. این سیستم می‌تواند مساحتی ۵۰۰ متری را به راحتی زیر پوشش وای‌فای ببرد.

تنظیمات و نصب ساده، طراحی مینیمالیستی، سخت‌افزار قدرتمند و اپلیکیشن مملو از امکانات برخی از مزایای گوگل وای‌فای هستند. به علاوه، این روترها به راحتی با دیگر محصولات گوگل مانند گوگل اسیستنت، گوگل هوم و غیره جفت می‌شوند و می‌توانند یک خانه هوشمند را مدیریت کنند.

گوگل اجازه می‌دهد هر تعداد نیاز دارید؛ نود جدید به شبکه اضافه کنید تا بخش‌های دیگری از خانه وای‌فای فوق سریع داشته باشند. مثلا می‌توانید در هر اتاق یک روتر گوگل وای‌فای قرار بدهید تا به وای‌فای بی‌نهایت برسید. 

Samsung Connect Home

قیمت روترهای هوشمند سامسونگ از ۱۳۰ دلار آغاز می‌شوند. Connect Home چیزی فراتر از یک روتر بی‌سیم است و می‌تواند به عنوان هاب مرکزی خانه، تجهیزات هوشمند دیگر را کنترل و مدیریت کند. تصور کنید بتوانید با یک روتر تمامی تجهیزات الکترونیکی سامسونگ در یک خانه را مدیریت یا برنامه‌ریزی کنید. این روتر از قابلیت SmartThings هاب‌های قبلی سامسونگ نیز پشتیبانی می‌کند.

اگر فضای کوچکی دارید که باید زیر پوشش وای‌فای برود؛ یک روتر Connect Home خریداری و نصب کنید ولی اگر ساختمان شما مساحت‌های زیادی دارد؛ به تناسب می‌توانید چندین روتر بی‌سیم Connect Home را نصب کنید.

نت‌گیر Orbi

اوربی نیز یکی دیگر از سیستم‌های مش وای‌فای پرسروصدای بازار است که قیمت‌اش از ۲۰۰ دلار آغاز می‌شود.

یک بسته دوتایی از این روتر می‌تواند سریع‌ترین و بهترین وای‌فای مورد انتظار برایتان را فراهم کند. نت‌گیر روی سیستم‌های مش وای‌فای خود امکانات و فناوری‌های پیشرفته‌ای عرضه کرده است و در نمایشگاه CES امسال نیز مدل‌های متنوع‌تری برای پیکربندی‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نصب و راه‌اندازی روترهای اوربی ساده است؛ با اپلیکیشن موبایل قابل کنترل است، در تست‌ها بالاترین سرعت و کارایی را از خود نشان می‌دهد و امکانات متنوعی برای کاربران خانگی مانند تعریف شبکه میهمان، کنترل والدین، کنترل پهنای‌باند هر دستگاه، تعریف دسترسی‌های مختلف برای هر کاربر خانگی، قابلیت‌های گیمینگ و بازی‌های آنلاین و تنظیمات وای‌فای پیشرفته دارد.

Plume

 

این روتر مش وای‌فای بسیار خاص با طراحی جالب و جذاب، باز هم دستاورد یک استارتاپ خوش‌فکر است. این روتر کوچک به راحتی به پریزهای برق اتاق‌ها و سالن‌ها وصل می‌شود و چند تا از آن‌ها می‌تواند کل یک ساختمان را زیر پوشش وای‌فای پرسرعت ببرد.

این روتر می‌خواهد تجربه جدیدی در استفاده از وای‌فای برای کاربران خانگی ایجاد کند. این سیستم نیازی به یک روتر مرکزی پر قدرت چند بانده با آنتن‌های خارجی ندارد. به راحتی نصب و پیکربندی می‌شود و کار اصلی یک روتر یعنی ارسال سیگنال‌های وای‌فای پرقدرت را انجام می‌دهد.

طراحی و کارایی بالای روترهای Plume برخلاف ظاهرا ساده‌شان توجه بسیاری از سایت‌های تخصصی شبکه و کارشناسان را جلب کرده و ازش به عنوان یک روتر مدرن امروزی برای خانه‌های هوشمند یاد می‌کنند.

قیمت بسته‌های این مش وای‌فای از ۱۸۰ دلار آغاز می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا